Mensen met een Asus CUSL2-C

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 10:50
Zijn er mensen die een asus CUSL2-C hebben en die er ook problemen mee hebben?
Zoals als je pc aan zet en hij gaat door de BIOS dat hij een fout melding geeft en zegt dat je processor veel te warm wordt?

Zo ja wat is het Serienummer van het bord en welke versie BIOS heb je?

Verwijderd

Nee. geen problemen hier

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb er wel eentje voor een klant klaargemaakt. Deed idd een beetje vreemd (vastlopende 3com-kaart enzo). Toen heb ik hem geflashed naar 1007 (stond nog 1004 op geloof ik), en toen was het opgelost. Revisie 1.01, serienummer weet ik niet...

Virussen? Scan ze hier!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
als je hem niet 'netjes' afsluit dan heb ik wel zon melding (met rode letters in het bios) , bedoel je die?

A wise man's life is based around fuck you

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb gehad dat hij niet warm wilde rebooten. (dus met windows: computer opnieuw opstarten en dan wilde de pc niet meer posten)

dan moest je hem eerst resetten dan wilde het wel. bekend probleem?

• Zed_no1
Hmm op dit moment heb ik contact met asus hierover want verschillende grote klanten hadden hier problemen mee. Bij asus was het probleem nog onbekend maar we zijn nu bezig met het onderzoeken welke versies van het bord eigenlijk problemen heeft.
Asus gaat er van uit dat sommige versies een verkeerde weerstand op het bord zit.

Maar ik wilde graag weten of er ook consumenten zijn die er probelemen mee hebben zodat ik dat ook weer kan door spelen naar Asus

Verwijderd

Ik heb ook een ASUS CUSL2-C en heb ook zo nu en dan een wazige melding. Als ik zo nu en dan achter m'n pc zit, komt Asus Probe (asus tooltje) inderdaad met de melding dat m;n mainbord te warm is.. dit duur maar heel ff en daarna komt de melding meestal ook niet terug... maar irritant is et wel :(
laat me nog ff weten of ASUS ook iets met deze meldingen gaan doen ofzo..

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 12:07 schreef SSooeeppiiee het volgende:
Ik heb ook een ASUS CUSL2-C en heb ook zo nu en dan een wazige melding. Als ik zo nu en dan achter m'n pc zit, komt Asus Probe (asus tooltje) inderdaad met de melding dat m;n mainbord te warm is.. dit duur maar heel ff en daarna komt de melding meestal ook niet terug... maar irritant is et wel :(
laat me nog ff weten of ASUS ook iets met deze meldingen gaan doen ofzo..
daar heb ik ook last van verder is het een prima mobo :P

• mvds
  • Laatst online: 20:17

mvds

Totally awesome!

Ik heb het met een CUSL2. En asus probe moet je al helemala niet gebruiken. Die meldt af en toe een temp van 238 graden voor mijn CPU (in graden celcius ja, geen fahrenheid) en 0 volt op mijn 12 volt lijn en dergelijke.

• Zed_no1
Wat is het serienummer van het bord?
Want waarschijnlijk zul je er mee terug moeten naar de winkel om het om te ruilen

En voor de mensen die ook dat probleem hebben post even hier het serienummer van je bord.

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Welk nummer moet ik dan hebben staan er 3 op het stickertje van de doos??

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Verwijderd

Hmz , dat heb ik ook .
Soms na het opnieuw booten krijg ik de fout melding van hardware monitor .
Als je dan ff de bios ingaat is er niks aan de hand en start die ook gewoon door .

Laat ff weten wat asus er van zegt .

Verwijderd

Probeer eens de nieuwste Bios revisie 1008 (ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_370/INTEL_Chipset/i815ep/CUSL2-C), misschien lost dat je probleem op.

Ik heb geen problemen. Logisch, want de CUSL2-C het beste mamaplankje dat je kunt krijgen voor de PIII :). Maar specificeer je probleem eens wat duidelijker.

• Zed_no1
voor alle duidelijkheid : ikw erk bij de importeur van asus in nederland en heb dagelijks contact met de mensen van asus
Het serienummer staat op het amr slot dus helmaal onderaan het kleine vaage slot en het zal er uit zien zoals bv. 17ZK010531

Bios update helpt NIET!
Omdat er een verkeerde weerstand opzit ! het is dus GEEN software matig porbleem

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 03 augustus 2001 15:17 schreef Zed_no1 het volgende:
voor alle duidelijkheid : ikw erk bij de importeur van asus in nederland en heb dagelijks contact met de mensen van asus
Het serienummer staat op het amr slot dus helmaal onderaan het kleine vaage slot en het zal er uit zien zoals bv. 17ZK010531

Bios update helpt NIET!
Omdat er een verkeerde weerstand opzit ! het is dus GEEN software matig porbleem
En wat word er voor oplossing geboden? Moeten we zelf gaan solderen? Want die waardes die worden doorgegeven die slaan nergens op. Ik vind het wel prettig als mijn systeem in de gaten gehouden word maar door dit probleem is dit niet mogelijk aangezien mijn PC vaker afsluit dan nodig is.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:58
jah, allemaal leuk, maar welke serienummers zijn dan producitefouten, NUMMERS PLZ :)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Dit is op zich een bekend probleem, kijk www.cusl2c.com er maar eens op na. Daar wordt het 'cold boot problem' vrij vaak genoemd. Er lijkt geen oplossing voor te zijn, en de oorzaak van het probleem is ook niet echt duidelijk.

Ik had er zelf ook last van, maar heb m'n plank omgeruild voor een nieuwe CUSL2-C, en sindsdien heb ik het probleem niet meer.

• b_buster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26

b_buster

Ojajoh?

mmm, vaagjes.

Ik werk bij Asus, maar heb hier nog geen lucht van gehad. Wel van andere types, maar niet van de cusl2-c.

• yodax
  • Laatst online: 28-04 08:47
Ik heb totaal geen problemen. Ik gebruik de bios die erbij geleverd was 1003

Verwijderd

Toen ik er net nieuw geheugen bij had geprikt (128->256) kreeg ik een melding dat de processor niet op de goede interne snelheid liep (of zoiets) en dat ie laadde met de fail-safe settings. Niks veranderd, computer gereset en nooit meer wat van gezien. Was niet overgeclockt of iets dergelijks want daar doe ik niet aan. Ik weet overigens niet of dat hier iets mee te maken heeft. Was ook geen CUSL2-C maar een gewone CUSL2 met video onboard (uitgeschakeld).

Bios revisie 1001.A dacht ik btw.

• yodax
  • Laatst online: 28-04 08:47
Gerwen:
Toen ik er net nieuw geheugen bij had geprikt (128->256) kreeg ik een melding dat de processor niet op de goede interne snelheid liep (of zoiets) en dat ie laadde met de fail-safe settings. Niks veranderd, computer gereset en nooit meer wat van gezien.
Heb ik ook gehad, van 256 naar 512Mb. Vond het ook vreemd heb hem ook niet meer overgeclocked.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb het probleem dus ook, dus ook maar even de nummers opgezocht.

Ik heb een:
Asus CUSL2 rev. 1.02
bios versie 1007
ser. nr. 08Z7398647
part. nr. M6PE70-B0U

Als hier iets aan gedaan zou kunnen worden heel erg graag want van die waardes die het mobo geeft word je niet vrolijk...

• Zed_no1
Nou asus heeft nog geen oplossing en heeft ook nog geen idee welke versies de problemen hebben dat zijn we nu nog aan het onderzoeken!
We zijn er wel al achter gekomen dat het om waarschijnlijk verkeerde weerstand gaat

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:39
Ik heb zoiets wel gezien bij een aantal van onze nieuwe pc's maar dat was dan altijd snel verholpen door de (verkeerd?) gemonteerde Intel cpu coolers te vervangen door (goed gemonteerde) noname coolers.
De pc start dan koud prima op (want de cpu is dan nog koud) maar bij een herstart geeft het bios (door de dan al te warme cpu) een foutmelding.
Het ging bij ons allemaal om Paradigit computers.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op zondag 05 augustus 2001 23:01 schreef Zed_no1 het volgende:
Nou asus heeft nog geen oplossing en heeft ook nog geen idee welke versies de problemen hebben dat zijn we nu nog aan het onderzoeken!
We zijn er wel al achter gekomen dat het om waarschijnlijk verkeerde weerstand gaat
Mmm. Maar ze erkennen wel dat er ets mis is? Dat is al heel wat. Ik wil wel eens van die vage waardes af.

Verwijderd

Mijn CUSL2 meet trouwens de RPM van de processor-cooler niet (geeft 0 rpm aan). Heb de comp. opengemaakt en hij doet ut dus wel (is boxed-processor). Moet ik dit instellen ergens of is dit het in dit forum bedoelde probleem?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 06 augustus 2001 12:13 schreef Gerwen het volgende:
Mijn CUSL2 meet trouwens de RPM van de processor-cooler niet (geeft 0 rpm aan). Heb de comp. opengemaakt en hij doet ut dus wel (is boxed-processor). Moet ik dit instellen ergens of is dit het in dit forum bedoelde probleem?
Kijk even in je bios of ie niet op ignore staat.

En nee, dat is een ander probleem als waar wij het hier over hebben.

• b_buster
  • Laatst online: 22:26

b_buster

Ojajoh?

Op zondag 05 augustus 2001 23:01 schreef Zed_no1 het volgende:
Zou je me het locatienummer van die weerstand eens kunnen geven? Kan ik op het werk wel wat mee denk ik.

Verwijderd

no probs met cusls-2, nooit foutmelding of boot problem mee gehad....ff afkloppe

maar vroeg me af of iemand weet hoe je de voltage wat hoger ken krijge door beetje creatief solderen?

loop al te searche maareh....nix nada

• Zed_no1
Nee ik weet zelf ook niet wat de lokatie is van het weerstandje

• Zed_no1
maar we zijn nu bezig om dit probleem met asus te bespreken
waarschijnlijk zijn er maar een aantal borden met deze problemen
En nu is asus aan het kijken hoe ze het beste kunnen oplossen

• mvds

mvds

Totally awesome!

Is er nog wat bekent gemaakt???

Verwijderd

Zeer tevreden CUSL2-C bezitter, geen problemen. :9

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op zaterdag 29 september 2001 12:44 schreef gotbert het volgende:
Zeer tevreden CUSL2-C bezitter, geen problemen. :9
Maar er zijn dus mensen die wel problemen hebben en daar zou iets aan gedaan worden. Ik vroeg me af of dat nog zo is...
Pagina: 1