Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DVSG2
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-11-2024
Sinds kort heb ik een NEST Thermostat E in huis.
Ik had gehoopt om te kunnen schakelen tussen de temperatuur sensor van de thermostaat zelf en die van de heatlink.
Zodat ik overdag de temperatuur in de woonkamer kan regelen (conventionele thermostaat kranen doen dan de rest van het huis) en 's nachts de temperatuur op de kinderkamer (zodat deze niet te koud wordt).
Helaas kan je met de EU versie (nog?) niet kiezen welke sensor je wil gebruiken. (US versie kan dit wel)

Nu had ik bedacht om een ouderwetse aan/uit thermostaat te gebruiken om 's nachts de kinder Kamer acceptabel te houden.
Door deze parallel aan de NEST te zetten overruled hij 's nachts de NEST.

Aangezien opentherm en aan/uit singalen op de zelfde ingang van de ketel komen is dat aan die kant geen probleem.
Maar is het voor de NEST schadelijk om dit te doen?
Ik snap dat hij tijdelijk geen verbinding zelf hebben met de ketel maar dit is 's nachts toch niet nodig.

Ik hoor graag of iemand anders hier ervaring mee heeft, en/of weet of dit schadelijk is voor de NEST.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:19
Aan/uit en OT komen niet op dezelfde ingang. Hij detecteert alleen welke van de 2 je gebruikt en schakelt deze dan intern door. Stel jij draait op OT geeft je ketel ook spanning af (24V) welke je daarna gaat kortsluiten met je aan/uit thermostaat. Je heatlink verliest dan de verbinding maar ik vraag me of jouw ketel dat leuk vind op lange termijn.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• DVSG2
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-11-2024
Als ik me niet vergis is het aan/uit een onderdeel van het opentherm protocol.
Niet zozeer de normale functie maar meer een back up.

Dus lijkt me sterk dat dit schadelijk zou zijn voor de ketel.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:09

ericplan

5180 Wp PV

DVSG2 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:18:
[...]
Zodat ik overdag de temperatuur in de woonkamer kan regelen (conventionele thermostaat kranen doen dan de rest van het huis) en 's nachts de temperatuur op de kinderkamer (zodat deze niet te koud wordt).
[...]
Een kinderkamer wordt niet snel te koud, wel te warm.

A'dam PVOutput