Toon posts:

Zoeken in SG, HK NSTM

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Lieve Adjes,

Waarom is het niet mogelijk specefiek te zoeken in de forums Stuffis Generalis, Nieuws, Sport, TV & Muziek en Tweakers Huiskamer?

Ik heb deze forums in iedergeval niet gezien in de listbox waarbij je de speceficatie van forum kunt opgeven.

Misschien is dit een klein idee voor verbetering.

Verwijderd

Kan niet, is al bekend, en er wordt aan gewerkt. Kijk ook eens de FAQ's door hier in LA.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Willen ze niet meer aanzetten.

Je kan de onnosearch gebruiken, dan kan je ook in SG en NSTM zoeken. Helaas niet in de HK, maar daar is toch niks interessants te vinden.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 19:07 schreef wildhagen het volgende:
Willen ze niet meer aanzetten.
Je reinste onzin.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 01 augustus 2001 19:08 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Je reinste onzin.
Komt het wel op neer hoor, anders word een klusje wat 5 minuten duurt echt niet (inmiddels) 2 of 3 maanden uitgesteld.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Begin nou niet weer .. die hele discussie is al vak zat gevoerd. :z

Je weet niet wat er allemaal speelt, en ik heb ook geen behoefte dat met je te delen. Er wordt aan gewerkt, en dat is dat.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wildhagen, dat van willen aanzetten is niet helemaal waar.

Pas overigens op met de Onno-search, aangezien dat een externe site is heet dat officieel Spam

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je weet niet wat er allemaal speelt, en ik heb ook geen behoefte dat met je te delen. Er wordt aan gewerkt, en dat is dat.
Yup, i know, heb het andere topic gelezen, en ik weet dus dat er niks gebeurt (maar laten we het hier maar bij houden, zie het andere topic voor de mensen die niet weten waar het hier over gaat).

Tot die tijd kan je de (overigens véél beter werkende) onnosearch dus voor al je zoekopdrachten gebruiken.
Pas overigens op met de Onno-search, aangezien dat een externe site is heet dat officieel Spam
Oneens. Dat is namelijk de ENIG goede searcher voor GoT, de standaard searcher vind veel minder. Overigens, je mag dan ook niet linken naar bijvoorbeeld Google, want die is extern en is dus SPAM.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Het blijft spam.

• Onno
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 19:12 schreef ecteinascidin het volgende:
aangezien dat een externe site is heet dat officieel Spam
Externe link == spam? Dat is zonder meer de meest creatieve opvatting die ik ooit gelezen heb... :)

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

huh?? nou mogen we mensen ineens niet meer gaan wijzen op de onnosearch?? :? omdat het ineesn spam is??? het zal wel ........... :Z

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je dit spam noemt zijn ecteinstadin en hlpdsk ook aan het spammen, check hun signature maar eens... ook externe links

Misschien toch maar eens een Engels woordenboek erbij pakken en het woord 'spam' opzoeken, heren?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Het opdringen in elke post is spam. Da's iets anders dan het af en toe noemen.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 19:18 schreef wildhagen het volgende:
Als je dit spam noemt zijn ecteinstadin en hlpdsk ook aan het spammen, check hun signature maar eens... ook externe links

Misschien toch maar eens een Engels woordenboek erbij pakken en het woord 'spam' opzoeken, heren?
Een sig is anders dan het steeds noemen in de tekst. Wie zeggen ook niks over wat jij aan sites in je sig hebt. En dat weet je dus dit slaat weer nergens op, as usual.

• El Jefe
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 19:19 schreef HlpDsK het volgende:
Het is toch relevant hier in deze thread een link te geven naar Onno's search. :?

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op woensdag 01 augustus 2001 19:19 schreef HlpDsK het volgende:
dus een iemand een link aanreiken naar een pagina met een oplossing voor zijn probleem mag nog wel :? pfew.... ;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 01 augustus 2001 19:21 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

En dat weet je dus dit slaat weer nergens op, as usual.
En dit noem jij geen troll?

Virussen? Scan ze hier!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Heren, ga aub niet lopen ruzien hier

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Jij moet eens ophouden met steeds de crew afzeiken als sommige zaken nog niet werken op GoT. Dat is bekend, en er wordt aan gewerkt. Hou er dan over op. Je bent hier te gast, maar ipv. je nuttig te maken en constructief te zijn meen je overal over te moeten zeuren. Erg behulpzaam van je.

Je zegt dat wij de search daar niet aan willen zetten. Dat is gewoon een leugen. Daarvoor moeten eerst dingen geregeld zijn en die kosten nou eenmaal tijd. Dat jij dat niet snapt of wil snappen is mij een rotzorg. Maar dat geeft je niet het recht leugens te gaan verkondigen.

En je beschuldigd me van trollen, maar je geeft geen weerwoord aan het feit dat links in sigs wel mogen. Daar zijn ze voor. Wat een ongelofelijk wan-argument van je.

• Grrrrrene
  • Niet online
^^^ 100% agreed, verder :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik denk (hoop) dat iedereen weer een beetje afgekoeld is; misschien dat het nu weer normaal kan.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 01 augustus 2001 19:07 schreef Peter het volgende:
Lieve Adjes,

Waarom is het niet mogelijk specefiek te zoeken in de forums Stuffis Generalis, Nieuws, Sport, TV & Muziek en Tweakers Huiskamer?

Ik heb deze forums in iedergeval niet gezien in de listbox waarbij je de speceficatie van forum kunt opgeven.

Misschien is dit een klein idee voor verbetering.
Dit is een van de dingen die al tijden als feature request bij topix staat.

Maar dat zegt natuurlijk niets.
Waarom het niet kan? Tsja, de forumsearch werkt (zo zie ik het) alleen met publiek toegankelijke forums (dus de forums die zichtbaar zijn als je niet ingelogd bent)

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:34
Op woensdag 01 augustus 2001 21:12 schreef ACM het volgende:

[..]

Dit is een van de dingen die al tijden als feature request bij topix staat.

Maar dat zegt natuurlijk niets.
Waarom het niet kan? Tsja, de forumsearch werkt (zo zie ik het) alleen met publiek toegankelijke forums (dus de forums die zichtbaar zijn als je niet ingelogd bent)
De Onno-search werkt dan blijkbaar op een andere manier? Is het niet mogelijk om de Onno-search standaard te gebruiken ipv de gewone search? Zijn alle problemen ook weer opgelost, en hoeft toch niet al te veel tijd te kosten, toch?

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Enig idee wat voor load zo'n search veroorzaakt? Ik weet niet of Onno daar zo blij mee is.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 01 augustus 2001 21:16 schreef Poltergeist het volgende:
De Onno-search werkt dan blijkbaar op een andere manier? Is het niet mogelijk om de Onno-search standaard te gebruiken ipv de gewone search? Zijn alle problemen ook weer opgelost, en hoeft toch niet al te veel tijd te kosten, toch?
"De Onno-search" ? :)
Onno's Search is denk ik een wat mooiere term ;)

Maar zijn search werkt idd wat anders...

Een van de nadelen waarom zijn search niet geintegreerd wordt (kan wel geintegreerd worden, magoed...) is dat hij met hele andere software werkt.

[edit]
En zoals Kaj al aangeeft, als we zijn search als standaard instellen, kan ie verder internetten wel vergeten vermoed ik...

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:34
Wat ik eigenlijk bedoelde (maar daar moet Onno het ook mee eens zijn natuurlijk) is om de software op een van jullie servers te zetten. Heeft Onno er ook geen last van op zijn eigen server, hoeft er niet gespammed ;) te worden naar Onno's search, en is er toch een goeie search voor handen.

Ik heb verder de ballen verstand van websites e.d., maar ik kan me wel voorstellen dat de software een probleem zou kunnen zijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij gebruikt onno hele dure software...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
En volgens mij is er ook hele goedkope software die min of meer hetzelfde doet, ht://Dig bijvoorbeeld. :)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik weet niet welke software Onno gebruikt en in hoeverre die te integreren is in Topix; ik heb daar geen verstand van, en het ontbreekt me aan de tijd om het te leren.
Ik blijf van mening dat, afgezien van het niet kunnen zoeken in de hidden forums, GoT's eigen zoekmachine helemaal nog niet zo slecht is.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 01 augustus 2001 21:27 schreef JvS het volgende:
Volgens mij gebruikt onno hele dure software...
Die op een grote site nog veel duurder is...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 01 augustus 2001 21:29 schreef Chaos het volgende:
En volgens mij is er ook hele goedkope software die min of meer hetzelfde doet, ht://Dig bijvoorbeeld. :)
Mja, als jij uitlegt hoe die in mysql kan zoeken? ;)

• Onno
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 21:30 schreef ACM het volgende:
Die op een grote site nog veel duurder is...
Nonsens.

• Chaos
  • Niet online
Mja, als jij uitlegt hoe die in mysql kan zoeken? ;)
Duh.. dat wil je dus juist niet. MySQL is juist hetgene wat problemen geeft. Net als Onno's search indexeert het pagina's in een eigen formaat dat veel sneller werkt dan MySQL met fulltext index.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 01 augustus 2001 21:31 schreef Onno het volgende:
Nonsens.
Wat zou jouw software kosten op t.net servers?
Met zo'n 400 concurrent db-connecties etc?
Werkt alles samen met apache/php/mysql (of desnoods tomcat, maar dat is (relatief) sloom)?
In mijn ogen is de integratie curve om jouw search in GoT te integreren behoorlijk hoog...

Als ik het verkeerd heb, zie ik graag een post/icq'tje van je met een goeie uitleg :)
En als het goed klinkt, wil ik best moeite doen om het beter te (laten) integreren.

• Onno
  • Niet online
Uit je vragen op te maken heb je geen flauw benul wat voor software ik gebruik, anders zou je die vragen niet stellen. Misschien een idee om dat eerst eens te onderzoeken, voordat je maar klakkeloos aanneemt dat het a) duur is en b) voor jullie nog duurder.

Kijk voor de grap eens wat het is, en als er dan nog *iets* van die vragen over is wil ik die best beantwoorden...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 01 augustus 2001 21:39 schreef Onno het volgende:
Uit je vragen op te maken heb je geen flauw benul wat voor software ik gebruik, anders zou je die vragen niet stellen. Misschien een idee om dat eerst eens te onderzoeken, voordat je maar klakkeloos aanneemt dat het a) duur is en b) voor jullie nog duurder.

Kijk voor de grap eens wat het is, en als er dan nog *iets* van die vragen over is wil ik die best beantwoorden...
Goed es wat verder gekeken dan mijn neus lang is.
Server software is apache+mod_jk ...
Dat is opzich niet zo'n probleem en verder gratis.

Site software is een servlet (? neem ik maar aan) ... De impact op performance daarvan kan significant zijn, zeker als je achter mod_jk tomcat hebt lopen?

Wat je achter je servlet hebt weet ik niet?
Maar je DB was dacht ik sybase en die is niet gratis bij mijn weten...
Mocht ik het nu nog fout hebben wijs me dan graag op mijn fouten.

• Onno
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 21:48 schreef ACM het volgende:
Maar je DB *knip*
Database? Hoe kom je daar bij? "Powered by NetWare® Web Search Server" staat er toch echt, niet "Powered by Sybase" ofzo.

En dat kon je ook uit de post van Chaos al wel concluderen eigenlijk. :)
Site software is een servlet (? neem ik maar aan)
Dat lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk als er "SearchServlet" in de url staat. ;)

De search engine zelf is overigens gewoon native code, alleen het templates parsen enzo is Java. Het werkt dus ook niet onder Linux of FreeBSD. Maar, zoals ook al gezegd is, dingen als ht://dig werken net zo goed.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 19:16 schreef HlpDsK het volgende:
Het blijft spam.
tja spam...

weer zo'n woord wat te pas en te onpas gebruikt wordt voor alles wat men niet aanstaat...

ik quote ff de omschrijving van 'spam' van de Webomedia site:
Electronic junk mail or junk newsgroup postings. Some people define spam even more generally as any unsolicited e-mail. However, if a long-lost brother finds your e-mail address and sends you a message, this could hardly be called spam, even though it's unsolicited. Real spam is generally e-mail advertising for some product sent to a mailing list or newsgroup.
de kern is dus dat het spam is wanneer er gelinkt wordt naar iets wat irrelevant is voor een onderwerp/topic...

als iemand een vraag heeft en zijn antwoord niet kan vinden via de home search van GoT en iemand geeft hem een link naar de Onno search is dit dus geen spam...

zoals ik al zei is spam een woord wat compleet uit zijn verband is gebracht door de jaren heen...

een relevant antwoord op een vraag kan geen spam zijn

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 01 augustus 2001 21:56 schreef Onno het volgende:
Database? Hoe kom je daar bij? "Powered by NetWare® Web Search Server" staat er toch echt, niet "Powered by Sybase" ofzo.

En dat kon je ook uit de post van Chaos al wel concluderen eigenlijk. :)
En bestaat er ook een goede unix (linux) variant voor?
Of vervanging? ht://dig is "net zo goed" ?
Of leek het je wel leuk een server met Novell Netware er neer te poten ? :)

Wat we bijvoorbeeld natuurlijk niet moeten hebben, is dat mensen plotseling in de crew-fora kunnen zoeken ;)

[edit, mijn post is nu wat minder relevant, nu je je eigen post ge-edit hebt ;)]

• Onno
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 22:02 schreef ACM het volgende:
Of leek het je wel leuk een server met Novell Netware er neer te poten ? :)
Die had ik al, en daar zit dit geval nou eenmaal bij... dan ga ik geen moeite doen om een geval als ht://dig te porten.
Wat we bijvoorbeeld natuurlijk niet moeten hebben, is dat mensen plotseling in de crew-fora kunnen zoeken ;)
Tja, mijn zoekding gaat ook netjes met ACLs om (je ziet alleen results waar je rechten voor hebt), ik neem aan dat er ook best gratis en/of opensource dingen zijn die dat kunnen.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ow, bedenk ik me nog iets.

Een extra drempel is dat het natuurlijk (op den duur) toegankelijk moet zijn op alle servers (ja, je zou ook een dedicated zoekserver kunnen nemen, maar dat is weer wat vreemd/fout gevoelig)

--

Net even heel kort overlegt met Kees en hij zei dat er al es naar gekeken is (door Arjen) en dat het niet kon.

edit:

|:(
Duidelijkheid eerst :)
ht://dig is al es bekeken, en dat schijnt dus niet te kunnen

• Chaos
  • Niet online
dat het niet kon.
Het kan wel, waar dacht je dat Onno's search vandaan kwam? :)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium confused :?

Onno-search kan dus niet terwijl deze wel gewoon werkt.

:? :? :?

Hoe kan je iets gebruiken dat niet zou kunnen werken.

* Delerium calls for a detective

Verwijderd

HlpDsK, voor iemand die verslaafd is aan internet had ik toch zeker verwacht dat die zou weten wat spam uberhaupt is.

Dat het linken naar een goeie searchengine spam genoemd wordt, da's de grootste en meest lachwekkende onzin die ik hier ooit gelezen heb. Het slaat werkelijk helemaal nergens op.

[HlpDsK mode]
Hej, ja jij daar, meneer HlpDsK, jij hebt een link in je signature staan, mag niet hoor, dat is namelijk SPAM!
[HlpDsK mode]
:+

En zitten jullie ook tegen je collega ACM te zeiken dat zijn signature vol SPAM staat? |:(

Verwijderd

f

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 01 augustus 2001 22:14 schreef Chaos het volgende:
Het kan wel, waar dacht je dat Onno's search vandaan kwam? :)
ht://dig kan dus niet, zie edit ;)
Op woensdag 01 augustus 2001 22:17 schreef ecteinascidin het volgende:
* ACM confused :?

Onno-search kan dus niet terwijl deze wel gewoon werkt.

:? :? :?

Hoe kan je iets gebruiken dat niet zou kunnen werken.

* ACM calls for a detective
* ACM heeft het niet zo goed uitgelegd :)
Maar de oplossing die Onno aandroeg (zijn eigen software kan letterlijk niet op t.net draaien, tenzij er novell geinstalleerd wordt) kan dus volgens arjen/kees niet.

Onno's search direct linken is niet zo netjes naar Onno toe, hij heeft tenslotte ook maar een beperkte uplink (kabel-inet) en als zijn search de vaste search zou worden kan ie dus zelf gelijk niet meer internetten...

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:33

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 01 augustus 2001 22:21 schreef Revolution het volgende:
HlpDsK, voor iemand die verslaafd is aan internet had ik toch zeker verwacht dat die zou weten wat spam uberhaupt is.

Dat het linken naar een goeie searchengine spam genoemd wordt, da's de grootste en meest lachwekkende onzin die ik hier ooit gelezen heb. Het slaat werkelijk helemaal nergens op.

[HlpDsK mode]
Hej, ja jij daar, meneer HlpDsK, jij hebt een link in je signature staan, mag niet hoor, dat is namelijk SPAM!
[HlpDsK mode]
:+

En zitten jullie ook tegen je collega ACM te zeiken dat zijn signature vol SPAM staat? |:(
Relax allemaal, volgens mij is HlpDsK gewoon toe aan zijn wekelijkse nachtrust! :)

De islam kan uw vrijheid schaden

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En zitten jullie ook tegen je collega ACM te zeiken dat zijn signature vol SPAM staat?
Op de radio hoor je af en toe dat ze 2 "concurrenten" moeten noemen als er per ongeluk een merknaam noemden (gedoe met reclame code comissie) nou, ik noem er dan iig genoeg om het geen reclame te laten zijn ;)

Verwijderd

dat zou je wel denken ja,

ook in [topic=194141] kun je aan zijn opmerkingen merken dat hij geen flauw benul heeft waar het over gaat
de andere modjes leggen het daarna prima uit btw :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zullen we dit topic verder over "Zoeken in SG, HK en NSTM" laten gaan?

Dat is tenslotte in de titel al aangegeven...

Eventuele aanverwante zaken zijn natuurlijk prima, maar zeiken over/tegen andere users niet.

• Onno
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 22:33 schreef ACM het volgende:
ht://dig kan dus niet, zie edit ;)
Dat Arjen zegt dat ht://dig niet kan is geen enkele argument om te veronderstellen dat het idd niet kan. Ik heb ook geen db access, *toch* kan ik een werkende zoekpagina hebben. Hetzelfde geldt voor ht://dig.
(zijn eigen software kan letterlijk niet op t.net draaien, tenzij er novell geinstalleerd wordt)
(een bedrijf is ook wat lastig te installeren)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 01 augustus 2001 22:46 schreef Onno het volgende:
Dat Arjen zegt dat ht://dig niet kan is geen enkele argument om te veronderstellen dat het idd niet kan. Ik heb ook geen db access, *toch* kan ik een werkende zoekpagina hebben. Hetzelfde geldt voor ht://dig.
Ben ik wel met je eens, maar ik heb er verder niet zoveel op te zeggen...
En daarnaast is er nou ook weer niet een overvloed aan tijd beschikbaar (bij de mensen die er daadwerkelijk wat voor kunnen doen).
(een bedrijf is ook wat lastig te installeren)
Ach... je kan het allicht proberen.
Linux installeren kan ook niet zo makkelijk... Toch is dat een veel gebruikte term ervoor ;)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
Hehehe, misschien voor dit 'probleem' ook een paar modjes die effe moeite willen doen? Kan het misschien toch nog lukken.. naar analogie met ooh, ik zeg maar wat.. [topic=194197] bijvoorbeeld :)

btw, ACM die hier wat moeite doet om iets te begrijpen (en te doen begrijpen) is net effe wat leuker te lezen dan iemand die zegt dat je't niet kan begrijpen omdat je niet weet wat er speelt en dan niet de minste hint geeft naar wat er precies speelt.
Communicatie is toch nog steeds een zwak punt hier.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op woensdag 01 augustus 2001 23:46 schreef poohbeer het volgende:
Communicatie is toch nog steeds een zwak punt hier.
daar hebben we het net vanavond over gehad, was een uiterst interessante discussie btw. check hier maar....onderste gedeelte en de volgende bladzijde... :)

[topic=196127]

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 19:55 schreef Webgoodie het volgende:
Ik vind het nogal oneerlijk tegen gewone users dat [topic=196086] is gesloten
huh wat ? 8-)

Verwijderd

Neej man, gewoon ff flink doorposte B-)

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman