Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• overkill001
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:13
Na een aantal PV aanbieders geschreven en gebeld te hebben, heb ik wat offertes gekregen.
Valt mij op dat heel veel van de PV aanbieders gewoon niet reageren op aanvragen voor offertes. :-(

Mijn situatie is als volgt.:

Oriëntatie is ZZO
Dakhoek ongeveer 35 graden
Geen schaduw

Hoofdaansluiting is 1x 35A
Vrije 16A groep in meterkast aanwezig (maar nog geen leiding naar boven)

Op zolder 1 groep voor wasmachine en 1 voor droger.
Qua vermogen zouden ze bij elkaar mogen, maar van NEN1010 niet aangezien wasmachine 2200W is ?

Offerte 1
11 x URE 310 Wp Mono All-Black
Growatt 3000S
Netto 3767.66

Offerte 2:
11 x LG Solar NeON2 325Wp All Black
Growatt 3600MTLs
Netto 4867,66

Offerte 2:
11x Hanover HS Mono 300WP HS300M-30D
SMA 1 fase SB 3.0
Netto : 4.175,64

Graag zou ik willen weten of de aangeboden offertes goed passen qua omvormer / panelen en of er grote voor/nadelen zitten op één of meerdere van de configuraties.
Qua opstart spanning/ bereik lijkt het allemaal te kloppen, maar ben bang dat ik wat over het hoofd zie.

De URE en Hanover Solar panelen heb ik niet eerder van gehoord en kan ik niet heel veel van terug vinden.
Zijn dit betrouwbare panelen ?

Hoe zit het met opbrengst van panelen ? verschilt dit veel tussen A en B merken indien panelen dezelfde Wp hebben of hoef ik alleen te kijken naar Wp ?

Is een extra kabel (helaas over de muur) aan te raden of is een "wasmachine verdeler" ook een goede optie ?
uiteraard wil ik wel een veilig systeem wat optimaal werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door overkill001 op 06-12-2019 19:33 ]

Alle reacties

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:18

Freakie1NL

Grote Baas

Betreft de kabel zou ik zeggen laat een PV verdeler plaatsen, dan vervolgens voor je wasmachine een wasmachine droger schakelaar en je kabel probleem is opgelost.

Betreft URE kan je de zoekfunctie gebruiken ondertussen al aardig wat op het forum over te vinden. Eventueel onder NSP.

Hannover zegt mij niets.

Reken alles om naar een vergelijkbare eenheid. Wp per euro.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Offerte 1 is basic maar de prijs is redelijk. Weinig mis mee.

Offerte 2 bevat mooie dure LG panelen met een basic omvormer maar die dure panelen voegen niet veel toe voor zoveel extra geld.

Offerte 3 levert basis panelen met een vrij dure omvormer. Beetje vage combi. Probeert misschien een duits kwaliteitsgevoel uit te stralen maar de panelen van hanover worden natuurlijk gewoon in china gemaakt en lijken met 300 Wp in de huidige markt al wat achterhaalt.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zijn die prijzen in of ex btw?
https://www.winkelman-zon...3-0/51474/?display=detail

Heb je ook een plaatje van het dak of google maps?
Misschien is NNW ook wel interessant. (voor "erbij")

Mijn noord 35 graden helling doet nog altijd 55% van zuid op jaarbasis.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• overkill001
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:13
Offerte's zijn ex BTW / na terugvraag btw.
Helaas is het voor Winkelman te ver, woon in de buurt van Dordrecht en zelf leggen gaat mij niet lukken.

Dak aan de voorkant heb ik waarschijnlijk last van schaduw van een boom, aan de achterkant niet tot nauwelijks schaduw.

Vanaf boven met legplan:

dak overview

Achterkant huis:

Achterkant huis

Voorkant huis :
voorkant huis

Details afmeting dakpan:

Dakpan afmeting
edit:mmm, moet de plaatjes effe fixen....ben nog niet zo bedreven in plaatjes op een forum zetten...

[ Voor 47% gewijzigd door overkill001 op 12-12-2019 20:56 . Reden: correctie plaatjes ]

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
https://www.mupload.nl/
en dan de link met de img tags hier kopieren

Linkjes doen het.

[ Voor 16% gewijzigd door AUijtdehaag op 12-12-2019 21:17 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Pagina: 1