Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-11 12:22
Mijn vraag
Van mijn schoonzus heb ik de 65hu7500 mogen krijgen omdat deze kapot is.

Hij gaat aan, maar geeft vreemd beeld. Je ziet dat er iets gebeurt als je op de afstandbediening een keuze maakt. Doordat het beeld steeds anders is, vermoed ik dat het paneel niet kapot is. Misschien weten jullie wel wat het kan zijn? Ik hoop dat het een onderdeel is die defect is en te vervangen is.

Foto:
Hier klik ik op knop Smarthub en in het midden zie je beeld verschijnen.
https://imgur.com/VCqdQom

Hier klik ik op volume en zie je links beeld verschijnen.
https://imgur.com/P6TpL4R

Herkent iemand dit?

[ Voor 94% gewijzigd door Lelletje op 07-12-2019 14:47 ]

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Lelletje En de vraag is?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit is belletje @Lelletje. Een topic posten en dan snel wegrennen. En wij doen open terwijl er niks is.

Schavuit!

edit:
Oh, nu staat er opeens wel een OP! :o O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 07-12-2019 14:45 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Lelletje
Sorry, eerste keer dat ik een topic open op mijn iPad.... 🙈

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou eens beginnen met het openschroeven en alle (data-) kabeltjes 'refitten', dus even eruit, eventueel schoonmaken en terugstoppen. Kijken wat dat oplevert.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:41
Beginnen met alle ribbon kabels inderdaad eruit halen en even schoonmaken met wat alcohol. Als dat het probleem niet verhelpt zou het zeer goed het t-con board kunnen zijn.

• Lelletje
Ik ga het proberen, thanks! Ik laat nog weten of het gelukt is. Anders ga ik een t-con board fixen...

• Lelletje
De achterkant is losgemaakt en ik heb wat stof weggeblazen met een compressor, maar nog steeds geen goed beeld. Wat ik wel zie:

https://imgur.com/lSmIRkf

Alsof er een optater is geweest op deze printplaat... andere printplaten zien er nog puntgaaf uit.

Is de kans erg groot dat dit defect is en zo ja, loont het om deze te vervangen?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Die zat links zeker, is de voeding.

• Lelletje
Als je voor de tv staat, dan is dit idd de voeding links...

Je ziet namelijk veel bruine vlekken rondom de weerstandjes.

[ Voor 35% gewijzigd door Lelletje op 09-12-2019 19:13 ]

• hjs
  • Niet online

hjs

Lelletje schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:11:
Als je voor de tv staat, dan is dit idd de voeding links...
Oh, een Samsung. Dacht dat het een philips was :9

• Lelletje
Het betreft idd een Samsung UE65HU7500.

Een closeup foto van een onderdeel:
https://imgur.com/hNpzV3D

[ Voor 45% gewijzigd door Lelletje op 09-12-2019 19:16 ]

• hjs
  • Niet online

hjs

Condensator is warm geworden.
Maar er is beeld, dus wel stroom. Zal het main of tcon zijn lijkt me.

• Lelletje
Ja, ik hoop dat iemand met meer zekerheid kan zeggen dat het tcon of main is... 😊

• Lelletje
Weet iemand hoe ik kan tackelen waar het aan kan liggen? Aan de t-con board of aan de main board?

• Frank_P
Heb je de ribbon cables die vanaf het moderbord naar het tcon board gaan allemaal al losgehad en schoongemaakt?
Eventueel ook voorzichtig beetje bewegen en kijken of je verschil ziet in het beeld terwijl je dat doet.

• Lelletje
Dat heb ik nog niet gedaan. Ik heb de ribbon cables wel allemaal los gehad en alles ziet er nog prima uit. Maar dat eraan bewegen of er verschil in beeld is, daar heb ik nog niet aan gedacht. Wat als het bewegen van de kabel van mainboard naar t-con wel verschil maakt, aan welke ligt dat dan? Afhankelijk van waar je het beweegt? Dus als je aan de kant van mainboard beweegt en er is goed beeld, dan ligt het aan mainboard etc?

• Frank_P
Als je ze allemaal hebt losgehad en weer opnieuw hebt terug gestoken zonder enig verschil, dan gaat ze bewegen ook niet uitmaken.
De grootste kans is dan dat het in het t-con bord zit, maar kan je niet testen en dat is ook niet 100% zeker.

• Lelletje
Nadat ik alles heb uitgezocht, is mijn vermoeden dat het de T-Con board is. Dit is inmiddels besteld en kan het morgen ophalen. Ik laat nog weten of dit het probleem heeft verholpen.

Alvast dank voor de reacties!

• Lelletje
Helaas, een andere t-con verhelpt het probleem niet. Het paneel is dus defect. Er zijn nu ook horizontale strepen zichtbaar die niet weergegeven worden.

Dus, wie wil een defecte Samsung 65hu7500 voor 60 euro overnemen? Dan heb ik mijn geld voor de t-con ook weer terug 😅 daarnaast zit er een factuur bij voor de ‘nieuwe’ t-con.
Pagina: 1