Mijn huidige systeem stamt uit 2011 en is toe aan vernieuwing
Ik had al wat onderdelen op het oog en heb op Black Friday een Ryzen 3600 en RAM gescoord. Daar wil ik mijn pc verder omheen bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Casual gamen waarbij ik uitga van 1080p. Ik sluit mijn pc aan op mijn tv en wil op die manier ook wel films kijken in 4K. Ook doe ik weleens aan foto- of videobewerking, maar het blijft allemaal casual.
Als ik een doel mag stellen zou ik wel graag Cyberpunk nog op hoge settings kunnen spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 max, maar ik verwacht rond 850 klaar te zijn. Aangezien ik casual game op 1080p voorkom ik graag overkill. Bang for the buck!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik. Net als een Windows-licentie. Het gaat dus om de kast en wat daarin zit.
Naast de Ryzen 3600 en RAM die ik al heb, zou ik graag nog mijn oude SSD en HDD gebruiken voor wat extra schrijfruimte.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basiscomponenten als aanvulling op bovenstaand lijstje. Ik hoef geen RGB of andere esthetische praktijken. Ik ga niet overklokken dus een betere koeler lijkt me niet nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een Nvidia-videokaart. Ik heb betere ervaringen met Nvidia en op 1080p-niveau kun je volgens mij meer van voorkeur uitgaan in de huidige markt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt niet veel uit, stil en energiezuinig zou wel prettig zijn.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf een build samengesteld waarbij ik me baseer op andere topics en de Best Buy Guide van november. Het zou fijn zijn als jullie deze build kunnen evalueren op mogelijke knel- en verbeterpunten. Mogelijk hebben jullie ideeën of tips om het iets anders aan te pakken op basis van mijn gebruik.
Ik ben me bewust van de biosversie-situatie van Ryzen 3600 icm met ASRock B450M Pro4. Mijn idee was om een exemplaar te scoren met een biosversie van minimaal 3.30.
Bedankt voor jullie tijd
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Casual gamen waarbij ik uitga van 1080p. Ik sluit mijn pc aan op mijn tv en wil op die manier ook wel films kijken in 4K. Ook doe ik weleens aan foto- of videobewerking, maar het blijft allemaal casual.
Als ik een doel mag stellen zou ik wel graag Cyberpunk nog op hoge settings kunnen spelen
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 max, maar ik verwacht rond 850 klaar te zijn. Aangezien ik casual game op 1080p voorkom ik graag overkill. Bang for the buck!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik. Net als een Windows-licentie. Het gaat dus om de kast en wat daarin zit.
Naast de Ryzen 3600 en RAM die ik al heb, zou ik graag nog mijn oude SSD en HDD gebruiken voor wat extra schrijfruimte.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Interne harde schijven | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | Solid state drives | Crucial M500 2,5" 240GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 273,50 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basiscomponenten als aanvulling op bovenstaand lijstje. Ik hoef geen RGB of andere esthetische praktijken. Ik ga niet overklokken dus een betere koeler lijkt me niet nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een Nvidia-videokaart. Ik heb betere ervaringen met Nvidia en op 1080p-niveau kun je volgens mij meer van voorkeur uitgaan in de huidige markt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt niet veel uit, stil en energiezuinig zou wel prettig zijn.
Ga je overklokken?
Nee, niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf een build samengesteld waarbij ik me baseer op andere topics en de Best Buy Guide van november. Het zou fijn zijn als jullie deze build kunnen evalueren op mogelijke knel- en verbeterpunten. Mogelijk hebben jullie ideeën of tips om het iets anders aan te pakken op basis van mijn gebruik.
Ik ben me bewust van de biosversie-situatie van Ryzen 3600 icm met ASRock B450M Pro4. Mijn idee was om een exemplaar te scoren met een biosversie van minimaal 3.30.
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 254,- | € 254,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 49,01 | € 49,01 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 109,- | € 109,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 826,45 | ||
| 1 | Interne harde schijven | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial M500 2,5" 240GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | ||
Bedankt voor jullie tijd