Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een budget Chromebook. Ik heb er twee uitgezocht waarover ik een vraag heb, maar suggesties zijn altijd welkom.
De Chromebook fungeert als 'meeneemlaptop' voor mijn studie en ik hoef er alleen aantekeningen in Office mee te maken en veel op internet te zitten.
Hieronder de Chromebooks waartussen ik twijfel:
Lenovo Ideapad S330 81W0009MH
Processor: ARM/Mediatek MT8173C
Kloksnelheid: 1.7GHz
Harde schijf interface: eMMC
Besturingssyteem: Chrome OS
Kosten: (als Select-lid nu bij bol.com €189)
Lenovo Ideapad S130 81J200CGMH
Processor: Intel Celeron N5000
Kloksnelheid: 1.1GHz
Besturingssysteem: Windows S10
Kosten: €249
Nu heb ik meerdere vragen.
Allereerst: welke chromebook is 'sneller' (processor i.c.m. kloksnelheid)
Verder dacht ik dat alle Chromebooks draaiden op ChromeOS, maar blijkbaar is dat dus niet zo. Zit hierin een verschil in gebruikservaring denken jullie? Met andere woorden: Is Chrome OS beter geschikt voor Chromebooks dan dat Windows S10 dat is?
Algemene conclusie: rekeninghoudend met het prijsverschil van €60 (en de overige specificaties van beide chromebooks), wat is dan de beste/betere keuze?
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar een budget Chromebook. Ik heb er twee uitgezocht waarover ik een vraag heb, maar suggesties zijn altijd welkom.
De Chromebook fungeert als 'meeneemlaptop' voor mijn studie en ik hoef er alleen aantekeningen in Office mee te maken en veel op internet te zitten.
Hieronder de Chromebooks waartussen ik twijfel:
Lenovo Ideapad S330 81W0009MH
Processor: ARM/Mediatek MT8173C
Kloksnelheid: 1.7GHz
Besturingssyteem: Chrome OS
Kosten: (als Select-lid nu bij bol.com €189)
Lenovo Ideapad S130 81J200CGMH
Processor: Intel Celeron N5000
Kloksnelheid: 1.1GHz
Besturingssysteem: Windows S10
Kosten: €249
Nu heb ik meerdere vragen.
Allereerst: welke chromebook is 'sneller' (processor i.c.m. kloksnelheid)
Verder dacht ik dat alle Chromebooks draaiden op ChromeOS, maar blijkbaar is dat dus niet zo. Zit hierin een verschil in gebruikservaring denken jullie? Met andere woorden: Is Chrome OS beter geschikt voor Chromebooks dan dat Windows S10 dat is?
Algemene conclusie: rekeninghoudend met het prijsverschil van €60 (en de overige specificaties van beide chromebooks), wat is dan de beste/betere keuze?
Alvast bedankt!