Probleem met installatie/activeatie Windows nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillian1981
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:56
Goedemiddag allen,

Eindelijk mn nieuwe pc in elkaar gezet.
Windows10 Home met redelijk wat moeite geinstalleerd. Na meerdere pogingen waarbij de installatie crashde tijdens het gedeelte 'Getting files ready fort installation', is dit uiteindelijk wel gelukt.

Als ik nu echter mn Home versie wil activeren, krijg ik na het invullen van mn code (ik heb Windows Home 10 - ESD) een melding dat Windos geupgrade gaat worden.

Als ik dit doe crashed mijn systeem.

Maar als ik het goed heb hoort hij toch ook geen upgrade uit voeren, maar een activatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heb je niet een installatie medium gemaakt met Microsft Media Creation Tool?

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Want dan heb je de laatste versie.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillian1981
Wim-Bart schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 16:32:
Heb je niet een installatie medium gemaakt met Microsft Media Creation Tool?

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Want dan heb je de laatste versie.
Jawel. Heb een installatie usb via de Tool gemaakt. De installatie is ook wel gelukt nu, maar het activeren van Windows lukt niet met de code die ik heb ontvangen. Ipv windows activeren, wil mijn software een upgrade uitvoeren.

Als ik die upgrade wil uitvoeren, dan crashed m'n systeem.

Hierna in safe mode opgestart en kom dan in event viewer meldingen tegen in de trant van dat de upgrade naar pro niet is gelukt. (wat vreemd is, want ik heb een Home key).

Ik heb hierna een reinstall gedaan, maar dan Pro geïnstalleerd. Als ik die probeer te activeren krijg ik een melding dat productcode al in gebruik zou zijn.

Misschien heb ik een verkeerde code gekregen?

Ik heb een Windows 10 Home ESD gekocht bij MAX ICT BV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het ziet er naar uit dat jij een Windows 10 Pro licentie hebt ontvangen, aangezien het geen upgrade key betreft, kun je deze niet activeren op een Windows 10 Home editie. Daarnaast blijkt de key ook reeds in gebruik te zijn aangezien een Windows 10 Pro installatie niet geactiveerd kan worden.

Ik zou eens contact opnemen met MAX ICT, wel wil ik je waarschuwen dat MAX ICT nu niet direct als heel goede webwinkel bekend staat.

Overigens wat heb je excta ontvangen van MAX ICT?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillian1981
_Dune_ schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:25:
Het ziet er naar uit dat jij een Windows 10 Pro licentie hebt ontvangen, aangezien het geen upgrade key betreft, kun je deze niet activeren op een Windows 10 Home editie. Daarnaast blijkt de key ook reeds in gebruik te zijn aangezien een Windows 10 Pro installatie niet geactiveerd kan worden.

Ik zou eens contact opnemen met MAX ICT, wel wil ik je waarschuwen dat MAX ICT nu niet direct als heel goede webwinkel bekend staat.

Overigens wat heb je excta ontvangen van MAX ICT?
Dan lijkt mijn vermoeden toch juist. Dacht, toch maar ff overleggen hier voordat ik contact op neem.

Ah, was niet op de hoogte dat ze niet echt goed bekend staan. :|

Ik heb een mail ontvangen met installatie handleiding en een Product key voor Windows 10 Home ESD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@Gillian1981 Neem gewoon even contact met ze op, maar wat webwinkels betreft. Tweakers.net biedt een mogelijkheid webwinkel te beoordelen : https://tweakers.net/shop...ervice=&scoreMaxService=5

Overigens het topic ook verplaatst naar Windows Clients, aangezien het niet om een hardware dingetje gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 07-12-2019 18:06 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillian1981
_Dune_ schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:57:
@Gillian1981 Neem gewoon even contact met ze op, maar wat webwinkels betreft. Twekaers.net biedt een mogelijkheid webwinkel te beoordelen : https://tweakers.net/shop...ervice=&scoreMaxService=5
Ga ik doen. (y)
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Het ziet er naar uit dat je een MAK heb gekregen.

Test de ketymet het l e Showkeyplus dan zie wat voor key het is.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillian1981
r44 schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:11:
Het ziet er naar uit dat je een MAK heb gekregen.

Test de ketymet het l e Showkeyplus dan zie wat voor key het is.
Hey, bedankt voor de info.
Ik heb de key gechecked, en ik heb inderdaad een verkeerde key ontvangen.

Bestel: Windows 10 Home - ESD
Ontvangen: Windows 10 RTM Professional Retail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Nou dan zou ik zeggen installeer Windows 10 Pro.
Tenzij je Pro niet wilt.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillian1981
r44 schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:11:
Nou dan zou ik zeggen installeer Windows 10 Pro.
Tenzij je Pro niet wilt.
Dat had ik al geprobeerd. Helaas krijg ik dan de melding dat deze licentie al in gebruik is. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Is een rtm-licentie wel bedoeld voor consumenten? Wat ik na even snel googlen vind, duidt er op dat het een licentie is bedoeld voor OEM's om voor de release hun nieuwe systemen te optimaliseren voor Windows 10.

Ik zou trouwens altijd een licentie kopen via MS, kost je dan wel 145 euro, maar je hebt dan wel 100% zeker een retail-licentie. Handig als je eens een hardware-upgrade doet. Bovendien is het nogal vaag welke licenties je mag gebruiken als consument en wie de juiste en vooral welke licenties verkoopt.
Pagina: 1