Netwerk in vakantiehuisje maken via park-internet (KPN)

Pagina: 1
Acties:
  • 8.509 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 08:28
Beste Tweakers,

Ik zoek een oplossing om in een vakantiehuisje (eigen bezit) en netwerk aan te leggen dat via het draadloze internet gaat.

Dus in het huisje krijgen we "gratis" internet via het KPN netwerk dat draadloos gaat. Er ligt een soort draadloos modem in het huisje die de wifi uitzend.
We gebruiken een code om in te loggen via een website van kpn.
We kunnen met 4 apparaten er tegelijk op.

Wat ik dus wil bereiken is dat ik een extra router neerzet die het wifi van KPN gebruikt om zo extra mogelijkheden in het huis te bieden.
Een soort acces point dus. Maar ik weet niet hoe het zit met dat inloggen via een router/AP op die KPN website om toegang te krijgen tot het internet.
Ik wil namelijk ook dat het mogelijk is om met meer apparaten tegelijk op internet te kunnen.
In principe dus dat de AP het ingelogde apparaat is op KPN en vervolgens het internet zo verdeeld.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Bedankt alvast.

Beste antwoord (via Bokkoman op 23-02-2020 12:57)

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 08:28
@Bokkoman Om een extender te maken zul je nog een “privé” netwerk aan moeten maken. De uitleg staat hier wel: https://openwrt.org/docs/.../wifi/relay_configuration

Daarna verbind je met een apparaat met je privé netwerk en zul je de hotspot pagina van het publieke netwerk zien. Hier vul je de gegevens in die je normaal ook invoert. Wat er dan gebeurd is dat je router wordt aangemeld op dat MAC-adres en niet je gebruikte apparaat, immers zit die achter een bridge.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:16
Het keyword is een wisp travel router

Kan al voor 30 euro (tplink wr802n) of 100 euro (engenius) Afhankelijk van de snelheid die je nodig hebt kun je een oplossing kiezen.

De engenius is wel een veilige keuze en zou goede snelheden moeten halen

https://www.allesoverdraa...-hotspot-extender-review/

[ Voor 35% gewijzigd door laurens0619 op 07-12-2019 09:36 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:19
Advocaat van de duivel: wat vind KPN hier van als je dit structureel gaat aanbieden naar je gasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
ThinkPadd schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 09:34:
Advocaat van de duivel: wat vind KPN hier van als je dit structureel gaat aanbieden naar je gasten?
Er komen geen gasten. Het is puur privé.
Van het park krijg je jaarlijks een code om in te loggen, dus denk niet dat KPN er veel van gaat merken.
Het is ook meer om bijvoorbeeld te kunnen casten naar tv e.d. zaken, dat gaat nu niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
laurens0619 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 09:33:
Het keyword is een wisp travel router

Kan al voor 30 euro (tplink wr802n) of 100 euro (engenius) Afhankelijk van de snelheid die je nodig hebt kun je een oplossing kiezen.

De engenius is wel een veilige keuze en zou goede snelheden moeten halen

https://www.allesoverdraa...-hotspot-extender-review/
Ik weet ik dubbel post. Maar moest even.

Bedankt voor je antwoord! Van wisp had ik nog nooit gehoord. Ga mij er wat in verdiepen.
Ik heb even gekeken hoe het nu zit, en zie dat er al een engenius in hangt. Zie foto.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SegwGPI.jpg

Is het misschien ook mogelijk om deze engenius er tussen uit te halen? En dan een andere er tussen? Of een andere oplossing?

Er zit hier dus een KPN modem die bedraad naar de engenius eap150 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

is in de router / xspiont niet gewoon de dhcp range beperkt tot 4 adressen ?

kan je er op inloggen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Ray op 07-12-2019 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
Ray schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 10:57:
is in de router / xspiont niet gewoon de dhcp range beperkt tot 4 adressen ?

kan je er op inloggen ?
De code die we krijgen is beperkt tot 4 apparaten.
Maar zoals ik eerder zei; Het gaat mij om het netwerk in het huisje. Nu kan ik bijvoorbeeld niet casten naar mijn tv (chromecast) en andere netwerk gerelateerde plug en play opties, plus ik wil meer apparaten op een netwerk kunnen aansluiten (IoT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Bokkoman schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:16:
[...]

De code die we krijgen is beperkt tot 4 apparaten.
Maar zoals ik eerder zei; Het gaat mij om het netwerk in het huisje. Nu kan ik bijvoorbeeld niet casten naar mijn tv (chromecast) en andere netwerk gerelateerde plug en play opties, plus ik wil meer apparaten op een netwerk kunnen aansluiten (IoT).
snap ik. maar die apparaten kan je dus nu schijnbaar niet verbinden met je wifi xs point. dat is wel wat je wilt. je hebt wel een xs point. dus op een of andere manier zit er die beperking. ik vraag me dus af of ze dat via een max aantal dhcp adressen doen wellicht.

op een normaal xs point kunnen honderden apparaten verbinden.

je hebt hier een verschil tussen netwerk / netwerk met internet met max 4 logins. dat wordt ergens geregeld in een van die twee apparaten lijkt me.

dus vandaar kan je het ip adres van router / xsoint vinden en er op in loggen zodat je kan kijken wat de instellingen zijn ?

[ Voor 6% gewijzigd door Ray op 07-12-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Een gewone Win10 laptop kan dit. Tuurlijk, niet zo handig als een dedicated apparaat en je laptop moet aan staan, maar wel praktische oplossing :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
Ray schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:24:
[...]

snap ik. maar die apparaten kan je dus nu schijnbaar niet verbinden met je wifi xs point. dat is wel wat je wilt. je hebt wel een xs point. dus op een of andere manier zit er die beperking. ik vraag me dus af of ze dat via een max aantal dhcp adressen doen wellicht.

op een normaal xs point kunnen honderden apparaten verbinden.

je hebt hier een verschil tussen netwerk / netwerk met internet met max 4 logins. dat wordt ergens geregeld in een van die twee apparaten lijkt me.
Ah ik snap wat je bedoeld. Sorry voor de verwarring, mijn fout.
Wat jij zegt kan inderdaad wel, met meerdere apparaten verbinden met het netwerk, echter 4 gebruikers kunnen maar de code gebruiken om het internet op te gaan.
Je wordt doorgeleid naar zo'n KPN site om daar te betalen of code in te voeren. Doe je dat niet, dan heb je dus niets.

Ik probeer ook uit te vinden of ik kan inloggen op die Engenius, maar krijg het niet voor elkaar. Wil het ook niet helemaal resetten maar default voordat ik straks helemaal geen gebruik meer kan maken van het internet.

[ Voor 10% gewijzigd door Bokkoman op 07-12-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

@Bokkoman maar dan kan je toch wel gewoon casten ? je zou dan wel gewoon een (w)lan netwerk moeten hebben

of wil je met meer dan 4 apparaten internet verbinding hebben ?

[ Voor 18% gewijzigd door Ray op 07-12-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
Nee dat gaat dus niet. Ik denk dat het te maken heeft met dat het één groot netwerk is.

Dus sommige functies werken dan niet. Dit heb ik ook heel vaak in hotels op vakantie. Bepaalde restricties in het netwerk. Apparaten kunnen elkaar dan niet vinden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
Zoals aangegeven een tweede (travel)router, zodra jij verbinding maakt met deze travelrouter wil deze weer verbinding maken met het KPN netwerk. Je voert dan een code in, maar ipv dat je eigen apparaat gezien wordt door het KPN netwerk wordt je travelrouter gezien. Dus er is op dat moment 1 apparaat aangemeld en jij kunt met vele apparaten weer aanmelden op de travelrouter.
Het kan wel zo zijn dat er een snelheidslimiet is per aangemeld apparaat, dus die zul je dan moeten delen.

//EDIT: Ik heb zelf deze en werkt prima: https://www.wifishop.nl/e...otspot-extender/pid=32227

[ Voor 9% gewijzigd door BernardV op 07-12-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Bokkoman schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:34:
Nee dat gaat dus niet. Ik denk dat het te maken heeft met dat het één groot netwerk is.

Dus sommige functies werken dan niet. Dit heb ik ook heel vaak in hotels op vakantie. Bepaalde restricties in het netwerk. Apparaten kunnen elkaar dan niet vinden ofzo?
installeer eens de app fing en kijk wat daar uit komt

kan best de dingen dichtgezet zijn in de router/xspoint en als je daar niet in kan komen dan is inderdaad een eigen xs point de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
Ik heb Fing gedownload en gekeken. Heb de app nooit eerder gebruikt, maar heb een route getraceerd, en zie wel wat ip adressen. Heb geprobeerd hier naar toe te gaan, maar geen geluk....

@BernardV thanks voor de tip. Zijn best duur die apparaten van Engenius. Zijn er ook wat goedkopere oplossingen? Eerder zei iemand een tp-link van aantal tientjes. Het hoeft geen super netwerk te worden ofzo.
Ik weet ook niet zo goed waar ik op moet zoeken op google of hier in de pricewatch (welke filters enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
@Bokkoman Als je een beetje handig bent kun je elk AP wel pakken en daar OpenWRT (even kijken op de site welke AP's ondersteund worden) of iets dergelijks op installeren. Die Engenius Extenders draaien ook een variant van OpenWRT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heeft dat KPN modem niet gewoon een LAN aansluiting over waar je gewoon je eigen router of AP op kunt hangen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:16
Wat je kunt proberen is een laptop bekabeld aan te sluiten, als je dan ook internet (na inlog kpn) krijgt kun je een standaard wifi router via utp aansluiten.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
@laurens0619 dat zou ik wel is kunnen proberen. Heb nu even geen laptop bij me helaas.

@The Eagle die kpn modem heeft maar 1 utp port, die nu dus is aangesloten op die Engenius AP.

@BernardV Ik ben opzich wel handig met routers en custom firmwares. Ik heb thuis nog wel een asus rt-n66 liggen. Zou dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
@Bokkoman Zou moeten werken: https://openwrt.org/toh/asus/rt-n66u

Maar:
Please notice that due to Broadcom BCM47xx driver limitations wireless support is sketchy.

In Chaos Calmer r45879, 5 GHz is disabled and 2.4 GHz is very weak (see: https://dev.openwrt.org/ticket/10852#comment:49)
Dus het is even afwachten of het goed gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Bokkoman schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:52: Zijn best duur die apparaten van Engenius. Zijn er ook wat goedkopere oplossingen? Eerder zei iemand een tp-link van aantal tientjes. Het hoeft geen super netwerk te worden ofzo.
Ik weet ook niet zo goed waar ik op moet zoeken op google of hier in de pricewatch (welke filters enzo).
Je zou eens bij GL.iNet kunnen kijken, een Chinese club die travel routers maakt voor Chinese prijzen.
Ik heb zelf de AR750, doet alles wat je wil en nog meer, kost een paar tientjes.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
hp-got schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 12:27:
[...]

Je zou eens bij GL.iNet kunnen kijken, een Chinese club die travel routers maakt voor Chinese prijzen.
Ik heb zelf de AR750, doet alles wat je wil en nog meer, kost een paar tientjes.
Dat zijn wel mooie prijzen. En je weet zeker dat ik daar dus mee kan inloggen op dat kpn netwerk met de code om vervolgens dat te delen met andere apparaten?
En wat bedoel je met "en nog meer"? Ben wel nieuwsgierig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Bokkoman schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 12:18:
die kpn modem heeft maar 1 utp port, die nu dus is aangesloten op die Engenius AP.
Misschien kan je testen met een eigen accespoint ?

( bij de action oppikken, á 15€ - werkt het prima, werkt het niet, retour ;) )

Die travelrouters van GL.iNet hebben ook een vpn-client/server aan boord
Kan je rechtstreeks laten verbinden met een VPN server ( thuis of betaalde provider )
Dan ik ook de hele upstream gelijk 'veilig'

Ik heb de Mango en zodra ik ergens deze aan de bestaande utp hang, zoekt hij mijn thuisserver op ( pi-vpn ) en is mijn 'privenetwerkje' via mijn eigen Ziggo IP naar buiten aan het gaan.
Met als voordeel dat ik ook mijn mediashares kan bereiken hiermee

[ Voor 42% gewijzigd door FreshMaker op 07-12-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

Bokkoman schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 12:37:
[...]

Dat zijn wel mooie prijzen. En je weet zeker dat ik daar dus mee kan inloggen op dat kpn netwerk met de code om vervolgens dat te delen met andere apparaten?
En wat bedoel je met "en nog meer"? Ben wel nieuwsgierig :)
Een van de leuke dingen is dat hij een MAC-clone mode heeft.
Je logt bijvoorbeeld de eerste keer in op een hotelnetwerk met je telefoon, voert dat het MAC adres van je telefoon aan de travel router, en het hotelnetwerk zal de router beschouwen alsof het je telefoon is en hem toelaten.
Vervolgens verbind je al je apparaten met je travel router zonder dat het hotel netwerk gaat protesteren.

Een ander leuk ding is dat je een VPN client in de router kan gebruiken, zodat al je verkeer door een VPN tunnel gaat en afluisteren een stuk moeilijker wordt.

Alles wat je weten wil kan je hier vinden: klik

[edit] Ik zie dat @FreshMaker ook al zoiets zei, hij was wat sneller dan ik ;)

[ Voor 4% gewijzigd door hp-got op 07-12-2019 12:54 ]

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:58
Bokkoman schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 12:37:
[...]

Ik heb met succes travel / WISP routers gebruikt bij CenterParcs met KPN.

Heb nu ook een gl.inet maar nog niet gebruikt op zo'n KPN geval. Er is namelijk altijd een kans dat het net niet lekker werkt bv incompatibiliteit of actieve tegenwerking van de aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got

hp-got

Moi

Rukapul schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:02:
[...]
Heb nu ook een gl.inet maar nog niet gebruikt op zo'n KPN geval. Er is namelijk altijd een kans dat het net niet lekker werkt bv incompatibiliteit of actieve tegenwerking van de aanbieder.
Ik kan me voorstellen dat een aanbieder een reeks poorten dicht zet en dat je zo een bepaalde functie niet kan gebruiken.

Voorbeeld: ik heb mijn AR750 een keer aangesloten op het gastennetwerk van mijn FRITZ!Box. Gewoon omdat het kan, om te testen hoe en wat.

Op dat gastennetwerk is het alleen toegestaan om te mailen en te surfen.

En dus krijg je daar de VPN verbinding niet zomaar aan de praat, die wil poorten gebruiken die dicht zitten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:58
hp-got schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:31:
[...]

Ik kan me voorstellen dat een aanbieder een reeks poorten dicht zet en dat je zo een bepaalde functie niet kan gebruiken.

Voorbeeld: ik heb mijn AR750 een keer aangesloten op het gastennetwerk van mijn FRITZ!Box. Gewoon omdat het kan, om te testen hoe en wat.

Op dat gastennetwerk is het alleen toegestaan om te mailen en te surfen.

En dus krijg je daar de VPN verbinding niet zomaar aan de praat, die wil poorten gebruiken die dicht zitten......
Ik heb ook wel erger meegemaakt. Bv een camping waar ik een travel router niet goed werkend kreeg of een vakantiehuisje waar mijn oude travelrouter toch regelmatig disconnecte. Het nadeel van dat soort zaken is dat het veel lastiger debuggen is dan een poort die dicht is gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Rukapul schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:02:
[...]

Ik heb met succes travel / WISP routers gebruikt bij CenterParcs met KPN.

Bij CP in de meterkast (meestal buiten) hangt dat ding. In principe inpluggen en gaan. Landal heeft ziggo, die is helemaal makkelijk, plug je rechtstreeks op het modem in omdat daar een switch op zit.
* The Eagle vergeet iedere keer om zijn eigen routertje mee te nemen :+
Maar in een weekendje verstook ik ook niet zoveel gelukkig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
Ik denk dat ik die GL.inet AR750 ga aanschaffen om het is te proberen. Lijkt mij wel een handig apparaatje, ook voor vakanties inderdaad. Maar dan zou ik die kleinere versie erbij kopen denk ik.

Ik hoop eigenlijk dat ik die AR750 dus kan plaatsen waar nu die Engenius zit. Dus met kabeltje direct in die KPN modem en van daaruit alles in te stellen.
Mocht dat niet werken kan ik altijd nog via WiFi doen lijkt mij?

Wat ik me ook nog afvraag, zijn deze apparaatjes wel wel goed om constant aan te staan? Als een echte router zeg maar? Of zou dan een aanschaf van een router ook volstaan (waar openwrt op kan).

Iedereen bedankt voor alle tips in ieder geval!

[ Voor 17% gewijzigd door Bokkoman op 07-12-2019 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Rukapul schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:33:
Bv een camping waar ik een travel router niet goed werkend kreeg of een vakantiehuisje waar mijn oude travelrouter toch regelmatig disconnecte. Het nadeel van dat soort zaken is dat het veel lastiger debuggen is dan een poort die dicht is gezet.
Toch een opvallende vakantie als je die deels besteed aan het debuggen van je verbinding met het camping netwerk. Nu ben ik al geen 30 jaar op een camping geweest naar spendeer minimaal 3 maanden per jaar in hotels. En iets anders dan een VPN voor de veiligheid heb ik nog nooit nodig gehad.

Ieder zijn meug,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
BernardV schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:59:
@Bokkoman Als je een beetje handig bent kun je elk AP wel pakken en daar OpenWRT (even kijken op de site welke AP's ondersteund worden) of iets dergelijks op installeren. Die Engenius Extenders draaien ook een variant van OpenWRT.
Ik nu dus een router gekocht en daar openwrt op gezet. Maar ik krijg het niet voor elkaar om te verbinden met de hotspot. Tenminste ik kan wel verbinden via "join network" maar weet niet wat ik daarna allemaal moet instellen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
@Bokkoman Om een extender te maken zul je nog een “privé” netwerk aan moeten maken. De uitleg staat hier wel: https://openwrt.org/docs/.../wifi/relay_configuration

Daarna verbind je met een apparaat met je privé netwerk en zul je de hotspot pagina van het publieke netwerk zien. Hier vul je de gegevens in die je normaal ook invoert. Wat er dan gebeurd is dat je router wordt aangemeld op dat MAC-adres en niet je gebruikte apparaat, immers zit die achter een bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-04 23:35
Ik heb de TPLink travelrouter hiervoor, werkt goed :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkoman
BernardV schreef op zondag 23 februari 2020 @ 09:31:

Bedankt voor je uitleg.
Ik kwam echter achter een package dat travelmate heet. Dit doet precies al die dingen volgens mij, alleen dan eenvoudig via een service pagina in de luci omgeving.
Nu heb ik bereikt wat ik wilde in het vakantie huisje: Een eigen netwerk wat verbonden is met het externe hotspot internet en kan ik met meer apparaten op het internet. Plus het bereik is ook meteen beter.

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-04 07:39
The Eagle schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:27:
[...]
Landal heeft ziggo, die is helemaal makkelijk, plug je rechtstreeks op het modem in omdat daar een switch op zit.
Die tijd is helaas voorbij :P pas nog geprobeerd een eigen router erachter te hangen, dat werkt niet meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

justin2005 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:06:
[...]

Die tijd is helaas voorbij :P pas nog geprobeerd een eigen router erachter te hangen, dat werkt niet meer :S
Welke Landal was dat, dan weet ik dat voor de volgende keer :P
Vraag me nu wel ineens af of het wel zou werken als je je eigen kabelmodem meeneemt.....theroretisch zou dat moeten kunnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
The Eagle schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:00:
[...]

Welke Landal was dat, dan weet ik dat voor de volgende keer :P
Vraag me nu wel ineens af of het wel zou werken als je je eigen kabelmodem meeneemt.....theroretisch zou dat moeten kunnen :9
Dat was Landal 't Loo (Oldebroek, Gelderland) ik heb er zelf een laptop achter waar ik de Wifi bridge naar een lanpoortje met daarachter een eigen router.. Al het verkeer gaat door over een VPN naar huis.. op die manier zien ze geen vernatting en werkt het wel :)

Ik heb me inderdaad ook altijd afgevraagd of je je eigen modem kunt gebruiken op zo'n park

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
justin2005 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:09:
[...]

Dat was Landal 't Loo (Oldebroek, Gelderland) ik heb er zelf een laptop achter waar ik de Wifi bridge naar een lanpoortje met daarachter een eigen router.. Al het verkeer gaat door over een VPN naar huis.. op die manier zien ze geen vernatting en werkt het wel :)

Ik heb me inderdaad ook altijd afgevraagd of je je eigen modem kunt gebruiken op zo'n park
Bedoel je dan de modem van Ziggo? Dus je neemt die van thuis mee naar het park en sluit die daar aan op de coax?
Zou wel geinig zijn als dat zou werken, ik zou het kunnen proberen, aangezien ze in dat park waar ik zit ook Ziggo hebben voor tv.
Maar KPN wifi voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin2005
Heb via tweakers vraag en aanbod een modem gekocht. Ik ga het aankomende maandag proberen. Dan ben ik weer een weekje op Landal ‘t Loo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Eh, een los modem moet geactiveerd zijn en die kun je maar 1 per abo hebben. Als je je eigen, geactiveerde modem uit de meterkast thuis schroeft zou dat theoretisch moeten werken. Maar een los extra modem werkt niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-03 10:30
Ik heb onlangs een tp-link 902ac aangeschaft voor dit doel. Klein apparaatje van 30 euro ongeveer. Doel is om chromecast te kunnen gebruiken bij weekendje weg. Van tevoren de router al even ingesteld en de chromecast verbinding laten maken met de router (want je wil op je vakantie geen uren lang lopen te klooien, heeft niet de WAF).

Voor de n00bs, die er net als ik (n00b) niet uit kwamen en uren hebben gezocht naar de oplossing:

Op vakantie:
Router aangezet
Mee verbonden via tplinkwifi.net
Ingelogd
Via quick setup gescand naar beschikbare verbindingen.
Verbonden, opgeslagen, even gewacht.
Op telefoon / iPad naar een willekeurige website gegaan, terwijl ik verbonden was met de tp-link. In mijn geval werkte Bing.com.
Captive portal verschijnt, daarop inloggen en viola.

En genieten van je 1mbps vakantie huisje internet...

Als het niet werkt, rinse and repeat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:01

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@geert_schrijver, bedankt voor je bijdrage. Gezien je kick/leeftijd van dit topic gaat ie op slot.

Geniet van je vakantie :+

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.