Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• mvalentin92
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-11 23:32
Beste tweakers,

Tijdens Cyber-Monday heb ik een Ryzen 7 3800x aangeschaft i.c.m. MSI X470 Gaming Plus Max moederbord. Als het goed is zou dit moederbord "out of the box" compatible moeten zijn met de Ryzen 3000 series maar volgens Azerty lag dit anders en kreeg onderstaand antwoord:

De door u bestelde moederbord beschikt niet over een BIOS “flash button”.
Hierdoor dient er eerste een BIOS-update uitgevoerd te worden.
Bij de moederborden die compatible zijn met de 3000 serie, staat dit ook vermeld.[/b][/b][/i][/i]

Wellicht dat ik er compleet overheen heb gelezen maar kon dit niet zo 1,2,3 terugvinden en kreeg het gevoel bedonderd te worden vanwege de extra kosten voor een BIOS-update. 8)7

Ben geen mega-expert op dit gebied, hopelijk kunnen jullie het verhaal van Azerty bevestigen :D

AMD Ryzen 7 3800X Boxed
MSI X470 Gaming Plus Max

Alle reacties

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-11 23:50
Het plaatje in de PW geeft onderin al aan 'Ryzen 3000 ready'. Het plaatje op de site van Azerty is identiek. Lijkt me dus dat 't out of the box gewoon zou moeten werken!

Als dat niet het geval is zou 't niet op de doos moeten staan toch? Lijkt mij voldoende reden om eventueel terug te sturen.

Flashback is volgens mij alleen een feature om het bios zonder cpu te updaten. Dat zou gegeven de opmerking op de doos niet nodig hoeven zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Pixxel op 04-12-2019 21:53 ]

Verwijderd

Azerty heeft 't bij het verkeerde eind. De 3800x staat gewoon direct op de support list met de originele bios.

https://www.msi.com/Mothe...MING-PLUS-MAX#support-cpu

Hou dat geld maar in je zak.

verbazingwekkend genoeg heeft dat bord enkel voor de Athlon 240GE een bios-update nodig :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2019 21:56 ]

• mvalentin92
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-11 23:32
Ga ze maar eens mailen dan.... niet bepaald netjes van ze.

Bedankt voor jullie reacties!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mvalentin92 MSI heeft speciaal voor de ryzen 3000 series een MAX versie van stuk of 10 moederbordjes uitgebracht. die zijn direct zonder bios-update klaar voor ryzen 3000.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:38
Ik denk niet dat Azerty met een bewuste reden doet want de afgelopen 2 jaar hebben ze bij zo beetje elk AMD moederbord die ze verkochten een een bios update moeten doen op verzoek of ze krijgen via de aftersales een reactie omdat de cpu en mobo niet werkt.
Pagina: 1