Voodoo 5 in ME, in Sandra alleen maar 16/30mb?

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik heb laatst m'n ME weer eens opnieuw erop gegooid, omdat m'n spellen helemaal niet meer zo lekker liepen als dat ik gewend was.

Maar nu loopt de boel nog steeds heel langzaam, vooral de gedetaileerde spelletjes als, Alice, Giants, of B&W lopen ineens heel frustrerend schokkerig.

Ik heb nu de gewone drivers geinstalled, zoals ik die eerst ook had. Ook Via4in1, Dx8.0 staat erop, maar het helpt niets.

Nu zag ik in de Sisoft Sandra dat er maar 30mb total memory gevonden was :?
In m'n win2000 zijn dat er 32, maar moeten toch 64 zijn? (in w2k is dat normaal, ik weet het, maar in ME...)
En bij het VESA-gedeelte staat er dat er 16mb is, echt vaag.

3Dmark 2001 is rond de 1600 op 1024x768x32

Ik heb echt het idee dat er iets met het geheugen mis is.

Kan iemand mij ook even helpen met een link naar de nieuwste bios en de beste drivers? Misschien dat dat uitkomst kan bieden.

www.nintendocasemods.com

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
het moet meestal geen 64 zijn, omdat elke vsa-100 chip 32 mb tot zijn beschikking heeft. daarom geven 3dmark en sandra e.d. progjes 32 mb geheugen weer.

waarom ie nou nog minder weergeeft weet ik niet, misschien omdat het vrije video geheugen bedoeld word?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Nee hoor niks mis mee.

Verwijderd

De beste drivers wisselen wel eens per spel, dit kun je hier nazoeken: http://www.voodoosource.net/index.shtml
Daarnaast heb ik uit de verschillende fora begrepen dat de 1.16 versie bios het beste schijnt te zijn.
http://www.3dfxunderground.cjb.net/
Ik ben er alleen nog niet uit of dat werkelijk zo is (het is namelijk een PCI versie bios en ik heb AGP). Misschien dat iemand daar ervaring mee heeft?

Verwijderd

Heeft dit iets te maken met het geheugenlek misschien? >:)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 12:58
Flikker alsjeblieft ME eraf..!!!!

rommel... wil je gamen doe dat dan op win98 SE!!! heeft zich wel bewezen. (of win2000)

ME gaat gewoon klote met je geheugen om.

Verwijderd

Een goed programma moet gewoon 64MB aangeven en niet 32MB.
Dat de VSA-100 2x32MB gebruikt is niet helemaal waar.
Het geheugen management van de VSA-100 is dynamisch. Het dubbelgebruiken van het geheugen geldt alleen voor texture data en varieerd in grootte per spel en per level. Dus een proggie als Sandra heeft geen flauw benul van hoe het geheugen gedeeld is. Omdat het helemaal niet gedeeld is in een 2D omgeving !!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
hmmz...ik geloof dat sisoft sandra idd wel 64 mb geheugen aangeeft op de kaart zelfs, maar bijvoorbeel 3dmark geeft het vrij video gehuegen aan. dat is vaak minder dan de 32 mb per chip.

die 32 mb ligt ook niet vast. maar elke vsa-100 chip heeft gemiddeld iet smeer als 32 mb tot zijn beschikking (was iets van 35 mb geloof ik.)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Het rare is dat er eerst niks aan de hand was, en nu opeens is het veel slomer geworden :(...

Bij de directX-setup staat ook 30mb aangegeven...

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Wat geeft het BIOS aan van je V5 ?
Bij het opstarten moet je in elk geval 64MB zien...

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Ja bios zegt wel 64, en bij die 3dfx-tools ook, maar dat zegt ie toch standaard bij een V5 AGP, niet dat ie dat echt meet ofzo.

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1