Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Peterhunlet
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-05-2022
Ik heb mijn nvidia shield aangesloten op mijn Samsung QE55Q8F (2018).
Aangezien ik niet te spreken ben over de apps van videoland en netflix die geïnstalleerd staan op de tv, heb ik deze ook geïnstalleerd op mijn shield.
Nu merk ik dat alles wat ik via Kodi afspeel via de shield erg schokkerig afgespeeld wordt.
Ook zijn beelden via netflix niet zo mooi vloeiend dan wanneer ik tv kijk via de canal digitaal decoder.
Zie:
(vanaf 0:13)
Wanneer je de bal vanaf dat moment wilt volgen is het erg schokkend.

Dit is iets wat ik niet met scherminstellingen beter krijg.
Alleen het beeld wat ik via de canal digitaal decoder afspeel is vol (qua kleur) en mooi vloeiend.

Iemand ideeën wat ik hier aan zou kunnen doen?

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 12:43
in kodi instellingen (expert settings aanzetten) match framerate aanzetten.

Denk dat de broadcaster 25 of 50fps is de shield staat standaard op 60fps als uitput met gevolg boven genoemde probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door devil-strike op 08-12-2019 15:26 ]

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11 14:39

n0ss

⭐⭐⭐

Sorry dat ik je niet kan helpen met deze kwestie. Ik heb alleen een vraag aan jou:
Ik ben ook niet tevreden met de apps vanuit Samsung, hoe bevalt de Shield verder? Ik ben ook aan het kijken om deze eventueel aan te schaffen voor streaming van Netflix/videoland etc.

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-11 11:14
devil-strike schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:26:
in kodi instellingen (expert settings aanzetten) match framerate aanzetten.

Denk dat de broadcaster 25 of 50fps is de shield staat standaard op 60fps als uitput met gevolg boven genoemde probleem.
Dit. In de kodi instellingen kan je ergens "Adjust Display Refresh Rate" aanzetten. Dit zou dit moeten fixen. Verder sowieso je framerate motion interpolation instellingen afzetten voor de HDMI input waar je shield aan hangt.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:16
Je kan de refresh rate tool installeren, die gaat je TV laten matchen met de refresh rate van de video. Werkt ook voor Netflix etc. Is via de store te installeren, configureren is wel even wat priegelen, maar als 't eenmaal werkt is 't ook goed.
https://www.nvidia.com/en...sh-rate-tool-google-play/

Om te testen of dat het issue is, kun je bijv de refresh rate eens intellen op 50Hz om te kijken of de hapering dan afneemt.

[ Voor 15% gewijzigd door I-King op 17-12-2019 14:29 ]