win10 license (upgrade van 7 home premium) overzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1lot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-03 21:08
Hi,

Ik heb een nieuwe mobo, cpu en ssd.
ik hergebruik de case, psu en graca van mijn huidige build.
Ik wil na de upgrade graag "met een schone lei" beginnen en wil een clean win10 install op de ssd.

oorspronkelijk heb ik win7 home premium oem gekocht (heb cdrom en code nog bij me).
ik heb een win10 install boot drive op usb gemaakt.

wat moet ik nog doen om na de ombouw win10 te installeren en te activeren?
ik begrijp dat je dat niet rechtstreeks met de win7 code kan, maar ik kan niet meteen vinden hoe het dan wel moet. moet ik iets deactiveren op mijn huidige pc voor ik aan de ombouw begin?

Dankjewel!

Beste antwoord (via p1lot op 09-12-2019 07:12)

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54
Je kan ook gewoon rechtstreeks de setup starten van Windows 10. Dus booten van de usb stick. Op het moment dat je serial gevraagd wordt geef je de Windows 7 key in. Deze methode werkt nog steeds.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Windows 7 installeren en activeren. Dan hierna googlen op de machine die je net geïnstalleerd hebt met W7 op " Upgrade Assistant" deze installeren en windows 10 op je pc laten installeren.
Dan is je W10 geactiveerd. Uiteindelijk kan je dan via schijfopruiming je oude windows installatie laten opruimen.

[ Voor 49% gewijzigd door Agent47 op 05-12-2019 15:36 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1lot
dank voor de snelle reactie! gaat windows een 2e installatie van win7 toelaten als mijn huidig systeem die code al gebruikt heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Och, ik heb bij iemand Windows 10 home geïnstalleerd en kunnen activeren met een Windows 7 Home Premium code op de sticker van de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1lot
Hi allen.
Pc is klaar, boot mooi naar bios, display, kb en muis werken... Tot ik wil booten van win7. Zodra ik aan language selection in de win7 install kom is er geen kb of muis meer. Alle usb poorten geprobeerd, niets werkt... Wat nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@p1lot Waar bestaat jouw upgrade setje uit? Is dit een Intel processor nieuwer dan de 6e generatie of een Ryzen 1 of 2 processor, dan kun je Windows 7 installatie waarschijnlijk wel vergeten of je moet een hele trukendoos open gaan halen. Windows 7 worden namelijk op genoemde platformen/processoren niet meer ondersteund.

Om een beter en duidelijk antwoord te kunnen geven, zou je de volgende vragen eens kunnen beantwoorden?

1. Merk en type processor?
2. Merk en type moederbord?
3. Betreft het een oem of retail licentie van Windows?

P.s. Dat het toetsenbord en muis niet herkend worden komt hoogstwaarschijnlijk doordat je gebruik maakt van USB3 poorten en deze worden niet herkend door de Windows 7 setup.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 08-12-2019 23:39 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1lot
Ryzen 3600X op een asus X470.
Oem 7 disk
Blijkbaar draaien zelfs de usb2-labeled poorten van dat mobo op usb 3 firmware waardoor de win7 install disk ze niet herkent. Ik probeer het even met een win10 install usb. Hoop maar dat die activeert met een oude 7-key....fingers crossed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

OEM licentie, betekend geschikt voor het systeem waar deze het eerst op wordt geactiveerd. OEM-licenties zijn officieel niet overdraagbaar naar een ander of nieuw systeem. De licentie wordt onder andere gebonden aan het moederbord.

Windows 10 is normalitair inderdaad te activeren met een Windows 7 key, de gratis upgrade is namelijk nogaltijd uit te voeren. Je zou het mogelijk kunnen proberen met een telefonische activatie waarbij je aangeeft het moederbord te hebben moeten vervangen vanwege een defect.

Verder hoef je eigenlijk met dit systeem Windows 7 niet echt meer te proberen... gewoon geen ondersteuning voor.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 09-12-2019 00:03 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54
Je kan ook gewoon rechtstreeks de setup starten van Windows 10. Dus booten van de usb stick. Op het moment dat je serial gevraagd wordt geef je de Windows 7 key in. Deze methode werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1lot
Inderdaad, dat werkte. Veel simpeler dan via win7 ook. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@p1lot de vraag die overblijft, is Windows nu uiteindelijk ook echt geactiveerd met het nieuwe moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 07:41
_Dune_ schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:53:
@p1lot de vraag die overblijft, is Windows nu uiteindelijk ook echt geactiveerd met het nieuwe moederbord?
Tot nu toe alle PC's die ik met oude Windows 7 sleutels op deze manier heb geïnstalleerd zijn wel degelijk "echt" geactiveerd.

Ik denk dat Microsoft het uiteindelijk ook niet echt uitmaakt... de verloren kosten van een licentie tov het kunnen profileren en verkopen van alle data van de gebruiker zal op de lange termijn veel meer opbrengen dan de licentie?
Pagina: 1