Ik maak al gebruik van de abnamro wallet sinds de pilot. En ik neem al 2 jaar eigenlijk nooit meer een pasje mee als ik de deur uitga (behalve als ik moet tanken). Een portemonnee heb ik al jaren niet meer bij me. Ik doe alles mobiel. Alleen jammer dat de OV kaart nog niet op je mobiel kan.
Anyway, omdat ik niet wil afstappen van mobiel betalen en ik een Android aanhanger ben, ben ik inmiddels aan het overstappen op de Rabobank. Ik heb een RaboDirect rekening geopend, kost 1.55 euro per maand. Contactloos betalen met mobiel zit daarbij inbegrepen. Ik heb er vandaag mijn eerste betaling mee gedaan, en het ging direct goed.
Ik kijk de komende tijd aan hoe het verder gaat. Als het goed bevalt, stappen we met het hele gezin (vrouw en kinderen) over van de abnamro naar de rabobank. Mijn vrouw heeft een iPhone, maar zij kwam zelf met de suggestie om geheel over te stappen naar de Rabobank.
Ik zit al ruim 30 jaar bij de amro, daarna abnamro bank. Ik zit ook in het klantenpanel van de bank en heb meegedaan met de pilot destijds. Maar het stopzetten van mobiel betalen is de domste beslissing van de bank. Ik ga niet terug naar het stenen tijdperk.
Waarom ze niet hebben gewacht tot Google Pay beschikbaar komt, is mij ook een compleet raadsel.
Kortom, een onbegrijpelijk besluit van de abnamro en ik stap dit jaar vermoedelijk volledig over naar de rabobank, met het hele gezin. Dom, dom, dom van de abnamro.