TV Headend netwerk communicatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-09 21:50
Mijn vraag
De TV Headend server draait in een ander subnet/VLAN dan de client. Als ik op de client de setup draai om channels en EPG toe te voegen dan krijg ik een foutmelding.

Als ik de client in hetzelfde subnet/VLAN zet dan werkt het wel. Mijn vermoeden door het debuggen tot nu toe is dat dit een instelling is in TVHeadend. De vraag is dus welke instelling zie ik over het hoofd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ubuntu server 18
HTS Tvheadend 4.2.8-36
Nvidia Shield - Dreamplayer

Server in VLAN 1 192.168.1.0/24
clients in VLAN 20 192.168.20.0/24

Edge router X met routering tussen deze 2 subnetten en firewall regel om in principe al het verkeer tussen VLAN 20 en VLAN 1 te blokkeren. Uitzondering aangemaakt voor poort 9981.

Op de server draait geen firewall die draait dus uitsluitend op de Edge router.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In configuration ---->access entries -----> allowed networks geexperimenteert met verschillende instellingen:

0.0.0.0/0
192.168.20.0/24,192.168.1.0/24
192.168.20.0/24

etc.

Tot gisteren draaide TVheadend op een Raspberry pi met Kodi met dezelfde setup. Dit werkte uitstekend. Clients in vlan 20 en "server" in vlan 1. Ik heb in eerste instantie exact de instellingen overgenomen van die vorige server. maar toch krijg ik het zo niet aan de praat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 21:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je krijgt 'een foutmelding'. Goed om te weten. Mare, wat staat er dan?

Weet je ook zeker dat de poort die je toestaat tussen je VLANs goed is? Zijn er niet meer nodig voor de software? Want client <> server communicatie gaat over meerdere porten, ook als je gewoon het internet op gaat met je browser. Je browser maakt verbinding met de server op port 443, maar opent zelf lokaal een hele andere. Het verkeer moet wel terug kunnen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:30
Volgens mij wordt 9982 ook gebruikt voor verbinding tussen clients en server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-09 21:50
klopt het was nogal laat toen ik dit postte. Dit is de foutmelding:
Server connection failed to the provided port. Please check your settings. Make sure the extension 'webinterface' or "OpenWeblf" is installed and enabled and you are using the right port address.

de firewall regel is een poort group met 9981 en 9982 erin. Exact dezelfde regel die wél werkte toen tvh op een raspberry pi draaide.

Opgelost. Firewall regel toegevoegd op swtich0.20 voor de TVheadend poorten op IoT_local.

Waarom dit nu wel nodig is en voorheen niet nodig was? Geen flauw idee. Vind het ook beetje vreemd. Maar het werkt nu.

@Hero of Time en @RudolfR bedankt voor de reacties!

[ Voor 27% gewijzigd door Kasper1985 op 08-12-2019 16:07 ]