Opstartproblemen met PIII

Pagina: 1
Acties:

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
Ik heb een pc van een kennis staan waar een virus op stond. Dat virus heb ik succesvol verwijdert en Windows 98SE geinstalleerd met alle programma's die hij wou.
Nu blijkt de pc bij een koude start niet meer te reageren. Als ik de powerknop indruk gaat het HD-ledje wel branden en heel even het ledje van de Cd-Rom, maar voor de rest niets. Geen beeld, ik hoor geen HD reageren en ook niets piepen. (Speakertje zit aangesloten en werkt!) De enigste mogelijkheid is dan om de resetknop in te drukken. Hierna start de pc gewoon op zonder ook maar 1 vreemde melding!

Wie kan mij helpen?

(UTFS gaat niet op want die heb ik al gebruikt en kon niets vinden)

*Update*
Als ik nu de resetknop indruk, krijg ik een lange piep te horen. Daarna lijkt het of de pc gewoon opstart ( FD ledje gaat even branden en de HD reageerd). Maar na een seconde of 20 schakeld de pc zichzelf gewoon uit! Ik ben nu volledig het spoor bijster!

*Update II*
Geen beeldprobleem opgelost. ff videokaart vervangen en opgelost. Maar ik moet nog steeds eerst op de resetknop drukken wil het systeem opstarten :?

Help?... ;(

• MuddyMagical
Is er echt niemand die hier een oplossing voor weet? Ik heb de "wegstreepmethode" toegepast, maar dat maakt niets uit.

Help.....

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
wat heb je behalve de install van windhoos nogmeer veranderd? Wat ik ervan zie is het (1) óf een probleempie in de bootsector óf (2) je hebt in het bios lopen kloten...

In het eerste geval: alles eraf, formatten, (fdisk eroverheen??) en een bootflop van win98 erin, met cd-ondersteuning, en overnieuw installen.
In het 2e geval: goed zoeken!!!

En nog ffies over die bootflop: als je d'r zo'n ding infrot, loopt ie dan normaal op de bootdisk (dus netjes in 1 keer de dos-prompt?) of hapert ie dan ook...

Wat voor systeem is het? Kloon of Merk, specs pleaz...

• MuddyMagical
Ik heb niets in de BIOS lopen kloten en de MBR heb ik vervangen.

Ik heb de pc net opnieuw geinstalleerd met alleen Win98 Second Edition, maar nog steeds het zelfde probleem.

De specs (voor zover ik die kan vinden):
Intel PIII 667 Mhz
Mainboard -> Geen idee, kan ik niet vinden
Bios: Award
Video: Nvidia TNT 2
Modem: Medion Ham v90
Cd-Rom: Merkloos
HD: Seagate 20G

Het is een Lifetec systeem van de Aldi (no offence!)
De HD is opgedeeld in 2 partities:
C: 12G leeg
D: 8G vol met drivers, etc.

Verwijderd

Ik heb prec ies het zelfde prob met mijn pentium III 500. Ik heb me er maar bij neergelegd

Verwijderd

Een oplossing: In je bios aangeven dat er even op je harddisk gewacht moet worden bij het booten. Hoe die functie heet weet ik niet.

Hmm.... Harddiskbootdelay?? Zet die even op 5 seconden en probeer daarna gewoon lager.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 23:01 schreef gve het volgende:
Een oplossing: In je bios aangeven dat er even op je harddisk gewacht moet worden bij het booten. Hoe die functie heet weet ik niet.

Hmm.... Harddiskbootdelay?? Zet die even op 5 seconden en probeer daarna gewoon lager.
Vroeger had ik er nooit last van! Dus hoe kan nu opeens dat die moet wachten?

Verwijderd

Dat zou ik niet weten. Misschien is je hd aan het sterven?

• MuddyMagical
Volgens mij heeft het niets met mijn HD te maken. Want eerst gaat de pc zijn ROM lezen en daarna komt de POST (Power On Self Test)
Dan gaat ie het geheugen testen en de HD's en Cd-Rom spelers zoeken.
Daarna gaat de pc zoeken naar een bootrecord om op te starten.

Maar de pc komt volgens mij niet eens bij de POST!
Dus ik denk dat het niet met de HD te maken heeft.

En ik kan me er niet bij neer leggen:
a. Daar ben ik te perfectionistisch voor!
b. De pc is niet van mij zelf, maar van een kennis en dat kan ik niet maken vindt ik.

Dus probeer ik verder en hoop ik dat jullie de oplossing kunnen geven.

*Update*
Misschien heb ik de oplossing -> Ik denk dat het batterijtje van de biosrom leeg is. Ik ga het morgen eens vervangen en kijken wat het resultaat is. Ik post de uitkomst hier!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:34
Probeer in de bios te resetten met "setup defaults" en kijk of de processor snelheid juist wordt aangegeven. Alle ide's op auto zetten.
En de vraag is nog: Wat voor melding wordt er daarna op het scherm gegeven?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
probeer eens een ander HD(van je zelf bijvoorbeeld) er ff in te doen en kijken als die dan opstart..

Verwijderd

hebben meer aldi bakken dit? (k heb dr nl ook zoeen... ;( )

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kijk is in je control pannel bij 'power options' ofzo? Ik geloof dat je daarmee wat instellingen kan configureren wat betreft je shutdown optie enzo.

specs

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 11:38

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Op donderdag 02 augustus 2001 07:23 schreef bonceng het volgende:
Kijk is in je control pannel bij 'power options' ofzo? Ik geloof dat je daarmee wat instellingen kan configureren wat betreft je shutdown optie enzo.
zucht lezen is ook een kunst, z'n poeter boot nie eens komt ok niet eens op met ze post enzo.
nu flaim intended :P

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1