Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroop2000
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07-2023
Hoi,

Ik heb onlangs een BeyerDynamic mmx 300 V2 gekocht (nieuw) maar nu krijg ik de microfoon niet aan de gang.

Er zijn geen drivers beschikbaar / product kwam niet met een CD.

Het headset werkt qua geluid goed als ik hem met de kabel aan de voorkant van mijn PC aansluit. Maar op deze manier herkent hij de microfoon niet, ik krijg dus het programma geluidsrecorder niet opgestart door de melding van 'microfoon ontbreekt'.

Als ik het headset van achter in plug, herkent hij wel de microfoon. Maar dan herkent mijn PC het niet als headset of als speaker. Opnemen & terugspelen levert geen geluid op.

De geluidsrecorder staat aangevinkt om de microfoon te mogen gebruiken.

Wat denken jullie, is dit een fabrieksissue of doe ik zelf iets verkeerd?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

De UEFI induiken en de frontpanel audio om schakelen van AC97 audio naar HDaudio

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroop2000
Lip schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:54:
De UEFI induiken en de frontpanel audio om schakelen van AC97 audio naar HDaudio
Top, ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Stroop2000 Nog gelukt?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroop2000
Heb zojuist de geledenheid gehad om de UEFI in te duiken. Het zal wel aan mij liggen maar ik kom nergens een setting tegen waarbij ik AC97 naar HDaudio kan omzetten 8)7

Mijn moederbord is een Gigabyte Sniper B5.Ik heb de handleiding erbij gehouden maar ik zie geen relevante kopjes zelf in UEFI maar ook niet in handleiding zelf: http://download.gigabyte....manual_g1.sniper-b5_e.pdf

Wellicht heb je tips waar ik moet kijken? :P

Het enige relevante kopje wat ik bij Device Config tegenkom is audio controller, maar hier kan ik alleen kiezen uit enable/disable/auto. Hij staat nu op auto.

[ Voor 12% gewijzigd door Stroop2000 op 10-12-2019 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Stroop2000 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:27:
[...]

Heb zojuist de geledenheid gehad om de UEFI in te duiken. Het zal wel aan mij liggen maar ik kom nergens een setting tegen waarbij ik AC97 naar HDaudio kan omzetten 8)7
Mijn moederbord is een Gigabyte Sniper B5.Ik heb de handleiding erbij gehouden maar ik zie geen relevante kopjes zelf in UEFI maar ook niet in handleiding zelf: http://download.gigabyte....manual_g1.sniper-b5_e.pdf

Wellicht heb je tips waar ik moet kijken? :P
Pagina 15, kopje 8 : F_AUDIO (Front Panel Audio Header)
Hier zie je pinout van een AC97 en HDaudio header.
Het enige relevante kopje wat ik bij Device Config tegenkom is audio controller, maar hier kan ik alleen kiezen uit enable/disable/auto. Hij staat nu op auto.
Op mijn Asus Z87-A mamaplank (ALC-892) heeft die optie wel in de UEFI, 't kan zijn dat Gigabyte dat niet geïmplementeerd heeft in de UEFI, maar dat wel een een detectie functie/ of instelfunctie heeft via het stuurprogramma van de audio-interface (ALC898) op de bijgeleverde
onderzetter of als download aanbied op de website. :P

Appeltje-eitje toch? :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroop2000
Probleem is verholpen, lag uiteindelijk aan de jack kabel!

[ Voor 123% gewijzigd door Stroop2000 op 28-06-2020 22:24 ]

Pagina: 1