Tacx TTS4 koppelen aan Tacx Fortius

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimscholten
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-09-2021
GEZOCHT !!!! Iemand die verstand heeft van Tacx TTS4 (Trainings Software 4) !!!!

Mijn vader fietst al jaren op de Tacx met TTS4, heeft hier ook honderden video’s van. Nu heeft zijn liefdevolle PC het begeven. Toen ik hem wou helpen met het installeren van de software op een nieuwe laptop lukte dit ons op geen enkele manier.

Met zijn download die hij al had lukt alles met het installeren, behalve de laatste stap met het toevoegen van de hartslagmeter. Deze gebruikt hij niet, dit klikt hij aan, maar dan kunnen we op geen enkele manier op volgende klikken...

We hebben ook een download van internet gebruikt, van de site van Tacx. Dit was de versie 4.21 . Hierbij kwamen we de hele installatie door, maar pakte hij op geen enkele manier de Fortius van mijn vader, deze pakte hij wel in de vorige download.

Het lukt ons dus niet om het voor elkaar te maken en zijn echt heel erg op zoek naar iemand die ons hierbij kan helpen!!!!! We zijn bereidt hiervoor een bijdrage te geven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@kimscholten Dit forum is bedoeld om te discussieren over sport, niet om softwareproblemen met je trainer op te lossen. Probeer het eens bij Tacx. Mijn ervaring met ze is dat ze erg goed helpen bij software vragen/problemen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:52
Toevallig heb ik hetzelfde probleem.... software opnieuw geinstalleerd op een nieuwe PC (ook licentie overgezet) maar krijg geen verbinding.
In het verleden werd je inderdaad goed geholpen bij Tacx, je wordt nu iedere keer door verwezen naar Garmin :(... ben 4 weken verder en heb nog geen zinnige aanwijzing gehad (moest support tool draaien, daarna alleen 1x response dat ik geduld moest hebben).
Dus inderdaad als iemand slimme tips heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Titel even ontschreeuwt...

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimscholten
Ik hoop gewoon dat iemand tips heeft 🙈. Zou mijn vader zo blij maken, tacx wil namelijk niet meer helpen. Die zeggen koop maar de nieuwe serie... Lijkt me niet nodig want pa heeft honderden video’s hier liggen die niet op de nieuwe ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 15:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

(jarig!)
Ik kan hier geen Sport-waardige discussie uit vinden, maar het lijkt eerder een software probleem. Mijn advies is om duidelijk aan te geven wat jezelf al hebt gedaan, welk OS je gebruikt en of je foutmeldingen krijgt (evt in logfiles).

Move to CSA

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimscholten
Outerspace schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:22:
[mbr]Ik kan hier geen Sport-waardige discussie uit vinden, maar het lijkt eerder een software probleem. Mijn advies is om duidelijk aan te geven wat jezelf al hebt gedaan, welk OS je gebruikt en of je foutmeldingen krijgt (evt in logfiles).

Move to CSA[/]
het gaat om een laptop van HP met windows 10. Op de oude PC stond windows vista. Ik weet niet waar ik kan vinden welke drivers erop staan. Bedankt voor je reactie! Wat ik heb geprobeerd heb ik boven beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zou inderdaad kunnen kijken of er logfiles zijn. Misschien is er in de Windows event viewer een melding te vinden.

Algemene tips: probeer te openen met adminrechten en/of in de compatibiliteitsmodus https://support.microsoft...ps-or-programs-compatible en worst case, als het echt moet: overweeg een losse goedkope laptop of pc (of virtuele pc) met alsnog Vista. Die dan NIET aan het netwerk of internet hangen omdat dat onveilig is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:29
Was de oude machine al windows 10 of niet? Dan kun je uitsluiten of het OS de software wel ondersteund.

Zat op de oude pc iets van een specifieke aansluiting voor een eventuele meter?

Zoals ik lees zoek de software naar iets wat hij niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
Blijkbaar worden oudere trainers niet ‘echt’ meer ondersteund. Via support kan je een directe link krijgen naar TTS 4.23. Hier is blijkbaar verwijdert dat er nog geupdate gaat worden, hier krijg je dan ook een foutmelding door... maar het werkt verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
https://support.garmin.com/en-HK/?faq=R6CyRzofQz1EiwU7zSFOb6

Blijkbaar is support nu helemaal klaar en kan je het niet meer installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:00
Schandalig. Met de hardware is niks mis. Geef dan de optie voor zonder unlock.

Er is ergens op github een wrapper zodat je de oudere tacxen ook met zwift etc kan gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je hier iets mee?
https://lunicus.org/tacx-trainers/old-rlv-tts-files/
Vergt wel een beetje kennis van je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een tijdje lopen prutsen maar deze week oude Fortius weer aan de praat gekregen.
Sowieso NIET op Windows10 werkend te krijgen....ook niet met compatibiliteitsmodus.
Wel op Windows7.
Dan als eerste originele Fortius software installeren.
Daarna pas TTS 3 of TTS4 er overheen.
Dan werkt het weer als een zonnetje....niets mis mee met die gouwe ouwe Fortius....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauriet2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb een T1961 Vortex.
Met geen mogelijkheid heb ik die tot nu toe weten te koppelen met Rouvy, Zwift etc.

Werkt wel nog met TTS4 en Windows 7. Dus heb nu een SSD die alleen maar voor Tacx is.
Ik start zonder internet verbinding (je weet maar nooit) Programma geeft aan dat de licenties nog kloppen dus..... kan ik fijn in Arizona blijven fietsen ;).

Het was een flinke investering die videos. Ik heb ook 3rd party vids. (reallifevideo.de)
Zolang de hardware het nog doet ga ik hier mee door.
Het is natuurlijk kletskoek van Tacx dat ze het niet met Win10 compatible konden maken.
Ze verdienden er niks meer aan en gingen daarom over op abonnee model.

Dus zo lang het duurt sporten we in isolatie lekker door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptingreenfield
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-10 11:41
Oud forum maar misschien heeft iemand er nog wat aan.

Het is tegenwoordig mogelijk om een Fortius (of I-magic - I-vortex, etc) te gebruiken met Zwift of Trainerroad.
Wel zijn er hiervoor twee ANT usb sticks nodig.
Werkt verder als een zonnetje en de Fortius kan nog even mee :).
Hier de link naar verdere info https://forums.zwift.com/...-with-tacx-fortius/210567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Bij veel oude topics is omhoog schoppen onzinnig dus ongewenst, maar bij topics als deze lijkt me je aanvulling een prima reden om het omhoog te halen. Voorbeeld van waarom topics niet automatisch op slot gaan na een bepaalde periode :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1