Smart Card Popup bij opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonerider
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-09 10:08
Mijn vraag
... Zoals de titel zegt krijg ik bij het opstarten van mijn pc een kader waarbij gevraagd wordt om de smart card te verbinden. Wanneer ik dit cancel, krijg ik een seconde later weer dezelfde melding. Pas na een keer of vijf annuleren blijft het ook weg.
Ik heb dit probleem gekregen nadat ik gebruik heb gemaakt van mijn id-reader om in te loggen bij een website van de Belgische overheid. Aangezien ik dit maar een keer of drie per jaar moet doen, is het weinig gebruiksvriendelijk om deze id-reader aan m'n usb te laten hangen. (Als dat het probleem al zou oplossen)

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Afbeeldingslocatie: https://filestore.community.support.microsoft.com/api/images/5f940fb1-2730-421f-868d-32438b7f6caf?upload=true
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat ik al heb geprobeerd is:
1) via gpedit.msc Turn on Smart Card Plug and Play service uit te zetten, zoals uitgelegd in https://social.technet.mi...ard?forum=w8itprosecurity
2) Via msconfig heb ik ook de service 'smart card' gestopt, maar ook dat deed niets.
3) services.msc en controleren of Smartcard Service op handmatig staat (wat volgens mij hetzelfde is als stap 2) :P https://answers.microsoft...e3-4d4d-bb3b-aad28eece7fc

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Kan je het bij meldingen niet uitzetten.
Windows Instellingen --> system weergave, geluid, Meldingen.
Kijk of je het hier kan uitzetten

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonerider
Ik heb het net zelf opgelost gekregen. Ik zag via task manager dat de melding onder de credential manager host ui viel. Dus even credential manager opgestart en gewoon al mijn credentials gewist. En dan herstart en alles is weer ok.
r44 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 14:47:
Kan je het bij meldingen niet uitzetten.
Windows Instellingen --> system weergave, geluid, Meldingen.
Kijk of je het hier kan uitzetten
Bij meldingen heb ik wel de optie om security notificaties uit te zetten, maar dat zou dan alle notificaties blokkeren. Lijkt me ook niet de beste optie. Anyway, zoals geschreven, ik heb het opgelost door alle credentials te wissen. In elk geval hartelijk bedankt om mee te denken. _/-\o_

[ Voor 53% gewijzigd door Tonerider op 07-12-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonerider
Of toch niet, na het opstarten van de xbox app, kreeg ik de meldingen weer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksovar
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-01-2021
Ik krijg sedert het installeren van de Xbox (Beta) voor PC ook deze meldingen en heb ook reeds alles geprobeerd die hierboven staat. Ondertussen al een blijvende oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonerider
Aksovar schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:34:
Ik krijg sedert het installeren van de Xbox (Beta) voor PC ook deze meldingen en heb ook reeds alles geprobeerd die hierboven staat. Ondertussen al een blijvende oplossing gevonden?
Nope, spijtig genoeg niet. Heb het ook gemeld via de feedback app, maar ik krijg geen reactie.
Pagina: 1