Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eend2
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-05 00:20
hallo.
Ik heb recent een nieuwe cpu moederbord en werkgeheugen.
het werkgeheugen heeft een snelheid van 3,2 ghz. maar als ik het xmp profiel aan zet in de bios krijg ik veel bsod's. dus heb ik de ryzen dram calculator gebruikt en wou alles zelf invoeren. het probleem is dat de zelf ingevoerde waarden niet worden weergeven in windows, (daar staat gewoon dat het 2166mhz is). Is er een schuifje dat ik vergeten ben ofzo?
het viel mij ook op dat als ik het xmp profiel aanzet de rechter kolommen ook worden veranderd maar ik kan zelf alleen de meest linker veranderen, ook profile ddr voltage is grijs en kan ik niet aanpassen, heeft dit er iets mee te maken?

Dit is mijn hardware:
ryzen 2700x
Gigabyte B450M DS3H
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

Ik heb de nieuwste bios geflashed, F50

Ik heb al geprobeerd de bios te resetten maar het probleem is er nogsteeds

https://imgur.com/a/i7wo90V hier zijn wat screenshots

Beste antwoord (via Eend2 op 06-12-2019 17:58)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eend2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:47:
@bierschuit zal ernaar kijken, op deze corsairs was korting met black fiday, anders had ik inderdaad ram met betere ryzen revieuws gekocht.

@Hackus jup ze zitten in de grijze.
Kun je zelf op 2933 instellen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Volgens mij, indien mogelijk, geheugen omruilen voor onderstaande:

https://tweakers.net/pric.../1300870;1300934;1300846/

Volgens mij vind de 2700x processor de Corsair LPX Vengeance geheugen niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eend2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:25:
hallo.
Ik heb recent een nieuwe cpu moederbord en werkgeheugen.
het werkgeheugen heeft een snelheid van 3,2 ghz. maar als ik het xmp profiel aan zet in de bios krijg ik veel bsod's. dus heb ik de ryzen dram calculator gebruikt en wou alles zelf invoeren. het probleem is dat de zelf ingevoerde waarden niet worden weergeven in windows, (daar staat gewoon dat het 2166mhz is). Is er een schuifje dat ik vergeten ben ofzo?
het viel mij ook op dat als ik het xmp profiel aanzet de rechter kolommen ook worden veranderd maar ik kan zelf alleen de meest linker veranderen, ook profile ddr voltage is grijs en kan ik niet aanpassen, heeft dit er iets mee te maken?

Dit is mijn hardware:
ryzen 2700x
Gigabyte B450M DS3H
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

Ik heb de nieuwste bios geflashed, F50

Ik heb al geprobeerd de bios te resetten maar het probleem is er nogsteeds

https://imgur.com/a/i7wo90V hier zijn wat screenshots
RAM in de grijze bankjes ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eend2
@bierschuit zal ernaar kijken, op deze corsairs was korting met black fiday, anders had ik inderdaad ram met betere ryzen revieuws gekocht.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eend2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:47:

Kun je zelf op 2933 instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eend2
@Hackus Ik ga het nu proberen, maar ik verwacht dat ie gewoon weer in 2166 start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eend2
@Hackus HET LEEFT!
Ik heb hem op 2933 gezet en verder alles op auto en hij doet het.
Ik ga nu even wat dingen proberen om te kijken hoe stabiel het is
Dankjewel!
Denk je dat er een manier is om ze toch op 3200 te krijgen of is het beter om ze terug sturen en voor ballitix te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eend2 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:56:
@Hackus HET LEEFT!
Ik heb hem op 2933 gezet en verder alles op auto en hij doet het.
Ik ga nu even wat dingen proberen om te kijken hoe stabiel het is
Dankjewel!
Denk je dat er een manier is om ze toch op 3200 te krijgen of is het beter om ze terug sturen en voor ballitix te ruilen?
Het is niet altijd zo dan Ryzen 2000 hoger dan 2933 loopt. zoek even op de QVL van je moederbordje. daar staat vaak ook support speed bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eend2
@Hackus helaas niet stabiel :-(
Net weer 2 keer bsod tijdens spelen gtav.
Moet ik misschien handmatig alles instellen of het meteen opgeven, mijn geheugen staat niet op de QVL, de 3000mhz variant staat er gek genoeg wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wanneer je ander ram wilt pricewatch: G.Skill Flare X F4-3200C16D-16GFX
heb het al eerder gebruikt met setje 2700X, alleen niet icm je moederbord. strakke timings(16-16-16-36) en loopt mooi op 3200. ik zou zelf je moederbord omruilen voor Asrock B450M pro 4, die heeft een betere vrm/stroomvoorziening en is ook geschikt als je later wilt upgraden.

Pagina: 1