Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google Photo backup maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NiRo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-09 20:59
Hallo iedereen

Ik gebruik nu al een tijdje Google Photos als backup voor mijn foto's. Er zijn heel wat leuke snufjes aan verbonden zoals albums op basis van locatie etc. Wat ook leuk is, is dat je altijd en overal je foto's ziet. Sinds juli dit jaar is de map 'Google Photos' uit Drive verdwenen. Ik maakte via die weg een lokale backup en kan dit dus al een tijdje niet meer doen. Het enige alternatief dat Google aanbied is een Takeout van mijn data, maar dit is erg omslachtig.

Heeft iemand toch nog een omweg om mijn foto's allemaal te downloaden naar mijn computer? Eventueel via webdav of een API-key, want er bestaat een Google Photos API. Ik heb echter geen idee hoe ik deze kan toepassen.

Of lijkt het jullie beter om over te stappen naar een ander platform? Ik had al Dropbox en Onedrive op het oog, maar deze bieden respectievelijk 2GB en 5GB opslag aan, terwijl Google al 15GB geeft. Voor de rest ken ik geen gratis opslag providers.

Alvast heel erg bedankt!
Rob Nickmans

Alle reacties

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Houd de cursor in de linkerbovenhoek van je foto en klik op de omcirkelde V die dan verschijnt. Hiermee selecteer je deze foto; wanneer je zo 1 of meer foto's hebt geselecteerd komt rechts bovenin het optie-menu (drie punten boven elkaar) waar je kunt downloaden.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Download éérst al je foto's zodat je ze allemaal terug in bezit hebt: je hebt dan zelf originelen én een cloud-backup op Google Photo's.
Ga daarna evt. nadenken over een beter (uitgevoerde) backupstrategie op evt. een ander cloudplatform.

• NiRo
Is er toevallig ook een manier om alle foto's tegelijk te selecteren? De shift functie werkt niet altijd even vlekkeloos.

Voor een betere cloud vind ik niet direct een goede oplossing. Dropbox en Onedrive zijn niet echt een geschikte kandidaat voor mij.

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-11 22:54
Bericht mag verwijderd worden, had niet goed gelezen 8)7

Vraag me wel af wat je omslachtig vind aan Google Takeout, veel makkelijker wordt het toch niet?

[ Voor 136% gewijzigd door daanNL op 09-12-2019 20:45 ]

• NiRo
Google Takeout duurt altijd wel een tijdje. Plus het altijd handmatig aanvragen van een archief is niet zo handig, maar tot nu toe de enige oplossing. (Google, is het zo moeilijk een Ctrl+A optie toe te voegen?..)

Dan houd ik het daar maar op, toch bedankt iedereen!
Pagina: 1