[Oculus Rift S] display port not connected

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harald701
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-07-2023
Ik ben al enkele dagen mijn Rift s aan het gebruiken. Vandaag viel hij uit tijdens Google earth VR. Bril zwart, wel nog geluid, tracking doet niets meer. Oculus app opnieuw gestart en ik kreeg de melding 'display port not connected'

Verschillende keren opnieuw setup gedaan, reboots, driver updates, bios update, Oculus app opnieuw geïnstalleerd, USB 3 powered hub gekocht, kabel gedubbelchecked. Services opnieuw gestart... Kortom, ik geraak er niet uit.

Ik heb drie display port connectors, ik had vorige week al geen succes bij een van de poorten, maar had gewoon een andere genomen, dat werkte wel.

Iemand ideeën? Ervaringen?

Video kaart:
Gigabyte GTX 1080
Pc specs in mijn inventaris te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Heb je nu dus ook al alle DisplayPort-poorten geprobeerd? En werkt een monitor wel op die poorten?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harald701
Ik heb een monitor op DVI, heb alle poorten getest. Verder geen device met display port helaas. Maar aangezien deze ervoor wel werkten zag ik daar geen kwaad in. Tot voor de Rift heb ik nooit iets in deze poorten geplugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:56
Welke software gebruik je? De standaard of de beta? Je kan even proberen te wisselen tussen die twee. Daarnaast kan je even kijken in %localappdata%\oculus in de logfiles (vermoedelijk dat je de service*.log het meest interessant zal vinden in dit verband.

Wat ook nog wel wil schelen is de software installeren terwijl de headset NIET is aangesloten. Om een of andere rare reden heeft dat al meerdere updates bij me in de war gegooid. Standaard procedure is nu dus ook geworden even de USB3 eruit halen, software installeren / drivers bijwerken, en weer aansluiten. Dan gaat het wel zonder problemen. Kan je dus ook even mee testen nog.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harald701
Heb vandaag geprobeerd met een GTX790, zelfde resultaat. Ik had de Oculus app dit maal nogmaal verwijderd, inclusief de appdata bestanden.

Wat er dan nog overblijft is de OS, en het moederbord? Om windows nu volledig te gaan herinstalleren om te testen is voor mij wat te veel van het goede, dus ik ga denkik beginnen met een retour. Daarna kan ik testen met een pc van een kennis als er evt nog problemen zijn.

Edit, waar vind ik die beta versie van de Oculus app?

Harald

[ Voor 6% gewijzigd door harald701 op 07-12-2019 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Instellingen > Beta > Public test channel aanvinken..

[ Voor 44% gewijzigd door Plugin op 07-12-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:56
harald701 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:15:
Heb vandaag geprobeerd met een GTX790, zelfde resultaat. Ik had de Oculus app dit maal nogmaal verwijderd, inclusief de appdata bestanden.

Wat er dan nog overblijft is de OS, en het moederbord? Om windows nu volledig te gaan herinstalleren om te testen is voor mij wat te veel van het goede, dus ik ga denkik beginnen met een retour. Daarna kan ik testen met een pc van een kennis als er evt nog problemen zijn.

Edit, waar vind ik die beta versie van de Oculus app?

Harald
Ik vermoed geen hardwarematig probleem als ik het zo lees, maar dat het toch ergens in de software mis gaat. Een clean install Windows is toch ook weer niet zo heel veel werk? En heb je de installatie uitgevoerd terwijl de rift NIET aangesloten was?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harald701
Installatie met headset los idd. Als ik een clean install doe moet ik al mijn games en software opnieuw installeren, iets waar ik toch tegen op zie...

Harald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harald701
Update: Rift is geretourd. Ik wacht op een vervanging en ga dan weer aan de slag. Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu hetzelfde probleem.

De headset werkt, maar moet telkens veel werk verrichten om hem werkend te krijgen qua beeld ivm de displayport die niet herkend wordt.
Pagina: 1