Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilverhox
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01 17:49
Mijn vraag

Als mijn chromecast is aangesloten (rechtstreeks op tv of receiver) valt om de paar seconden, ongeacht de bron, het ARC signaal van mijn tv naar de receiver weg. Als de Chromecast geen spanning heeft is het probleem direct weg.
Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

*LG C9 maar eerder ook met een andere tv
*Sony STR-DNxxxx receiver

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

*Chromecast rechtsreeks op tv aangesloten i.p.v op receiver;
*voedingsbron chromecast veranderd;
*Andere HDMI kabels geprobeerd.

Beste antwoord (via Hilverhox op 07-01-2020 21:51)

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:38
Is het probleem ook weg als je de CC uit de HDMI poort haalt maar wel onder spanning laat staan ?

Had hier een soort gelijk probleem met mijn samsung TV, bleek aan het wifi signaal van de CC te liggen, HDMI kabel er aan gezet en bij de TV vandaan geplaatst, probleem opgelost.

Collectie

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
Is het probleem ook weg als je de CC uit de HDMI poort haalt maar wel onder spanning laat staan ?

Had hier een soort gelijk probleem met mijn samsung TV, bleek aan het wifi signaal van de CC te liggen, HDMI kabel er aan gezet en bij de TV vandaan geplaatst, probleem opgelost.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maak de HDMI poort en pulg van de GC eens schoon. Klinkt als af en toe een los contact.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilverhox
The Eagle schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:14:
Maak de HDMI poort en pulg van de GC eens schoon. Klinkt als af en toe een los contact.
Bedankt voor je reactie dit lijkt mij echter niet het probleem. De chromecast "stoort"op andere apparatuur/kabels.
Servpage schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:07:

Dit ga ik eens testen. Heb je gewoon een HDMI verlengkabel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eigenwijs is ook wijs ;)
Als jouw GC een los contact heeft, kan dat een nieuwe HDMI handshake of een CEC actie initieren. Beetje vergelijkbaar met alsof je een TV aanzet en die je receiver mee moet schakelen. Of bijvoorbeeld een nieuw apparaat aansluit.
Vandaar mijn opmerking, komt niet uit de lucht gegrepen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
Dit ga ik eens testen. Heb je gewoon een HDMI verlengkabel gebruikt?
Heb een normale HDMI kabel voorzien van een HDMI koppelstuk en daar de CC ingestoken.

Meen dat ik die bij de bouwmarkt of de action gehaald had.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilverhox
The Eagle schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:20:
Eigenwijs is ook wijs ;)
Als jouw GC een los contact heeft, kan dat een nieuwe HDMI handshake of een CEC actie initieren. Beetje vergelijkbaar met alsof je een TV aanzet en die je receiver mee moet schakelen. Of bijvoorbeeld een nieuw apparaat aansluit.
Vandaar mijn opmerking, komt niet uit de lucht gegrepen ;)
Ah mijn excuses. Dat was inderdaad te kort door de bocht van mij. Bedankt voor je feedback! Ik ga het proberen.
Pagina: 1