Vraag

• paper towel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
Beste lezer,

De ABN-AMRO stopt met de wallet-app, net nu ik er mee wil starten. Mijn zoektocht naar een alternatief levert niets op. voor de zekerheid vraag ik het jullie ook maar, is er niet een betrouwbare app welke ik kan gebruiken?

Ik vind ook nergens informatie over hoe ABN het gaat oplossen, hebben jullie dat wellicht gevonden?

dankje!

Alle reacties

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
ABN gaat geloof ik een aantal wearables ondersteunen, het is de keuze voor dat of overstappen naar een andere bank, of overstappen naar iOS.

https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/wearables/index.html

[ Voor 18% gewijzigd door ReVision. op 06-12-2019 12:07 ]

hoi

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:20
je kan met korting een wearable kopen. Ik ben er ook niet over te spreken overigens :) Vond het juist ideaal om met alleen je telefoon naar de supermarkt te gaan en af te rekenen. Geloof ook niet dat er maar zo'n laag percentage gebruikers van was.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:49
stylezzz schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:07:
je kan met korting een wearable kopen. Ik ben er ook niet over te spreken overigens :) Vond het juist ideaal om met alleen je telefoon naar de supermarkt te gaan en af te rekenen. Geloof ook niet dat er maar zo'n laag percentage gebruikers van was.
Sommige veelgebruikers kregen inderdaad korting. Lang niet iedereen heeft een kortingscode gehad. En ja, volgend jaar maar eens op zoek naar een nieuwe bank! En daarna maar eens overstapservice.nl gebruiken om 99% van de bedrijven mijn nieuwe rekening door te laten krijgen.

• paper towel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
ik had ook al gekeken naar een andere bank. Maar het is een kwestie van tijd voordat ABN iets regelt lijkt mij.

Uit jullie reacties begrijp ik dat er geen alternatieve app is?

• Sylentic
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-07 20:36
Je kan kijken of Apple pay een oplossing is indien je een iPhone hebt. Ik heb zelf een S10 en Google pay is er nog niet in Nederland.

Zit nu te kijken wat de verschillen zijn om mogelijk over te stappen naar een Bunq joint account omdat ik graag mobiel wil kunnen betalen.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
paper towel schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:31:
ik had ook al gekeken naar een andere bank. Maar het is een kwestie van tijd voordat ABN iets regelt lijkt mij.

Uit jullie reacties begrijp ik dat er geen alternatieve app is?
Zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf, je hebt drie opties (eigenlijk 4 opties)

1. Wearable gebruiken (zie link in mijn vorige reactie)
2. Overstappen naar iOS
3. Overstappen naar een andere bank.
4. Wachten/hopen dat ABN Amro in de toekomst ooit Google Wallet gaat ondersteunen.

hoi

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:43
Ook hier een veelgebruiker, dus baal stevig. Toevallig wou ik het gisteren installeren op mijn vader z'n telefoon, maar de app is al verwijderd uit de Play Store..

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:39
Sylentic schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:39:
Je kan kijken of Apple pay een oplossing is indien je een iPhone hebt. Ik heb zelf een S10 en Google pay is er nog niet in Nederland.

Zit nu te kijken wat de verschillen zijn om mogelijk over te stappen naar een Bunq joint account omdat ik graag mobiel wil kunnen betalen.
Ja ga nu ook maar Bunq gebruiken. Heb vorig jaar tijdens Black Friday een gratis account daar geopend waar ik €250 (of €500) p/m aan transacties kan doen. Gebruikte de ABN Wallet lang niet altijd maar het is altijd wel een prettige gedachte dat ik in de supermarkt/tankstation gewoon kan betalen ook al heb ik mijn portemonnee thuis vergeten.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Groentjuh schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:14:
[...]

Sommige veelgebruikers kregen inderdaad korting. Lang niet iedereen heeft een kortingscode gehad.
Hoe werd die code verstuurd, bankmail/email/sms? Nou gebruikte ik het niet zo veel, maar een kortingscode was wel leuk geweest :+
ReVision. schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:07:
ABN gaat geloof ik een aantal wearables ondersteunen, het is de keuze voor dat of overstappen naar een andere bank, of overstappen naar iOS.

https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/wearables/index.html
Het zou mooi zijn als er ergens een sleutelhanger wearable aangeboden wordt waar je zelf afbeeldingen voor kan insturen, LAKS Pay doet dat helaas niet :/

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 06-12-2019 15:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:49
Raven schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:24:
[...]

Hoe werd die code verstuurd, bankmail/email/sms? Nou gebruikte ik het niet zo veel, maar een kortingscode was wel leuk geweest :+
bankmail

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, daar is niks te vinden. Oh well :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:38

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Maar, hebben we ons als makke lammeren hierbij neergelegd of zijn we ABN al met vragen aan het bestoken?
Het steekt wel enorm dat ze bij Wallet de stekker eruit trekken en nu al weken reclame aan het maken zijn voor contactloos betalen met Apple Pay...

Specs

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:38

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Specs

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-11 21:37
Ik maak al gebruik van de abnamro wallet sinds de pilot. En ik neem al 2 jaar eigenlijk nooit meer een pasje mee als ik de deur uitga (behalve als ik moet tanken). Een portemonnee heb ik al jaren niet meer bij me. Ik doe alles mobiel. Alleen jammer dat de OV kaart nog niet op je mobiel kan.

Anyway, omdat ik niet wil afstappen van mobiel betalen en ik een Android aanhanger ben, ben ik inmiddels aan het overstappen op de Rabobank. Ik heb een RaboDirect rekening geopend, kost 1.55 euro per maand. Contactloos betalen met mobiel zit daarbij inbegrepen. Ik heb er vandaag mijn eerste betaling mee gedaan, en het ging direct goed.

Ik kijk de komende tijd aan hoe het verder gaat. Als het goed bevalt, stappen we met het hele gezin (vrouw en kinderen) over van de abnamro naar de rabobank. Mijn vrouw heeft een iPhone, maar zij kwam zelf met de suggestie om geheel over te stappen naar de Rabobank.

Ik zit al ruim 30 jaar bij de amro, daarna abnamro bank. Ik zit ook in het klantenpanel van de bank en heb meegedaan met de pilot destijds. Maar het stopzetten van mobiel betalen is de domste beslissing van de bank. Ik ga niet terug naar het stenen tijdperk.

Waarom ze niet hebben gewacht tot Google Pay beschikbaar komt, is mij ook een compleet raadsel.

Kortom, een onbegrijpelijk besluit van de abnamro en ik stap dit jaar vermoedelijk volledig over naar de rabobank, met het hele gezin. Dom, dom, dom van de abnamro.

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:53
Toen der tijd stond Nederland nog niet op de support pagina bij Google Pay. Echter toen ik zojuist keek staat deze er nu wel tussen!

Eventueel komt het nu deze kant op, maar ben al erg blij dat de ABN mij een kortingsvoucher gaf bij Laks;)! Die sleutelhanger ziet er toch wel chique en leuk uit.

• KoffieAnanas
DutchLegendX schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:19:
[...]

Toen der tijd stond Nederland nog niet op de support pagina bij Google Pay. Echter toen ik zojuist keek staat deze er nu wel tussen!

Eventueel komt het nu deze kant op, maar ben al erg blij dat de ABN mij een kortingsvoucher gaf bij Laks;)! Die sleutelhanger ziet er toch wel chique en leuk uit.
Ik kan ook al Google Pay selecteren als standaard payment optie bij instellingen op mijn Android mobiel (Android 9).

Waarom kiest abnamro ervoor om alvast te stoppen met contactloos betalen als Google Pay bijna om de hoek komt...!? Voor mij hebben ze afgedaan; als je in staat bent zo'n dom besluit te nemen als bank, dan verdien je mijn vertrouwen niet meer.

Verwijderd

Onbegrijpelijke beslissing van abn, vraag me af hoeveel klanten dit gaat kosten

• KoffieAnanas
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:03:
Onbegrijpelijke beslissing van abn, vraag me af hoeveel klanten dit gaat kosten
Stel, 5% van Android gebruikers gebruikte inderdaad contactloos betalen en Android heeft een marktaandeel van 70%. En 5% stapt over. Dan praat je over 0.175% van de NL klanten van abnamro. Dit is een aanvaardbaar risico voor ze. Maar ja, bijkomend is er wel imagoschade.

Ik denk niet dat ze wakker liggen van de overstappers. Helaas.

• DutchLegendX
KoffieAnanas schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:08:
[...]

Stel, 5% van Android gebruikers gebruikte inderdaad contactloos betalen en Android heeft een marktaandeel van 70%. En 5% stapt over. Dan praat je over 0.175% van de NL klanten van abnamro. Dit is een aanvaardbaar risico voor ze. Maar ja, bijkomend is er wel imagoschade.

Ik denk niet dat ze wakker liggen van de overstappers. Helaas.
Dat betekend dat volgens jou berekening 'maar' 9000 klanten getroffen wordt. Denk dat het aantal wel wat hoger ligt, geen verdere onderbouwing voor. Echter van die 9000 klanten overweegt er niet zoveel om over te stappen, bij Tweakers misschien wel, maar over de gehele linie denk ik niet.

Bron: Compleet eigen

• KoffieAnanas
DutchLegendX schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:52:
[...]

Dat betekend dat volgens jou berekening 'maar' 9000 klanten getroffen wordt. Denk dat het aantal wel wat hoger ligt, geen verdere onderbouwing voor. Echter van die 9000 klanten overweegt er niet zoveel om over te stappen, bij Tweakers misschien wel, maar over de gehele linie denk ik niet.

Bron: Compleet eigen
De reden van abnamro was dat nog geen 5% van de Android gebruikers gebruik maakten van contactloos betalen. Ik denk dat het aantal overstappers ruim minder is dan 5%. Misschien nog net 1%. In totaal dus minder dan 100 klanten?

• DutchLegendX
KoffieAnanas schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:28:
[...]

De reden van abnamro was dat nog geen 5% van de Android gebruikers gebruik maakten van contactloos betalen. Ik denk dat het aantal overstappers ruim minder is dan 5%. Misschien nog net 1%. In totaal dus minder dan 100 klanten?
Zou zo maar kunnen zijn, dus voor de ABN wegen de benefits niet op tegen de kosten. Dat is gewoon erg jammer voor 'ons' :9
Pagina: 1