In mijn netwerk heb ik drie Asus RT-AC68U routers in een Ai-mesh netwerk. De routers zijn onderling verbonden met Cat 5e utp kabel, koper van Draka. Dicht bij mijn meterkast haal ik bedraad een 10, 255 en 22 (ping, upload, download). Op een router (deze functioneert natuurlijk niet als router maar als Ai-mesh node), verderop in het huis heb ik twee slaapkamers aangesloten. Bij de router heb ik een unshielded RJ-45 stekkertje eraan geknepen, aan de andere zijde een shielded utp wcd. Allemaal van degelijke merken. Als ik de utp kabel test dan zie ik dat alle aders goed zijn aangesloten.
Het vreemde is dat ik bij de ene slaapkamer de verwachte snelheid krijg, namelijk 11,253 en 25, en bij de andere kamer, slechts meters verder weg 12, 90 en 19.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Moet ik de wcd opnieuw aansluiten bij de kamer met de lage snelheid of de hele kabel vervangen?
Het vreemde is dat ik bij de ene slaapkamer de verwachte snelheid krijg, namelijk 11,253 en 25, en bij de andere kamer, slechts meters verder weg 12, 90 en 19.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Moet ik de wcd opnieuw aansluiten bij de kamer met de lage snelheid of de hele kabel vervangen?