Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoopadvies nodig voor budget Chromebook!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een budget Chromebook. Ik heb er twee uitgezocht waarover ik een vraag heb, maar suggesties zijn altijd welkom.
De Chromebook fungeert als 'meeneemlaptop' voor mijn studie en ik hoef er alleen aantekeningen in Office mee te maken en veel op internet te zitten.

Hieronder de Chromebooks waartussen ik twijfel:

Lenovo Ideapad S330 81W0009MH
Processor: ARM/Mediatek MT8173C
Kloksnelheid: 1.7GHz
Harde schijf interface: eMMC
Besturingssyteem: Chrome OS
Kosten: (als Select-lid nu bij bol.com €189)

Lenovo Ideapad S130 81J200CGMH
Processor: Intel Celeron N5000
Kloksnelheid: 1.1GHz
Harde schijf interface: eMMC
Besturingssysteem: Windows S10
Kosten: €249

Nu heb ik meerdere vragen.
Allereerst: welke chromebook is 'sneller' (processor i.c.m. kloksnelheid)

Verder dacht ik dat alle Chromebooks draaiden op ChromeOS, maar blijkbaar is dat dus niet zo. Zit hierin een verschil in gebruikservaring denken jullie? Met andere woorden: Is Chrome OS beter geschikt voor Chromebooks dan dat Windows S10 dat is?

Algemene conclusie: rekeninghoudend met het prijsverschil van €60 (en de overige specificaties van beide chromebooks), wat is dan de beste/betere keuze?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:33

Umbrah

The Incredible MapMan

De lenovo is uberhaupt geen Chromebook, maar een Windows laptop. Low-end, maar desalniettemin een gewone laptop. Windows 10S valt bovendien tot 'gewoon' Windows te upgraden. Wat je wilt is aan persoonlijke voorkeur.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:22
Zoals umbrah aangaf, je vergelijkt een Windows laptop met een Chrome book

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:33
categorie: Laptops

Zoek er een uit zou ik zeggen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Disclaimer: ik heb nog nooit een Chromebook in mijn handen gehad.

Heb vorige week wel een Chromebook besteld en laten afleveren bij familie als kado.

Dat is de Lenovo S330 van hierboven geworden. Dat ding is goed verkrijgbaar en heeft prima reviews gekregen. Het lijkt dus een veilige keuze.
Tijdens Cyber Monday was er een vergelijkbare Acer Chromebook bij BCC beschikbaar met nog betere specs (15" etc) voor de prijs.

Als je echter gaat zoeken dan zijn er vrijwel geen ervaringen of praktijkreviews beschikbaar voor deze Chromebooks met AMD A4 processor. Dat is dus een gokje (die ik niet heb genomen met een machine voor iemand anders).

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12
Rukapul schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 12:51:
Disclaimer: ik heb nog nooit een Chromebook in mijn handen gehad.

Heb vorige week wel een Chromebook besteld en laten afleveren bij familie als kado.

Dat is de Lenovo S330 van hierboven geworden. Dat ding is goed verkrijgbaar en heeft prima reviews gekregen. Het lijkt dus een veilige keuze.

[...]

Tijdens Cyber Monday was er een vergelijkbare Acer Chromebook bij BCC beschikbaar met nog betere specs (15" etc) voor de prijs.

Als je echter gaat zoeken dan zijn er vrijwel geen ervaringen of praktijkreviews beschikbaar voor deze Chromebooks met AMD A4 processor. Dat is dus een gokje (die ik niet heb genomen met een machine voor iemand anders).
ik heb er zelf een
en die is super snel en de batterijduur is onbegrijpelijk lang.
bijna een hele dag

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt allemaal voor de reacties! Ik denk dat ik ga voor de S330, maar ga zeker ook even kijken naar de suggesties die gegeven zijn!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:05

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

@wvkreg Link droppen zonder context, doe dat niet.
Niemand heeft daar iets aan, onderbouw waarom je een product linkt.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:04
Advies in 1 klik niet goed? Jammer dan.

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-10 21:44
Ik heb zelf laatst een HP Chromebook 14 G5 gekocht voor 279,-. Hij heeft intussen mijn MacBook Air uit 2019 vervangen en ik ben er erg blij mee. Typt fijn, werkt fijn, etc. Enige minpuntje is dat de trackpad nog wat stroef gaat, maar goed, dat is een kwestie van tijd. Ten opzichte van de Lenovo die je noemt vind ik 'm mooier en het toetsenbord van de Lenovo schijnt ook mee te veren, iets wat ik zelf persoonlijk niet zo fijn zou vinden.
Pagina: 1