Na het inschakelen van een dataherstelbedrijf stuurt deze ons een link naar een portal met daar een index van alle herstelde bestanden en hun status. Daar kun je vervolgens inloggen met je ordernummer en een wachtwoord. Het viel me op dat het wachtwoord enkel uit cijfers bestaat, en er geen limiet lijkt te zitten op het aantal inlogpogingen (ik heb >15 keer met een random getal proberen in te loggen en ik kon door blijven gaan). Het lijkt me dat zoiets redelijk gevoelig is voor een brute-force aanval; ordernummers zullen logischerwijs gewoon oplopen, en met een cijferreeks van 9 getallen is het wachtwoord niet erg sterk.
Is dit problematisch? Zou ik dit het beste kunnen melden aan het bedrijf? En indien zo, hoe verwoord ik dat dan het beste? Ik ben absoluut geen cyber security expert ofzo, dit viel me gewoon op als gebruiker
Is dit problematisch? Zou ik dit het beste kunnen melden aan het bedrijf? En indien zo, hoe verwoord ik dat dan het beste? Ik ben absoluut geen cyber security expert ofzo, dit viel me gewoon op als gebruiker
When life throws you a curve, lean into it and have faith!