Ik heb een PC bij mij in huis staan waar ik Pfsense op draai met mijn galsvezel verbinding van 500/500. In de pc zit een I7 980x extreme edition met 12 gb geheugen en een Samsung ssd. Nu heb ik het volgende probleem als ik naar websites ga dat er in Chrome vaak staat host vaststellen en dat het 1 a 2 seconden in beeld staat voor de site geleden word. Als ik op mijn pc de zelfde dsn server bij netwerk instellingen in Windows 10 instel dan die er in de Pfsense ingesteld staat dat site veel sneller laden en er nooit in chrome staat host vaststellen. Ik gebruik de DNS Server van mijn internet provider Helden van nu.Zowel in Windows 10 als in de Pfsense. Ik heb hier door het idee gekregen dat er niks mis is met de DNS Server van mijn internet provider. Ik heb zelf het idee dat er in PFsense wat fout ingesteld staat.
Dit zijn mijn Dns instellingen in PFsene.

213.144.235.1 en 213.144.235.2 dit zijn de dns adressen van mijn internet provider.

Ik heb ook wat filmpjes op youtube bekeken over het instellen van de dns. Dat heeft helaas niks geholpen. Wie kan mij vertellen wat er fout gaat in mijn Pfsense, zodat ik niks meer hand matig een dns moet instellen in mijn Windows 10?
Dit zijn mijn Dns instellingen in PFsene.

213.144.235.1 en 213.144.235.2 dit zijn de dns adressen van mijn internet provider.

Ik heb ook wat filmpjes op youtube bekeken over het instellen van de dns. Dat heeft helaas niks geholpen. Wie kan mij vertellen wat er fout gaat in mijn Pfsense, zodat ik niks meer hand matig een dns moet instellen in mijn Windows 10?
[ Voor 6% gewijzigd door Egbert Jan op 05-12-2019 23:37 ]