Toon posts:

Aankoop dualmonitoren (24/27) voor zakelijk gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een dual monitor setup voor mijn bureau die 120 cm breed is en kijkafstand van 80 cm.

In de keuze van dual monitors zit ik te twijfelen of wellicht 2x 27 inch monitoren teveel ruimte in mijn bureau in beslag nemen om eventuele notities te maken. Verder weet ik niet of de kijkafstand van 80 cm voldoende is want ik wil niet mn nek van links naar rechts draaien.

Wat is je budget
Onbeperkt.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken monitoren die ik voor ogen heb zijn LENOVO, ILYAMA en AOC.

Voor zakelijk gebruik hecht ik waarde aan een IPS.

Verder wil ik van de mensen op tweakers horen of dual monitor setup van 27 inch wel past op een bureau van 120 cm.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Hoe breed is een monitor van 27 inch? Heb je dat al eens bekeken?
En wat bedoel je met of je nog wel notities kunt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:21
Verwijderd schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:50:
Verder weet ik niet of de kijkafstand van 80 cm voldoende is want ik wil niet mn nek van links naar rechts draaien.
Met die afmetingen zal je met je stoel moeten gaan schuiven/rollen. ;)

80cm afstand icm een 120 cm scherm is erg wijd en ver kijken. Je zou de monitoren nog naar elkaar toe kunnen draaien maar je moet alsnog goede ogen hebben.
Ik zelf zit op een enkele 27" (1440p) en draai dat met een kijkafstand van ongeveer 50 a 60 cm. Monitor is 64cm breed inclusief bezel

Uitgaande van minimaal 1440P natuurlijk. Minder wil je niet hebben op een 27 inch scherm.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jopie schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 23:09:
Hoe breed is een monitor van 27 inch? Heb je dat al eens bekeken?
En wat bedoel je met of je nog wel notities kunt maken?
De monitoren van Iyama zijn zonder rand 61 cm. Als ik 2 op mn bureau zet, dan steken ze uit. Ik kan ze aan beugels plaatsen zodat ik plek vrij kan maken

Ten aanzien van de breedte (breedte is 80) moet ik voldoende plek hebben om papieren dossiers te plaatsen om mn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ChojinZ schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 23:16:
[...]

Met die afmetingen zal je met je stoel moeten gaan schuiven/rollen. ;)

80cm afstand icm een 120 cm scherm is erg wijd en ver kijken. Je zou de monitoren nog naar elkaar toe kunnen draaien maar je moet alsnog goede ogen hebben.
Ik zelf zit op een enkele 27" (1440p) en draai dat met een kijkafstand van ongeveer 50 a 60 cm. Monitor is 64cm breed inclusief bezel

Uitgaande van minimaal 1440P natuurlijk. Minder wil je niet hebben op een 27 inch scherm.
120 cm is de breedte van mn bureau. Beiden monitoren (24/27) zal ik naast elkaar plaatsen zodat ik kan multitasken. Echter weet ik niet of het handig is om zulke grootte schermen op mn bureau van 120 cm breedte te plaatsen. Zoals je zelf zijn 27 schermen met minste bezels 61 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Gewoon op een mount plaatsen en heb je het allemaal opgelost.

Stang in het midden en heb je onder de schermen nog ruimte. Heb zelf ook 2x 27" 1440p. Ongeveer 1.2m inderdaad en zit op zo'n 70cm. Ideaal,wil niet meer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:02
Is WQHD een idee? pricewatch: Iiyama ProLite XUB3493WQSU-B1 Zwart bijvoorbeeld.
Pagina: 1