Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:03

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Mijn vraag
Kan ik Dolby Vision content (voornamelijk Netflix) op een tv afspelen als de tv dat niet ondersteunt? Bijvoorbeeld via een externe mediaplayer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik zit eraan te denken om deze tv te kopen: pricewatch: Philips 55OLED903 Zwart. Die ondersteunt expliciet geen Dolby Vision. Om dat toch te krijgen, wil ik deze ook aanschaffen: pricewatch: Nvidia Shield TV (2019) 8GB. De Shield ondersteunt Dolby Vision. Maar ik ben dus niet zeker of dat het probleem oplost. Want waar wordt het Dolby Vision signaal gedecodeerd, in de Shield, of stuurt de Shield het dan over HDMI door naar de tv, die er dan nog steeds niets mee kan?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op allerlei zoektermen op Google, maar kon nergens een relevant artikel vinden dat concreet uitsluitsel gaf.

Cunning linguist.

Beste antwoord (via Bart ® op 05-12-2019 14:58)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:05
Dit is niet mogelijk, de tv dient ten alle tijden ook Dolby Vision te ondersteunen. Wanneer dit niet het geval is wordt het Dolby Vision signaal automatisch omgezet naar HDR10 :).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Freshouttheoven
Dit is niet mogelijk, de tv dient ten alle tijden ook Dolby Vision te ondersteunen. Wanneer dit niet het geval is wordt het Dolby Vision signaal automatisch omgezet naar HDR10 :).

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Freshouttheoven schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:54:
Thnx! Even voor mijn beeldvorming (pun intended), stuurt de Shield dan DV door naar de tv, en maakt de tv daar dan HDR10 van, of zegt de tv tegen de Shield 'ik snap DV niet', waarna de Shield HDR10 gaat doorsturen?

Cunning linguist.

• Freshouttheoven
Bart ® schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:01:
[...]

Thnx! Even voor mijn beeldvorming (pun intended), stuurt de Shield dan DV door naar de tv, en maakt de tv daar dan HDR10 van, of zegt de tv tegen de Shield 'ik snap DV niet', waarna de Shield HDR10 gaat doorsturen?
Het signaal wordt gedecodeerd door de tv, wanneer deze geen Dolby Vision ondersteunt wordt er inderdaad tegen de Shield gezegd 'ik snap Dolby Vision niet' en vervolgens maakt de Shield er HDR10 van.

Waarschijnlijk heb je de Philips OLED903 op het oog vanwege Ambilight (en de standaard goede geluidkwaliteit)? Je zou dan naar de Philips 2019 OLED modellen kunnen kijken, deze ondersteunen wel Dolby Vision en eventueel de geluidskwaliteit verbeteren door een soundbar met geïntegreerde subwoofer (die onder de tv gehangen kan worden) of 2.0 setje.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Freshouttheoven schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:00:
[...]

Het signaal wordt gedecodeerd door de tv, wanneer deze geen Dolby Vision ondersteunt wordt er inderdaad tegen de Shield gezegd 'ik snap Dolby Vision niet' en vervolgens maakt de Shield er HDR10 van.

Waarschijnlijk heb je de Philips OLED903 op het oog vanwege Ambilight (en de standaard goede geluidkwaliteit)? Je zou dan naar de Philips 2019 OLED modellen kunnen kijken, deze ondersteunen wel Dolby Vision en eventueel de geluidskwaliteit verbeteren door een soundbar met geïntegreerde subwoofer (die onder de tv gehangen kan worden) of 2.0 setje.
Ik heb inderdaad de 903 op het hoog vanwege het goede geluid. OLED is voor mij een must. TV komt in de slaapkamer, dus losse speakers gaan het niet worden (vanwege de WAF ;)). De 903 is wat dat betreft echt ideaal, wel lekker geluid, geen gedoe met speakers of soundbars. 2019 modellen zijn ook weer duurder... Keuzes keuzes :P. Thnx voor je hulp in ieder geval!

Cunning linguist.

• Freshouttheoven
Bart ® schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:12:
[...]

Ik heb inderdaad de 903 op het hoog vanwege het goede geluid. OLED is voor mij een must. TV komt in de slaapkamer, dus losse speakers gaan het niet worden (vanwege de WAF ;)). De 903 is wat dat betreft echt ideaal, wel lekker geluid, geen gedoe met speakers of soundbars. 2019 modellen zijn ook weer duurder... Keuzes keuzes :P. Thnx voor je hulp in ieder geval!
Je zou eventueel ook naar de LG C9 kunnen kijken, voor ingebouwde tv-speakers scoren ze bovengemiddeld, ik was in ieder geval positief verrast!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Bedankt voor de tip! Zal hem in de overweging meenemen :).

Cunning linguist.

Pagina: 1