Windows 10 herstelmodus na verse installatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiin3000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-04-2023
Laptop
HP Pavlion G7
Windows 10 pro

Laptop komt binnen bij mij en laat een Herstelmodus zien.
Geen van de opties werkt. Geen herstelpunt, reset, of opnieuw instellen of kaal terug zetten van Wndows

Nieuwe install van Win10 vanaf een DVD die ik probleemloos bij mijn andere installaties gebruik.
Windows update geeft een probleem. Hij download niet de updates.
Install van AVG. Install van firefox. Install van Office 2016.
Herstart.
Weer Herstelmodus waar niet uit te komen is.

HDD vervangen voor een nieuwe SSD.

Nieuwe install van Win10 vanaf een DVD die ik probleemloos bij mijn andere installaties gebruik.
Herstart.

Geheugen (2x 4GB) vervangen door 2 latjes van 2 GB.

Herstart.

Hij geeft geen Bleu screen geen dumpfile.

Wat zou het nog meer kunnen zijn?

Ik heb dergelijke HP laptops vaker in herstelling gehad, maar dit nog nooit gezien. |:(

Beste antwoord (via Twiin3000 op 05-12-2019 20:23)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anders Windows er op zetten en niets anders installeren en wat testen ? Een SMART test bijvoorbeeld, ook al heb je de HDD vervangen kunnen er nog steeds fouten zijn als het ergens anders door komt. Verder eens zien of het ding een geheugentest of stresstest overleeft.

(Ik heb een keer een HP laptop gehad waarvan uiteindelijk zelfs het moederbord is vervangen en waarbij het probleem de virusscanner was. Iedere test was succesvol tot dat de klant thuis kwam en keer op keer dezelfde scanner installeerde. RAM, HDD en uiteindelijk moederbord dus was toen al vervangen. Niet heel waarschijnlijk dit, maar niet blijkbaar wel mogelijk)

Edit: Bedenk mij net iets. Zet Fast Startup eens uit. Er zijn best een hoop PC's en laptop's die hier problemen mee hebben. Door Fast Startup sluit de machine niet goed af waardoor de boel fouten heeft en dan herstel nodig is.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 05-12-2019 00:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Twiin3000 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:44:
...
Windows update geeft een probleem. Hij download niet de updates...
Misschien moet je dan toch eens een andere install-source gebruiken. Is gratis te downloaden bij Microsoft dus waarom zou je 't niet doen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:00
Brahiewahiewa schreef op donderdag 5 december 2019 @ 00:07:
[...]

Misschien moet je dan toch eens een andere install-source gebruiken. Is gratis te downloaden bij Microsoft dus waarom zou je 't niet doen?
idd
en dan eerst windows activeren

die DVD zal ook geen OEM zijn en hoort misschien wel bij een heel ander systeem.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anders Windows er op zetten en niets anders installeren en wat testen ? Een SMART test bijvoorbeeld, ook al heb je de HDD vervangen kunnen er nog steeds fouten zijn als het ergens anders door komt. Verder eens zien of het ding een geheugentest of stresstest overleeft.

(Ik heb een keer een HP laptop gehad waarvan uiteindelijk zelfs het moederbord is vervangen en waarbij het probleem de virusscanner was. Iedere test was succesvol tot dat de klant thuis kwam en keer op keer dezelfde scanner installeerde. RAM, HDD en uiteindelijk moederbord dus was toen al vervangen. Niet heel waarschijnlijk dit, maar niet blijkbaar wel mogelijk)

Edit: Bedenk mij net iets. Zet Fast Startup eens uit. Er zijn best een hoop PC's en laptop's die hier problemen mee hebben. Door Fast Startup sluit de machine niet goed af waardoor de boel fouten heeft en dan herstel nodig is.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 05-12-2019 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiin3000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-04-2023
Ja PilatuS!! U gaat voor de koelkast!!!!
Je laatste opmerking was de oplossing.

In de bios de opstart op 10 seconden gezet en secure boot uitgezet.

20 x herstart en uit en aangezet zonder problemen met de huidige installatie. Toppie!!