Nieuwe videokaart, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Ik zou graag een nieuwe videokaart willen. Nu is de vraag welke. Ik heb een tnt2 ultra, maar wil dus iets snellers zonder daar al te veel geld aankwijt te raken, laten we zeggen zo'n 600 piek max. Kan ik dan beter nog even wachten of gelijk iets kopen zo ja wat?

Earth is nice, heaven is better...

Verwijderd

Voor 600 piek kun je wel een leuke GeForce DDR kopen. Of je spaart nog iets langer door en komt een Pure versie van een GeForce 2 GTS.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Deze vraag wordt de laatste tijd erg vaak gesteld, waarbij vaak hetzelfde bedrag genoemd wordt en de persoon bijna altijd dezelfde antwoorden krijgt.

Die 600 piek voor een videokaart geef je niet zomaar meteen uit, dus ik zou zeggen: kijk eens wat rond op de verschillende forums (kijk wat andere vragen, kijk of er problemen zijn) en lees reviews (meerdere).

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Wat zijn die verschillen met ddr, sdr, pure modellen enzovoorts?

Earth is nice, heaven is better...

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

DDR Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/biggrin.gifubble Data Rate
SDR: Single Data Rate,
Pure: alleen video kaart zonder TV-out , Video-in enz
Deluxe: Met Tv-out, Video inenz.

Of de prijsverschillen de performance verschillen rechtvaardigen, valt over te twisten. Deluxe uitvoering vind ik zelf wel de moeite waard maar een ander zou toch weer liever een pure nemen..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Pak gewoonweg een GTS ultra :-))

komt ergens uit in september en default clocking is 250/400 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Natuurlijk op trage cpu's (onder de 500mhz) zal je wel niet zoveel verschil merken hoor ... op rappere des te meer.

De nieuwe nvidia kaart komt uit rond november/december.

Cheers

Spiet aka Bjorn
Editor in Chief
PlayDevil.com http://www.playdevil.com

[Work for a game-site and apply. We still need some fresh blood]

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

een ATI Radeon265 32 mb DDR +/- fl. 470 en als het goed is tussen de GeForce 2 mx 32 mb en de Geforce 2 GTS 32 mb

hij is nog niet gereviewed maar de specs zien er veelbelovend uit.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
voor 117 geld meer heb je een creative geforce 2 gts(tweakers pricewatch). nog ffe door sparen dus. ik zou zoiezo voor creative gaan, die zijn meestal goedkoper en creative levert de beste support.
Pagina: 1