[Win10] mijn locatie / tijdzone verkeerd op thuis netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Van mijn werk heb ik een HP laptop met windows 10. Ik woon in de VS en reis regelmatig. Om die reden vind ik het een fijne eigenschap als de tijdzone automatisch update als ik op een andere plek ben. Dit werkt ook prima. Echter, op mijn thuisnetwerk hier in Seattle staat de klok standaard verkeerd. Seattle zit op Pacific Time en als ik hier op m'n werk computer zit, staat de klok altijd op East Coast Time. Nou kan ik dat natuurlijk handmatig aanpassen door de auto functie uit te zetten, maar dat wil ik niet omdat het overal prima werkt behalve hier. Wat het nog vreemder maakt is dat alle andere computers hier in huis de tijdzone wel automatisch goed hebben (geen van die apparaten is windows weliswaar).

Voordat ik hier terecht ben gekomen, heb ik natuurlijk wat gegoogled en zodoende ook even gekeken op welke locatie Windows 10 denkt dat ik ben als ik hier op het thuisnetwerk zit. Als ik dus Windows Maps opstart, dan plaatst hij me in Boston (East Coast Time) maar precies op mijn vorige woonadres! De modem en router die ik vandaag de dag in Seattle gebruik, gebruikte ik ook daar in Boston.

Ik vermoed dus dat het probleem in de modem of router zit, maar ik kan het niet vinden. Ik heb beide configuraties zorgvuldig gecontroleerd. Nergens staat een adres aan de east coast genoteerd.

Verder vind ik het opvallend dat als ik naar google maps ga en mijn locatie laat bepalen het me wel keurig op mijn woonadres in Seattle plaatst. Dus die gebruikt kennelijk een andere manier van locatiebepaling.

Iemand enig idee wat hier het probleem is en hoe ik dat verhelp? Ik zou graag hebben dat mijn tijdzone automatisch goed staat. Het ligt volgens mij dus niet aan de computer want op andere plekken werkt het prima.

Mijn dank is groot!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:55
In de instellingen van windows 10 staat de switch voor locatie bepalen wel aan voor windows maps?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Staat de tijdzone wel goed in je modem/router? Stel daar de tijdzone anders eens handmatig in en wacht een tijdje om te kijken of windows die tijd dan overneemt.

Tweede optie is om de modem/router niet als tijdserver te laten dienen.. Misschien staat dat ergens ingesteld?

[ Voor 71% gewijzigd door gwystyl op 07-12-2019 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
HKLM_ schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 07:52:
In de instellingen van windows 10 staat de switch voor locatie bepalen wel aan voor windows maps?
Ja die switch staat aan.
gwystyl schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 07:58:
Staat de tijdzone wel goed in je modem/router? Stel daar de tijdzone anders eens handmatig in en wacht een tijdje om te kijken of windows die tijd dan overneemt.

Tweede optie is om de modem/router niet als tijdserver te laten dienen.. Misschien staat dat ergens ingesteld?
Ja tijdzone staat goed in de modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:03
Wellicht is je WiFi van de router gescanned op je oude woonplaats. Deze staat dan in een database. Ik heb helaas geen idee hoe je die daar dan weer uit kunt halen.

Google en andere bedrijven rijden regelmatig rond om de WiFi netwerken te scannen en de locaties ervan vast te leggen.

Mogelijk werkt de WiFi naam aanpassen ook.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Het wordt nog iets eigenaardiger (in mijn ogen). Mijn 'thuiskantoor' is in de kelder. Als ik hier werk en online ben op mijn thuisnetwerk staat de tijdzone en dus de klok verkeerd. Ga ik naar boven en gebruik ik nog steeds hetzelfde wifi netwerk, staat de klok, de tijdzone en mijn locatie prompt goed. Ik snap het niet meer. Er zit geen GPS signaal of iets dergelijks in mijn computer, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

bart1074 schreef op zondag 8 december 2019 @ 08:09:
Het wordt nog iets eigenaardiger (in mijn ogen). Mijn 'thuiskantoor' is in de kelder. Als ik hier werk en online ben op mijn thuisnetwerk staat de tijdzone en dus de klok verkeerd. Ga ik naar boven en gebruik ik nog steeds hetzelfde wifi netwerk, staat de klok, de tijdzone en mijn locatie prompt goed. Ik snap het niet meer. Er zit geen GPS signaal of iets dergelijks in mijn computer, volgens mij.
Ander wireless access point boven en beneden?
Vziw gebruikt location service het mac address van je access point, dus het ssid hernoemen maakt niet uit

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Is er vanuit je werkgever wellicht een Group Policy actief die iets met de timeservers doet als je inlogt via bijv VPN of RDP daar ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Brahiewahiewa schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:00:
[...]

Ander wireless access point boven en beneden?
Vziw gebruikt location service het mac address van je access point, dus het ssid hernoemen maakt niet uit
Ja ander access point beneden, maar als ik boven verbinding maak met het access point beneden staat de tijd wel goed. Loop ik naar beneden dan verspringt de tijd(zone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

bart1074 schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:01:
[...]

Ja ander access point beneden, maar als ik boven verbinding maak met het access point beneden staat de tijd wel goed. Loop ik naar beneden dan verspringt de tijd(zone).
Hmmz, klinkt alsof je een design error in de location service hebt gevonden.
Heb je de mogelijkheid om dit bij microsoft aan te melden, via werk ofzo?
Punt is dat dat je het nu op tweakers aankaart, maar we hebben in west europa overal dezelfde tijdzone, dus hier komt dat probleem niet voor. Daarom zal er waarschijnlijk niemand ervaring mee hebben

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:00
Okay, je computer geeft overal de juiste tijd aan, behalve als je verbinding maakt met je eigen wifi thuis.
Ik zou het in je modem zoeken. Hoe staat daar de tijd ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:27

Pierre

Van nature lui!

zetje01 schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:53:
Okay, je computer geeft overal de juiste tijd aan, behalve als je verbinding maakt met je eigen wifi thuis.
Ik zou het in je modem zoeken. Hoe staat daar de tijd ingesteld?
Staat 6 posts boven je, dat staat goed geeft de TS aan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:47
bart1074 schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:01:
[...]

met een andere laptop hetzelfde probleem? welk type hebben we het over?

BG wel GPS/ kelder geen GPS lijkt de symptomen te verklaren.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1