Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gevraagd: laptop 2 in 1, thuiswerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Benkei321
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-11 09:14
Ik zoek een laptop waar mijn vrouw op kan internetten in tablet modus en een laptop die goed genoeg is om zonder haperingen grote documenten, excels en power points kan openen en bewerken, met verschillende tabs open. Hij moet daarnaast goed een tweede, groter scherm op mijn werkkamer kunnen aansturen.

Gezien deze behoefte dacht ik minimaal 8 GB ram en 256 GB SSD, hdmi of display port en core i5 can 8ste gen of nieuwer. Ik heb geen ervaring met video via USB-c, maar als dat ook goed werkt: prima.

Het budget is tot 750 euro (harde grens). Ik heb vooral behoefte aan goede prijs kwaliteitverhouding. Vanwege vroegere ervaringen wil ik absoluut geen Acer.

Ik dacht zelf aan deze hp Pavilion x360:

https://tweakers.net/pric...ion-x360-14-dh1741nd.html

Beste antwoord (via Benkei321 op 08-12-2019 16:38)

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:16

SomerenV

It's something!

Tot de 750 euro heb je vooral goede Chromebooks met een 360 graden kantelbaar scherm. Wil je een goede Windows-variant dan heb je zo'n 800 á 900 euro nodig of meer.

In dat opzicht zou je beter een tablet kunnen nemen zoals deze Galaxy Tab A en daarbij een laptop zoals deze HP bijvoorbeeld. Hier een lijstje met laptops tot de 500 euro die een goede beoordeling krijgen en maximaal 500 euro kosten.

Dan hou je uiteindelijk nog geld over én heb je gewoon twee apparaten. Een voor je vrouw en kinderen en eentje voor jezelf. Beter dan meer uit moeten geven voor iets wat uiteindelijk meer nadelen heeft (gedoe met het apparaat delen, jouw kinderen die met jouw laptop aan de haal gaan, zwaarder en lomper). Bijkomend voordeel van een tablet is dat je vaak een bumpercase kunt kopen. Mochten je kinderen dat ding dan laten vallen (en dat gaat sowieso een keer gebeuren) dan is er niet direct een probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door SomerenV op 08-12-2019 14:32 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Alle reacties

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Ik ben heel blij dat ik niet uitsluitend op een tablet hoef te internetten.
Zo'n ding moet je constant vasthouden. Geef mij maar een laptop, waarbij het scherm uit zichzelf rechtop staat, zodat ik twee handen vrij heb.

• Benkei321
Zetje01, ik snap je reactie niet. Ik zoek naar een 2 in 1, die is dus prima te gebruiken als laptop.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Hoe groot noem jij groot bestand?
Anders zou je kunnen denken aan 16 GB RAM, maar dat vind je maar weinig bij een 2 in 1.

Heeft je voorkeur een tablet ? want een laptop is bijna altijd beter dan een 2in1, en je geeft hier geen goede voorkeur voor een tablet aan. Waarom wil je 2 in 1?

Anders zou je ook kunnen kijken in de BBG, zoals deze : pricewatch: HP 15s-fq1732nd

[ Voor 23% gewijzigd door 99ruud99 op 08-12-2019 13:21 ]

• Benkei321
2 in 1 omdat de kinderen vaak filmpjes kijken en de vrouw regelmatig internet gebruikt, maar dat is allemaal op tijden dat ik hem niet gebruik. Zij zijn allen tablets gewend met touchscreen, vandaar.

Grootte docs is tot 36 mb laatst, maar dat is uitzonderlijk voor een speciale presentatie. Meestal meerdere (5 tot 8) van max 1 mb, maar dus wel uitschieters.

[ Voor 28% gewijzigd door Benkei321 op 08-12-2019 13:24 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Misschien een rare vraag- waarom niet een "echte" tablet en een vaste pc? Dan zou je ook nooit problemen krijgen als je eens wel wilt werken terwijl zij op tablet willen.

Voor rest: met 40 MB hoef je niet bang te zijn voor te weinig geheugen, dan zou youtube nog eerder vast lopen :) . Ik neem echter aan dat je dan vaak ook nog andere programma's open hebt, die meer geheugen opslorpen helaas.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:44
Moeilijke vraag. Alle 2-in-1's die ik totnutoe gezien heb waren van beide net niks. Te lomp als tablet, niet krachtig genoeg als laptop. En als het dan ook nog voor 2 totaal verschillende use cases/personen is, dan neig ik er ook naar om te adviseren 2 apparaten te kopen.

Ik snap dat je op een budget zit en het daarom zinvol lijkt om 2 apparaten te combineren, vooral als ze niet gelijktijdig worden gebruikt, maar straks is je budget besteed en is iedereen ontevreden. Dan is het dus eigenlijk verspild geld.

Los daarvan zou ik echt never ever ever mijn kinderen gebruik laten maken van hetzelfde apparaat als waar ik mijn werk op doe. Voor je het weet hebben ze iets verprutst en kun jij niet verder.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:06

SeatRider

Hips don't lie

PhilipsFan schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:02:
Los daarvan zou ik echt never ever ever mijn kinderen gebruik laten maken van hetzelfde apparaat als waar ik mijn werk op doe. Voor je het weet hebben ze iets verprutst en kun jij niet verder.
Of vanuit oogpunt van vertrouwelijkheid. Straks bladeren je kinderen door je zakelijke mail.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Benkei321
Quote: Misschien een rare vraag- waarom niet een "echte" tablet en een vaste pc? Dan zou je ook nooit problemen krijgen als je eens wel wilt werken terwijl zij op tablet willen.

Ik moet nog al eens toch even beneden op de Kids passen plus presentaties buiten de deur. Draagbaarheid vind ik ook prettig. Ik heb ook een tijd met erg surface 3 gewerkt en vond dat al heel redelijk gaan. Ik had een beetje verwacht dat voor 750 inmiddels wel iets goeds op de markt zou zijn, maar de reacties zijn best negatief. Vanaf welk budget zou er wel iets fatsoenlijks zijn? Ik kan ik door sparen natuurlijk.

Probleem met beveiliging en de Kids heb ik nog niet, daar zijn ze gelukkig nog te jong voor.

Acties:
  • Beste antwoord

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:16

SomerenV

It's something!

Tot de 750 euro heb je vooral goede Chromebooks met een 360 graden kantelbaar scherm. Wil je een goede Windows-variant dan heb je zo'n 800 á 900 euro nodig of meer.

In dat opzicht zou je beter een tablet kunnen nemen zoals deze Galaxy Tab A en daarbij een laptop zoals deze HP bijvoorbeeld. Hier een lijstje met laptops tot de 500 euro die een goede beoordeling krijgen en maximaal 500 euro kosten.

Dan hou je uiteindelijk nog geld over én heb je gewoon twee apparaten. Een voor je vrouw en kinderen en eentje voor jezelf. Beter dan meer uit moeten geven voor iets wat uiteindelijk meer nadelen heeft (gedoe met het apparaat delen, jouw kinderen die met jouw laptop aan de haal gaan, zwaarder en lomper). Bijkomend voordeel van een tablet is dat je vaak een bumpercase kunt kopen. Mochten je kinderen dat ding dan laten vallen (en dat gaat sowieso een keer gebeuren) dan is er niet direct een probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door SomerenV op 08-12-2019 14:32 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Voor 750 euro koop je een

- Moderne laptop: pricewatch: HP 14-dk0933nd
- En
- Een moderne tablet: pricewatch: Samsung Galaxy Tab A 10.1 WiFi (2019) 2GB ram, 32GB opslag Zwart

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:21
Ik heb een Lenovo X390 die voldoet volgens mij prima aan je wensen. Zeer compact en snel.
Hou V&A in de gaten daar komen ze nieuw voor onder de 1000 euro voorbij

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Benkei321
Ha dank voor het meedenken iedereen. Ik heb uiteindelijk een nieuwe HP Envy x360 13-ag0560nd gekocht voor 670 EUR. Tot nu toe voldoet het voor mijn werk. Vrouw vind hem ook prettig, maar als tablet voor filmpjes van de kids wordt het een goedkope tablet binnenkort denk ik.

Deze dus: pricewatch: HP Envy x360 13 13-ag0560nd
Pagina: 1