[C#]Ivanti Refresh workspace command

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:22
Hallo Tweakers,

Ik ben begonnen met een ict helptool te schrijven voor op mijn werk. Het leek mij leuk om voor de gebruikers een refresh button te maken in de applicatie waarmee de gebruiker zijn of haar werkplek kon refreshen.

Nu zag ik dat er een snelkoppeling bestaat die als doelmap "C:"\program files (x86)\Ivanti\workspace control\pwrgate.exe -2" heeft. Wanneer ik dit invoer in verkenner krijg ik al de melding dat toegang is geweigerd (dit terwijl als ik deze snelkoppeling uitvoer het geen probleem is).

Nu heb ik het volgende geschreven om dit aan te roepen
Process process = new Process();
process.StartInfo.FileName = @"C:"\program files (x86)\Ivanti\workspace control\pwrgate.exe";
process.StartInfo.Arguments = "-2";
process.StartInfo.WindowStyle = ProcessWindowStyle.Maximized;
process.Start();
Maar zelfs hier krijg ik de melding "Toegang geweigerd"

Hoe kan het dat een snelkoppeling wel toegang heeft tot deze exe maar dat het niet mogelijk is om deze exe op een ander manier is te starten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jboy1991 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:32:
Wanneer ik dit invoer in verkenner krijg ik al de melding dat toegang is geweigerd (dit terwijl als ik deze snelkoppeling uitvoer het geen probleem is).

Nu heb ik het volgende geschreven om dit aan te roepen

[...]

Maar zelfs hier krijg ik de melding "Toegang geweigerd"
Ik zie even niet wat hier een programmeervraag aan is of wat dit met C# van doen heeft? Je krijgt eenzelfde foutmelding als je het in de verkenner probeert?

PRG >> WOS

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 04-12-2019 22:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:22
RobIII schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:45:
[...]

Ik zie even niet wat hier een programmeervraag aan is of wat dit met C# van doen heeft? Je krijgt eenzelfde foutmelding als je het in de verkenner probeert?

PRG >> CSA
Misschien was er een programmeer workaround. Aangezien de shortcut wel de doelmap kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jboy1991 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:46:
[...]

Misschien was er een programmeer workaround. Aangezien de shortcut wel de doelmap kan bereiken.
Dat zou wat zijn; als je ergens geen rechten op hebt dat je dan 'een programmeer workaround' kunt doen en daarmee op magische wijze wel die rechten hebt/krijgt. Dan heeft dat rechtenmodel weinig nut he? ;)
Ik weet niet wat voor magie die shortcut uithaalt, maar 't lijkt me dus logisch het daar (te beginnen) in te zoeken.

Staat de workdirectory / "starten in" ook goed? Andere afwijkende zaken in die shortcut?

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 04-12-2019 22:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij