Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Danfoss CF-MC en ruimte thermostaat werkt verkeerd om

Pagina: 1
Acties:

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:19
3 jaar na het opleveren van mijn woning ben ik er achter waarom de ruimte thermostaten (CF-RF) van Danfoss het niet "doen" en waarom temperatuur altijd niet goed is.

Als ik de thermostaat laag zet gaat er een lampje op de CF-MC branden en gaat de afsluiter (NC) open. Als ik heel hoog instel juist dicht. Precies het omgekeerde hoe het op de beganegrond werkt.

Weet iemand hoe je dit kan instellen om dus de werking om te draaien?

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

NO/NC draadjes omdraaien?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Vaevictis_
Ik weet niet welke draadjes je bedoelt maar ik heb alleen een live/neutral draad voor de motor. En die werkt want motor gaat open. De CF-MC geeft het signaal door dus moet toch een instelling zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Vaevictis_ op 07-12-2019 05:34 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Vaevictis_ schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 05:23:
[...]

De aansturing van de motor draadjes omwisselen? Zou het zo eenvoudig kunnen zijn?
Nee, het NC/NO contact omwisselen.

• Vaevictis_
johnkeates schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 05:33:
[...]

Nee, het NC/NO contact omwisselen.
@johnkeates NC/NO contact is een instelling, dus ik kan wel instellen dat er NO motors op zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ySIyCuBltb1OLKM6dU0ORQYL/thumb.png

Het rare is dat de koelfunctie van de zomer wel goed werkte dus als ik het nu aanpas dan werkt dat waarschijnlijk weer niet meer.

[ Voor 51% gewijzigd door Vaevictis_ op 07-12-2019 05:49 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Vaevictis_ schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 05:35:
[...]

NC/NO contact is een instelling, dus ik kan wel instellen dat er NO motors op zitten.
Ik zou zeggen, probeer het uit. Vroeger was het een schroefblok met draadjes :p Verbaast me niks dat het ook in software kan.

• Vaevictis_
johnkeates schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 05:36:
[...]

Ik zou zeggen, probeer het uit. Vroeger was het een schroefblok met draadjes :p Verbaast me niks dat het ook in software kan.
@johnkeates Helaas net ingesteld op NO maar de output reageert nog steeds op een te laag ingestelde temp. dan een hogere. Iemand nog ideeen? Ik heb de handleiding hier online gezet, hoop dat iemand weet hoe dit zit. Alvast bedankt zover.
https://1drv.ms/b/s!AjX_DegYHV5fg_Y0OuMHE1Ji23iOlg?e=tVaGFj
Pagina: 1