Schroeffitting dubbel nippel compatibel met flex met wartel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:14
Hoi,

Ik ben aan het klussen en heb last van hardnekkige lekkage tussen deze flexen met vlakafdichtende wartel en dubbel nippels (6x lekkage).
Maar aan de andere kant zitten de flexen met een wartel vast een een Uponor RTM puntstuk en daar heb ik na de eerste poging 6x geen lekkage.

Zijn deze vlakafdichtende flexen met wartel wel compatibel met dit messing spul?

https://www.econo.nl/mess...g-dubbel-nippel-model-1-2

https://www.econo.nl/verbindingsslang-2-x-wartelmoer

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Alle reacties

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01 18:41

TheBorg

Resistance is futile.

Heeft de slang een rubber afdichting dan gebruik je geen teflon tape. Zit er geen rubber dan heb je wel teflon tape nodig.

Koppelstukken voor water en voor gas zijn niet altijd uitwisselbaar.

• busscherski
@TheBorg

Dankjewel voor je reactie. Wanneer je teflon tape gebruikt weet ik inmiddels.

Denk je dat deze onderdelen dus compatibel zouden moeten zijn?

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Mogen we aannemen dat jij het gebruikt om een kraan aan te sluiten op een waterleiding en daarom alle materialen dan ook daarvoor geschikt zijn? Dat moet blijken uit een kenmerk of logo van bijv. KIWA.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Loctite 55 >>> teflontape

• busscherski
@DeBolle
CV

@kabeltjekabel
Ik gebruik inderdaad loctite 55.

• busscherski
Ik heb het ontdekt.
Ze worden geleverd zonder pakkingen... Toch vreemd dat de RTM puntstukken dat wel slikken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6Ja35eEVf50ZUSYSReSp7fuV/full.png

edit: weet iemand of die pakkingen bij de Gamma of Bauhaus oid liggen?

Edit2: die pakkingen heten dus fiberringen

[ Voor 22% gewijzigd door busscherski op 06-12-2019 18:39 ]

• andre208
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
En als je ook nog even google gebruikt en zoekt op vlakke dubbelnippel gaat het nog beter die jij laat zien heeft geen vlakke kant waar de fiber ring op moet.

• busscherski
Zojuist de ringen gekocht bij Bauhaus, die hebben ze zelfs minstens tot 2". Verkopen ze per 5, kost bijna niets.

@andre208

Dat is nog beter qua afdichting ja, ik wist niet dat ze bestonden. Qua flow zijn ze wat slechter en dat houd al niet over.
Als het straks nog lekt koop ik die.

Vind zulke dingen altijd lastig te zoeken online.

Pagina: 1