Powerline adapters : Telenet (ComTrend) compatibel met ...?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackowizzard
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-06 13:10
Ik heb 2 powerline adapters die je standaard bij Telenet krijgt, dit zijn de PG-9072LG van het merk ComTrend :

https://www.comtrend.com/cee/Product/108$prod.html

Weet je of deze compatibel zijn met bvb de "Devolo Magic 2 WiFi (uitbreiding)" of een adapter van TP-Link ?

Dus ik wil een uitbreiding aankopen op de huidige Telenet Powerline oplossing en ze samen gebruiken in verschillende kamers, ook omdat daar meerdere poorten op zitten.

Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:35

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Ja, in theorie wel. Als ze je powerline adapters neemt die "HomePlug AV" ondersteunen moet het gewoon lukken.

Ik heb deze informatie gevonden door te zoeken met de volgende termen: "powerline vendor intercompatibility"

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:22
Bij de ComTrend vind ik niet meteen welke HomePlug AV standaard ondersteund wordt. (Iemand anders wel?)

Normaal kan je aan de Mbits al wat zien dat 1200 MBit AV2 is, 500Mbit de gewone AV en volgens mij kan je ze mixen maar lopen ze aan 500Mbit.

In jou geval is de ComTrend 800Mbit en de Devolo 2400Mbit.
Op de site van coolblue staat bij de 'Devolo Magic 2 uitbreiding':
Minpunt: Deze uitbreiding werkt alleen in combinatie met een Devolo Magic 2 startpakket.
Uit de wikipedia van HomePlug AV2:
Communication takes place on both the line–neutral and line–ground power line pairs. Devolo from Germany has made proprietary improvements on the standard, and are using the ground wire in addition to phase (also known as hot or live) and null (also known as neutral). This technology is available world wide, though can only be used in territories that use the ground wire in their building wiring regulations.
Devolo gebruikt dus ook de aarding, wat ComTrend waarschijnlijk niet kan. Opnieuw aanwijzing om het niet te mixen.

Bij mij gaan de alarmbellen in ieder geval rinkelen. Als de ComTrend toch al HomePlug standaard volgt, dan werkt het maar vertraagt hij je Devolo een factor 3.
Als ik jou was zou ik ineens rekenen om alles te voorzien van Devolo en je oude setje verkopen op de V&A.
Startkit is ongeveer 160 euro, 1 uitbreiding 120 en een set van 3 kost 'slechts' 250 euro. Toch 20 euro goedkoper dan nu een uitbreiding bestellen en alsnog 160 te betalen voor de startset :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:10
Telenet kennende zal dit waarschijnlijk wel dichtgetimmerd zijn.
Er zal custom firmware opstaan voor telenet zelf omdat je ze via de diensten van telenet zelf kan instellen.

Zoals Malantur zegt, een setje aanschaffen van Devolo zelf, dan ben je zeker dat het zal werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:21
Bij de specificaties van je ComTrend staat dat er G.hn wordt gebruikt, dat is wat anders dan HomePlugAV. Niet compatibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_peanutzz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-08 22:32
De devolo magic serie gebruikt geen Homeplug AV , maar G.hn.

tekst vanop de website van Devolo:
Let op: devolo Magic maakt gebruik van de innovatieve G.hn-technologie, die garant staat voor de hoogste transmissiesnelheden. Magic kan echter alleen in een pure G.hn-omgeving zijn volledige vermogen benutten, als er parallel geen andere Powerline-technologie gebruikt wordt.
Of het gaat werken met die Comtrend kan ik je wel niet zo zeggen helaas..
In theorie zou het wel moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• structx
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-08 13:34
Ik weet het, oud topic, maar...

Zowel de Devolo Magic 2 en de powerline PG-9072LG-TN van Telenet (zelfde bij Ziggo trouwens) gebruiken wel degelijk dezelfde standaard G.hn, meer specifiek: G.9963
Wat dat betreft zou het technisch mogelijk moeten zijn.

Maar zoals we weten heeft Telenet custom firmware op hun toestel, dus dat zou wel eens de spelbreker kunnen zijn. Natuurlijk willen ze graag hun toestellen gaan verhuren (€2 / maand vanaf tweede toestel).
Ik ga echt geen €135 betalen voor de Devolo Magic 2 gewoon om te kijken of het werkt, maar mocht iemand anders het zeker weten, graag reply.

Ondertussen ga ik wat meer ethernet door het huis trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nacho_supreme
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-12-2020
Ik weet het, oude topics reviven is not-done, maar aangezien ik er zelf op ben terechtgekomen via Google in mijn zoektocht naar hulp lijkt het me wel leuk om hier een antwoord op te geven :)

Antwoord: compatibel met niet veel.
Ik had een setje Devolo dLan 1000 duo+ hangen, en dacht deze uit te breiden met een unit die ik gratis kon krijgen via Telenet. Devolo ondersteunt powerline units van andere bedrijven, maar die van Telenet lijken inderdaad een iets andere firmware te hebben, want de SSID naamgeving is niet compatibel met de software van Devolo. Het lijkt dus niet mogelijk om die van Telenet toe te voegen aan een bestaand netwerk van Devolo. Het zal dus een uitbreidings-unit van Devolo zelf worden.

(Ze zouden blijkbaar wel compatibel zijn met de Devolo magic serie https://www.netweters.be/...-andere-merken/td-p/97123)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-08 21:03
sowieso is het niet handig om verschillende sets naast elkaar te gebruiken , ongeacht op welke technologie ze werken....

ofwel alles naar g.hn , ofwel alles homeplug av ...

als je toch zou kiezen zou ik eigenlijk voor de devolo kiezen, daar heb je uitstekende software ondersteuning voor het pairen, snelheden uitlezen en zelf je ding doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nacho_supreme schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:58:
Ik weet het, oude topics reviven is not-done, maar aangezien ik er zelf op ben terechtgekomen via Google in mijn zoektocht naar hulp lijkt het me wel leuk om hier een antwoord op te geven :)

Antwoord: compatibel met niet veel.
Ik had een setje Devolo dLan 1000 duo+ hangen, en dacht deze uit te breiden met een unit die ik gratis kon krijgen via Telenet. Devolo ondersteund powerline units van andere bedrijven, maar die van Telenet lijken inderdaad een iets andere firmware te hebben, want de SSID naamgeving is niet compatibel met de software van Devolo. Het lijkt dus niet mogelijk om die van Telenet toe te voegen aan een bestaand netwerk van Devolo. Het zal dus een uitbreidings-unit van Devolo zelf worden.

(Ze zouden blijkbaar wel compatibel zijn met de Devolo magic serie https://www.netweters.be/...-andere-merken/td-p/97123)
Ook niet gek. Devolo dLAN1000 is HomePlug AV2.0, Telenet Comtrend apparaten zijn G.hn, net zoals Devolo Magic.

Het is alsof je VHS banden in een Betamax-systeem probeert te gebruiken :z

Best-case gebruik je alles van zelfde merk en model, maar als dat niet lukt moet je in ieder geval zelfde standaard aanhouden.

Overigens zijn die Telenet dingen wel managed, en management daarvan zal nooit kunnen op niet door telenet geleverde apparaten. Als je hun support niet nodig hebt, geen probleem, maar wel zo handig als dat wel nuttig is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:10
Om hierover nog even op terug te komen.

Van zodra je een nieuwe set van Telenet inplugged worden deze gesynced en automatisch ingesteld zodat de wifi-SSID hetzelfde zijn als je HomeGateWay router met bijpassend wachtwoord.

Aangezien dit allemaal automatisch voor jou wordt gedaan zal er dus met grote zekerheid custom firmware opstaan en zal het dus niet mogelijk zijn om deze te pairen met andere powerlines uitgezonder deze die je bij Telenet zelf kan aankopen/huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wikkez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08 15:42
damn, dit was ik dus ook aan het zoeken.
Ik heb 3 google wifi's en dacht deze uit te bereiden met een powerline.
Als ik het basisstation achter de google wifi hang, neem hij nog steeds de ssid over van telenet...

ik dacht er goedkoop vanaf te komen maar zal dus nog een extra point van google wifi moeten bijzetten.
Pagina: 1