Zeer zacht geluid via Sony Versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbeunders
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 12:10

Tbeunders

It´s something

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik heb een tijdje geleden een 2e hands Sony 5.1 setje gekocht. en aan het begin deed die het prima, maar nu na een tijdje is het geluid heel erg zacht. Alsof hij nauwelijks meer versterkt. Ik heb verschillende kabels geprobeerd(tulp, optisch). En verschillende ingangen, maar iedere keer komt er weer zacht geluid uit.
Af en toe als ik een factory reset doe en ik verander de input, wil die wel in een keer geluid op normaal niveau afspelen. Maar de volgende keer als ik m opstart gaat die gelijk weer zacht. Het lijkt er ook op alsof dit een functie van de versterker is, want als ik m aanzet begint het geluid hard en gaat die vanzelf omlaag.

Het gaat om een Sony S-Master STR-KS1000P
Afbeeldingslocatie: https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/254069452653_/Sony-S-Master-Multi-Channel-AV-Receiver-STR-KS1000.jpg

Ik heb verder niet super veel verstand van 5.1 setjes, dit is mijn eerste namelijk. Iemand toevallig wel een idee wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:18
Wellicht een kortsluiting beveiliging van de versterker op de speakers. Koppel ze allemaal los, en sluit eerst eens alleen de frontspeakers aan. Als je nu goed geluid hebt sluit je de rest weer aan.

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 05-12-2019 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaerdenCliff
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-10 11:02
Staat hij niet muted? Bij sommige versterkers is de mute een apparte functie van de volume regeling ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:13
bij muted verwacht ik geen geluid, niet een zacht geluid.
Ik zou eerder denken aan iets waardoor de input-weerstand verhoogd is, waardoor er minder kracht uit komt.
Heeft geluidsniveau draaien wel invloed? (tussen bijna stil en oke maar te stil)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

99ruud99 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:45:
bij muted verwacht ik geen geluid, niet een zacht geluid.
Ik zou eerder denken aan iets waardoor de input-weerstand verhoogd is, waardoor er minder kracht uit komt.
Heeft geluidsniveau draaien wel invloed? (tussen bijna stil en oke maar te stil)?
Meestal wel, maar je hebt bijv. ook 20dB mute, waarbij je geluid eerst een heel stuk zachter gaat, bij een 2e druk op de knop naar 0 gaat en bij een derde druk weer naar het originele volume.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat ding uit zichzelf en in stapjes omlaag gaat, dan dikke kans dat het de volumeknop is. Je volumeregeling is digitaal, die knop ook (sort of dan). Die kun je iig blijven draaien, stopt niet. Heb dit ook gehad op een technics setje. Kan ongetwijfeld gefixt worden maar dan praat je zo over 50 euro aan alleen maar onderzoekskosten en dat is dat ding vast niet meer waard.
Speakers zijn ongetwijfeld nog goed. Die zou je, met uitzondering van je (passieve) sub, ook bij een vervangende set kunnen aansluiten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbeunders
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 12:10

Tbeunders

It´s something

Topicstarter
Bedankt voor alle snelle reacties.
De versterker staat niet gemute, als die zacht geluid geeft kan ik m namelijk nog wel muten. De volumeknop werkt nog wel als die zacht staat. Ik kan dus het geluid nog wel regelen alleen is het maximum volume gewoon heel laag.
Het vreemde is dus dat die het soms wel gewoon doet, daarom lijkt het mij niet een hardware probleem. Maar meer een soort 'protect' modus van de versterker.
Ik zal vanmiddag even proberen om per box even te kijken hoe het gaat, of daar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:44
Een paar rotte elco's in de uitgangstrap misschien? Het gebeurd wel vaker dat ze het nog doen als ze "koud" zijn en zodra ze warmer worden defecten gaan vertonen.
Pagina: 1