Geheugen aanschaf advies game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kloep
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik ben momenteel een nieuwe Game PC aan het uitzoeken. Ik had mooi geheugen gevonden van G.SKill: pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-32GTZRC

Deze is alleen minder goed leverbaar geworden waardoor de prijs ook ineens omhoog gaat. Een logische vervanging zou deze zijn: pricewatch: G.Skill Trident Z F4-3600C16D-32GTZNC Wat ik kan zien is alleen een deel van de module wit in plaats van zwart. Nou hoeft dat niet zo'n heel groot probleem te zijn, maar mijn hele build wordt vrij donker met aardig wat RGB verlichting erbij.

Ga dus liever voor zwarte modules, en kwam deze tegen: pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3600C18D-32GTZR

Het verschil wat ik kan zien is een CAS latency van 18 in plaats van 16 op de andere. Gaat dat voor mijn PC een groot verschil maken?

Andere componenten die ik heb uitgekozen zijn bijvoorbeeld de pricewatch: AMD Ryzen 7 3700X Boxed, pricewatch: MSI MEG X570 ACE en pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio.

Hopelijk kan iemand mij helpen, zou het zonde vinden om 40 euro extra neer te moeten leggen voor alleen dat kleurtje.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Je zorgen maken over 40 euro extra terwijl je een moederbord van 350 euro hebt gekozen. Juist ja... Inkoppertje, maar waarom dat moederbord? Met een pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX kan je de rest van je case én de kerstboom met het resterende budget vullen met LEDjes.

[ Voor 42% gewijzigd door br00ky op 06-12-2019 18:35 ]

• Kloep
Vond dat moederbord er wel leuk uit zien. ^^

Tuurlijk is 40 euro niks op de totale build, vroeg me alleen vooral af of zo'n verschil in latency tussen 16 en 18 nou echt merkbaar zal zijn of niet.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Niet heel erg, en daarbij heb je 250 euro over voor looks van je moederbord, dus eerlijk gezegd, wat let je ;)? Ik bedoel het niet negatief hoor. Ik merk gewoonweg op dat je niet kijkt op een tientje, dus wat valt er dan nog te adviseren.

[ Voor 36% gewijzigd door br00ky op 06-12-2019 18:47 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zonde dat je meer dan €200,- teveel uitgeeft aan moederbord dan nodig is. dus als je 40,- uit wilt geven voor mooie modules doe je dat toch. cl16 is beter, als daar strakke timings bij horen, maar looks doen ook wat :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Kloep
Ja nu ik er over nadenk... Ga wel gewoon voor die 40 euro extra haha. Thanks!
Pagina: 1