De remeha Tzerra (2018) ketel luistert niet naar de Nest-E

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IES123
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-12-2020
Hi allen,
ik probeer tevergeefs mijn Nest-E aan te sluiten op mijn Remeha Tzerra ketel (2018).
De Nest thermostaat zelf werkt naar behoren, maar wanneer ik hem omhoog zet worden mijn radiatoren niet warmer.
De radiatoren worden naar verloop van tijd gewoon koud.

Vanwege de koudere dagen heb ik dus de oude thermostaat teruggehangen (e-twist). Deze werkt wel gewoon.

Kan het te maken hebben met opentherm/ aan-uit systeem?

Ik heb bij de nest-e alle draadjes en ingangen getest (zowel aan-uit als opentherm; zoals de installatie aangaf) maar ook wanneer ik de draadjes verwissel wil hij niet verwarmen.

Ik heb zo'n vermoeden dat er iets gewijzigd moet worden in de ketel.
Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Wat ik zo snel terug vind is de eTwist een opentherm thermostaat, dus zal je de nest ook als als opentherm moeten installeren.

Hoezo "werkt de thermostaat naar behoren"? Wat je omschschrijft zou ik het tegenovergestelde noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IES123
De thermostaat heeft verbinding met wifi en heeft een goed scherm. De verwarmingsketel reageert helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IES123
Ik heb in de ketel zelf iets moeten aanpassen; de ketel was specifiek geïnstalleerd voor de e-twist. Ik heb de draadjes terug naar standaard moeten installeren. Nu werkt hij! (op aan-uit; maar dat maakt ons niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:06

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

IES123 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 09:10:
Ik heb in de ketel zelf iets moeten aanpassen; de ketel was specifiek geïnstalleerd voor de e-twist. Ik heb de draadjes terug naar standaard moeten installeren. Nu werkt hij! (op aan-uit; maar dat maakt ons niet uit)
opentherm zal veel beter werken dan aan uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
eTwist is geen OpenTherm thermostaat, maar gebruikt R-bus. Als je ketel dat niet heeft zit er een gateway tussen die converteert van OpenTherm naar R-bus.

Nieuwere Remeha ketels hebben native R-bus, die aansluiting schakelt automatisch tussen R-bus en OpenTherm.

Heb je je ketel spanningsloos gemaakt tijdens het monteren van de thermostaat? Je ketel doet die herkenning nml alleen als ie 30 seconden volledig spanningsloos is.
Pagina: 1