Toon posts:

PIII 1Ghz op MSI BX Master??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okay, here's the deal. ik heb nu een 55oE@641 stabiel op een MSI BX Master.
is het de moeite waard om deze te vervangen door een PIII 1000? en zo ja, is het wel mogelijk ivm multiplier?las op overclockers.com dat `ie te oc`en is tot ongv. 1200.
heb trouwens een gf2mx kaartje en 265mb pc133.
of toch maar een gf2 pro of zo in mijn systeempje gooien ipv die proc. (is trouwens fl.519) thankx voor de reacties

Verwijderd

zelf heb ik de ervaring gehad dat MSI plankies niet zo lekker lopen op 133MHz FSB of hoger... maar als die dat nu ook goed doet die dat dan ook.. de multiplier is gelocked.. maar die word wel herkend door de bios..

en of het nut heeft.... tsja... geen idee

Verwijderd

Topicstarter
zo, da`s snel. er is trouwens ook een 100mhz PIII 1 Ghz.!!! en die bedoel ik dus. but thanks anyway.

Verwijderd

oh die 100MHz 1GHz gaat zeker werken.. of je hem lekker kan overclocken hangt van je bord af.. zet anders een ventilatortje op de chipset koeling, dit werkt goed!

die BX Master is trouwens beter dan mijn MSI bxje dus het kan best zijn dat die wel de 133MHz (of hoger) trekt

Verwijderd

Ik heb hier een PIII700 100mhz op 133mhz lopen op de bx master 933mhz dus:)
Maar als je toch een PIII 1000mhz wil koop dan die op 100mhz fsb draait kan je nog lekker overclokken :).
IN de pricewatch staan 3 winkels die hem verkopen.

Verwijderd

Ik was ook zoiets van plan, het is wel belangrijk dat je bios/moederbord coppermines ondersteund, dan zou het moeten kunnen (die 550 is een katmai zo heb ik onlangs geleerd :)) Heeft iemand trouwens ervaring met een slot1 p3-1000e (100mhz)op een Shuttle Hot661 (v3.1)BX bord, volgens de site van shuttle kan die met bom32 8-) en een biosupdate (heb ik gedaan) tot maximaal een p3-850, maar de 1Ghz was toen volgens mij nog niet uit denk ik dan, want dat moet toch niks uitmaken, een 850e of een 1000e? de multiplyer is gelocked tenslotte.

Verwijderd

de multiplier is inderdaad gelockt. De vraag is of je MB wel de juiste spanning (Vcore) voor je CPU kan leveren. Ik heb echter geen idee hoeveel een slot1 100MHzFSB P3 1000MHz nodig heeft, of wat je bordje kan leveren. Ik zou dat eerst eens opzoeken.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

Weliswaar geen MSi. Maar ik heb mijn PIII1000/133 toch overclocked naar 1158/154 op mijn BX board. (Geforce2GTS)

(Abit BX133-Raid)

Dus een BX chipset kan dat makkelijk aan. Alleen je AGP wordt nogal zwaar overclocked.

Verwijderd

Dus een BX chipset kan dat makkelijk aan. Alleen je AGP wordt nogal zwaar overclocked.
Dat zou mooi zijn, die slot1 (secc2)processors hebben volgens mij toch allemaal dezelfde voltages nodig? Ik moet alleen wel een 100Mhz FSB type hebben, aangezien ik op mijn bord de agp/pci divider niet kan veranderen :( ,maar ik had begrepen dat, hoewel iets duurder de slot1 p3-1000e (100x10) toch te preferen is boven de p3-1000b (133x7.5) ivm overclocken.
Pagina: 1