Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossi13
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 31-07 18:47
Hoi,

Ik heb een ip camera en een digitale recorder van Dahua.

Nu staat daar linksboven in de setup-schermen het logo van Dahua en dat zou ik graag aanpassen.

Is dat voor een leek als mij te doen? Ik las over binwalk maar daar geraak ik niet mee aan de slag.

Ik zou op een windows pc de firmware willen aanpassen en daarna de firmware laden in de toestellen.

Lijkt mij toch mogelijk te zijn.

Groetjes,

Bossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Er zijn enorm veel factoren die gaan bepalen of het mogelijk is. Als leek zou ik evenwel gewoon kijken of iemand anders het al gedaan heeft. Indien niet ga je enorm veel tijd steken in het leren van de basis. De firmware is meestal 1 enkel bestand wat eigenlijk een kopie is van alle systeembestanden, samengedrukt met een onbekende compressie en mogelijks voorzien van bijkomende informatie (zoals checksums). Je hebt dus veel werk om gewoon al maar uit te zoeken hoe je dat allemaal uit elkaar moet gaan trekken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossi13
Ik heb gehoord van een ex collega dat je dat moet uitpakken en het logo bestand met een zelfde grootte moet gaan maken en vervangen.
Hij spreekt over binwalk maar hoe dit te installeren laat ie niet echt weten...

Groetjes,

Bossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Bossi13 schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:11:
Ik heb gehoord van een ex collega dat je dat moet uitpakken en het logo bestand met een zelfde grootte moet gaan maken en vervangen.
Hij spreekt over binwalk maar hoe dit te installeren laat ie niet echt weten...

Groetjes,

Bossi
En wat houd je dan tegen ? :? Download de firmware,installeer Binwalk en ga aan de gang zou ik zeggen:

http://domoticx.com/firmware-analyse-tool-binwalk-software/

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossi13
Wel, de installatie van die binwalk wil me maar niet lukken. Zoals ik het begrijp moet ik in het cmd programma de tekst "setup.py install" drukken maar dan krijg ik een foutmelding

Groetjes,

Bossi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Google de foutmelding eens. Maar serieus genomen: firmware doet meer dan alleen een logo weergeven. Als je moeite hebt met een pythonscriptje uitvoeren, dan zou je dit misschien niet willen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Binwalk heeft er niet zo veel mee te maken, je hebt er niks aan als je het logo er uit haalt als je het daarna niet meer kan inpakken als nieuwe firmware.

Dikke kans dat je hier de kennis niet voor hebt, en de weken niet wil besteden aan het leren. Boven dien zou ik het al helemaal niet op Windows gaan proberen, dikke kans dat iets simpels als een verkeerde line ending er voor zorgt dat zelfs correct ingepakte firmware het niet meer gaat doen.

Ga ook even na waarom je dit wil doen; als het voor je zelf is zijn er nog wel andere opties, maar als je denkt de apparaten 'white label' en te kopen en te rebranden heb je een heel ander soort probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossi13
Ik heb inderdaad moeite om een pythonscriptje uit te voeren. Dat klopt. Moest eerst Python 2.7 installeren. Dat is gelukt ja.

Kennis heb ik ook niet om zulke files te schrijven.

Ik dacht dat het zo simpel was als...firmware uitpakken, logo file vervangen en firmware terug inpakken zodat het nieuwe logo in het toestel tevoorschijn komt.

Waarschijnlijk iets te simpel gedacht.

Groetjes,

Bossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossi13
Welke andere opties zijn er dan nog @johnkeates ?

Groetjes,

Bossi
Pagina: 1