Wat is het verschil tussen AWMT-230 en ACM-2300-HC ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Ik heb in m'n huis bestaande wandschakelaars, waarmee ik de verlichting aandoe. Deze schakelaars wil ik behouden.

Ik begreep dat ik dan een KaKu zender achter de wandschakelaar kon bouwen, die ook met de ontvangers kon communiceren. Toen ik op de KaKu site ging kijken, kwam ik niet helemaal uit:

deze kan dan achter de wandschakelaar ingebouwd worden: https://www.klikaanklikui...gebouwde-mini-zender.html

Maar blijkbaar deze ook: https://www.klikaanklikui...ngebouwde-schakelaar.html dan begin ik mij af te vragen wat het verschil tussen deze twee is? En welke moet ik dan nemen voor m'n bestaande schakelaar, dat met andere ontvangers kan communiceren :? .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Die eerste gebruikt een batterij, de 2e niet geloof ik?

2e lijkt ook iets intelligenter te zijn. auto-uit functie zie ik staan bijvoorbeeld.

[ Voor 44% gewijzigd door de Peer op 06-12-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:35
Voor de tweede moet je wel een nuldraad aansluiten zo te zien. Die heb je vaak niet standaard bij je schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:14

St@m

@ Your Service

Voor zover ik weet gebruik je de AWMT-230 om EXTRA slimme lampen te schakelen met je bestaande schakelaar. Dus je hebt bijvoorbeeld een slimme lamp op zolder die je wilt gaan schakelen met je bestaande schakelaar in de gang.

Ik heb zelf vorige week 2x een ACM-2300-HC geïnstalleerd op beide toiletten.
Haal de lamp van het plafond, plaats de ACM-2300-HC er tussen (handleiding spreekt voor zich) en koppel deze met een zender. Dat kan een bewegingssensor zijn, een ICS-2000, een deursensor, een afstandsbediening enz.
Je huidige schakelmateriaal kom je met je vingers niet aan.

In mijn toiletten gaat de lamp dus aan als ik de deur open doe, en als dat niet werkt.. (want dat werkt wel eens niet (zie KaKu topic), kan je de lamp gewoon blijven bedienen met je wandschakelaar.

De vraag is even wat je exact wilt gaan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 06-12-2019 13:47 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels