RTX Kaarten & Monitor bekabeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Hi,

Ik ben echt een 200% noob op dit punt qua bekabeling, hoe meer ik google hoe minder ik er van snap ook.
Mijn nieuwe game-pc is nu samengesteld, altijd had ik de GPU verbonden met VGA, maar met mijn nieuwe Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G kan dat dus niet meer.

Mijn monitor is Iiyama ProLite G2773HS-2, die ondersteunt DVI-D, HDMI, VGA (D-Sub). Wat is nu de beste optie om te kiezen om de maximale 144hz te kunnen gebruiken? Ik lees zoveel dingen over adaptors, DP 1.4, max 60hz toestanden, Support for HDMI 2.1 van de GPU etc.. ?

Alles is ingebouwd, alleen nu de juiste manier van bekabeling en dan rennen naar buiten om die te kopen. Maar hoe/welke/wat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:48

br00ky

Moderator Harde Waren
Heel moeilijk is het niet. Kijk welke aansluitingen je scherm heeft en welke je videokaart heeft. Zoek uit welke de hoogste output (resolutie en Hz) geeft en koop de desbetreffende kabel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
br00ky schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 10:34:
Heel moeilijk is het niet. Kijk welke aansluitingen je scherm heeft en welke je videokaart heeft. Zoek uit welke de hoogste output (resolutie en Hz) geeft en koop de desbetreffende kabel erbij.
Ja de output is het ingewikkelde dus, DP kan toch alleen 144hz er uit persen via kabeltje alleen?
En dan lees ik dit, HDMI 1.4 supports 1080p 144hz, you can use any HDMI cable. Mijn kaart heeft 1.4, maar de monitor is een oldtimer, kan dit dan nog steeds? Of moet de monitor ook 1.4 ondersteuning hebben dat het van beide kanten hoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:54
Je hebt geen HDMI kabel thuis liggen die je even kan gebruiken??

De HDMI kabel zal het gewoon gaan doen, ik zie geen 1 reden voor uitzoekwerk. Je monitor ondersteund 144Hz, hdmi ondersteund het en je gpu ondersteund het..

Kabeltje erin prikken (circa 5 sec werk) en je weet wat je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ja wat lopende zegt. Even kabel tussen TV en settop box gebruiken ofzo.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:54
MrMonkE schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 10:49:
Ja wat lopende zegt. Even kabel tussen TV en settop box gebruiken ofzo.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan hé? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:11
Of je kijkt gewoon in de gebruiksaanwijzing?

https://www.gebruikershan...w-handleiding-520084.html
Synchronisatiefrequentie
Analoog: Horizontaal: 24,0-80,0kHz, verticaal: 55-75Hz
Digitaal(DVI): Horizontaal: 30,0-138,0kHz, verticaal: 55-120Hz
Digitaal(HDMI): Horizontaal: 30,0-80,0kHz, verticaal: 55-75Hz
Gaat dus alleen via DVI werken, die 144 Hz. En dan nog alleen via dual link. Daar zul je een actieve adapter voor moeten kopen van DisplayPort naar DVI Dual Link.

Analoog en DVI zijn nogal oude standaarden en zitten tegenwoordig vaak niet meer op grafische kaarten. Ook de 2070 heeft volgens mij beide niet meer.

Maar met hdmi kun je dus 75 Hz halen, net als dat je vroeger al deed via analoog (waarom je dan een 144hz monitor hebt?).

[ Voor 20% gewijzigd door White Feather op 07-12-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
White Feather schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 16:00:
Of je kijkt gewoon in de gebruiksaanwijzing?

https://www.gebruikershan...w-handleiding-520084.html

[...]

Gaat dus alleen via DVI werken, die 144 Hz. En dan nog alleen via dual link. Daar zul je een actieve adapter voor moeten kopen van DisplayPort naar DVI Dual Link.

Analoog en DVI zijn nogal oude standaarden en zitten tegenwoordig vaak niet meer op grafische kaarten. Ook de 2070 heeft volgens mij beide niet meer.

Maar met hdmi kun je dus 75 Hz halen, net als dat je vroeger al deed via analoog (waarom je dan een 144hz monitor hebt?).
Ik heb er echt jaren nooit echt bij stilgestaan.. in/game stelde ik de games altijd op 144h maar de monitor/bekabeling kon dus max 60hz aan als ik het goed begrijp..

Heb nu de Club 3D-adapter DisplayPort > DVI-D (Active Dual) gekocht dus ben benieuwd :*)
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:11
Vedrano schreef op zondag 8 december 2019 @ 10:19:
[...]

Ik heb er echt jaren nooit echt bij stilgestaan.. in/game stelde ik de games altijd op 144h maar de monitor/bekabeling kon dus max 60hz aan als ik het goed begrijp..

Heb nu de Club 3D-adapter DisplayPort > DVI-D (Active Dual) gekocht dus ben benieuwd :*)
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Daarmee moet je idd die 144 Hz kunnen halen.

Zoals je de oude had aangesloten had je max 75 kunnen halen. Had je misschien ooit V-sync uitgezet? Want dan kun je wel 144hz halen kwa berekeningen van je gpu, maar maximaal zul je er 75 getoond krijgen.
Pagina: 1