Aansluiting system panel header in ASRock B450pro4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderwaarde
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 12:37
Ik ben voor het eerst een pc in elkaar aan 't steken en cpu, cpu-koeler, ssd, moederbord en hdd zijn geïnstalleerd. Maar .. en er duikt een probleempje op en de handleiding geeft geen duidelijkheid ;( :
Moederbord ASRock B450pro4 'system panel header' heeft in totaal 9 pinnetjes waarvan:
bovenste lijn:
1 pled+
2 pled-

3 pwrbtn
4 gnd
5 /
onderste lijn:
6 hdled+
7 hdled-

8 gnd
9 reset#
10 gnd

pled+, pled-, hdled+ en hdled- heb ik kunnen aansluiten maar de kabel vanaf de powerbutton heeft 2 pinnetjes en ook de resetbutton heeft er 2 en ik begrijp niet hoe ik deze kan aansluiten omdat ik slechts 1 pinnetje voor elk zie of is de 'gnd' ook een pinnetje die hiervoor kan gebruikt worden?
Indien positief: wat is dan + en wat -? maw wat sluit ik op wat aan?

Alvast bedankt voor eventuele hulp !!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04

DukeBox

loves wheat smoothies

Alle ground is het zelfde dus samen met pwr en reset heb je een setje.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Reset en power hebben geen plus en min, beide schakelaars zijn maakcontacten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
ZIe ook deze afbeelding in de handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9ciGRaA44zC5TXdHZqij6OHE/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderwaarde
Super!! Bedankt voor jullie snelle reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderwaarde
Een laatste obstakel (hoop ik ;) ):

Mn grafische kaart saphire rx5700xt challenger heeft 2 x 8 pin-kabel nodig (denk ik?), ik heb hierop twee identieke kabels van telkens 6+2 pins aangesloten (met 'Pci' op) en aan andere uiteinde bestaan deze elk uit een 8-pinsconnector. Voeding is de corsair rm650x.

Het is me niet duidelijk waar deze in moeten, ik denk bij '6+2 PCIe en 4+4 CPU' onderaan rechts op de voeding maar daar zie ik 2x 8-pinaansluiting maar er zit ook nog eenzelfde aansluiting onderaan in het midden. Wat gezocht in de handleiding en op internet maar geen duidelijkheid gekregen. In een filmpje waarschuwde iemand vr het aansluiten van de gpu op een cpu aansluiting en nu ben ik een beetje bang :+ ;) geen idee hoe het moet?

Ik heb reeds de hdd (6-pin op 'Pheripheral en sata' linksboven) en het moederbord (10-pin bovenaan midden en 18-pin bovenaan rechts) aangesloten. Ssd is rechtstreeks op moederbord ASRock b450 pro4).

Alvast bedankt vr eventuele reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
De PCIe en CPU kabels kunnen je willekeurig in die drie 8-pin aansluitingen van de voeding drukken. De pinout van de 6+2 PCIe en de 4+4 CPU stekkers is net omgekeerd, vandaar dat de kabels hier specifiek voor bedraad en gelabeld zijn. Het uiteinde van de kabels maakt dus het verschil, de aansluiting aan de kant van de voeding is hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PCIe zitten strak naast elkaar bij RM650x

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1