Welke behuizing voor E-ATX (12x13inch) moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• M?sterion
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-06-2021
Ik zoek een?
Ik zoek een behuizing waar ik een E-ATX moederbord van 12 bij 13 inch (305 bij 330mm) kan monteren.

Wat is je budget?
Ongeveer €150,-.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had een Phanteks P400S op het oog. Deze heeft echter geen ruimte voor 2 x een 360mm radiator. Bovendien ondersteunt deze maar E-ATX moederborden tot een breedte van 272mm. De Phanteks P600S is een behuizing die ik erg graag wil. Deze ondersteunt 2 x 360m radiatoren en heeft een subtiel ingebouwde fill- en drainhole. Het jammere is echter dat deze E-ATX moederborden ondersteunt met een breedte van 280mm.
De Phanteks Enthoo 719 ondersteunt wel het volledige E-ATX formaat (SSI-EEB, 12x13 inch), heeft voor minstens 2 360mm radiatoren ruimte, een subtiel weggewerkt fill- en drainhole. Het nadeel is echter dat de behuizing te groot is en het plaatstaal op de positie voor de radiatoren erg dun, fragiel is (YouTube reviews wijzen erop).

Ik heb de rest van de T.NET en HWI pricewatch bekeken; de meeste behuizingen ondersteunen een afwijkend E-ATX formaat. Zelf extra gaten boren in een behuizing waar nog garantie aan zit, zie ik niet zitten.

De enige drie andere behuizingen die ik heb kunnen vinden en die het volledige E-ATX formaat ondersteunen, staan mij allen niet aan;

- Sharkoon Elite Shark CA200G
- Sharkoon Elite Shark CA200M
- DeepCool MATREXX 70

Cougar heeft mooie behuizingen, maar ook deze ondersteunen weer een onvolledig E-ATX formaat.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
E-ATX bord 12x13inch, 2x360mm radiator, RX590.

Iemand nog tips voor een enigszins compacte, subtiele behuizing dat een 12x13inch E-ATX bord kan herbergen?

Alle reacties

• Soepergrover
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10-2025

Soepergrover

Je staat op m'n cape

Kijk eens in de pricewatch en filter dan eens op EATX (of had je dat al gedaan?)

Voorbeeld: categorie: Behuizingen

• M?sterion
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-06-2021
Soepergrover schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:05:
Kijk eens in de pricewatch en filter dan eens op EATX (of had je dat al gedaan?)

Voorbeeld: categorie: Behuizingen
Dat heb ik inderdaad al gedaan. Ik heb ook een grote shop doorgespit, maar ik kan moeilijk elke shop doorspitten. Niet overal zijn de filters even goed en de meeste fabrikanten kiezen ervoor om hun behuizing te classificeren als "E-ATX", terwijl het voor 12 x 11 inch is; eigenlijk niet het officiële E-ATX formaat.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:58
De Enthoo Pro heeft ook ondersteuning voor de volledige E-ATX standaard en is iets kleiner en goedkoper dan de 719, ziet er wel iets minder strak uit.

/edit: Oh, 2x 360 gaat denk niet passen, 360 + 240 wel.

[ Voor 44% gewijzigd door Nielson op 08-12-2019 16:05 ]

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@M?sterion je kan Geizhals.eu ook nog even doorspitten, misschien heb je meer geluk met hun filters.

Product EAN of SKU even door Google halen en de kans is dan aanwezig dat je je gevonden kast ook gewoon in NL kan bestellen :)

I browse with Vivaldi