Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop vervanging

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views

Vraag

• PeterJ.
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-05 16:35
Goedenavond allemaal,

Een aantal jaren geleden was ik werkzaam als verkoper bij een groothandel waar ook elektronica werd verkocht. In die tijd begreep ik redelijk wat er allemaal in een pc zit en om welke reden bepaalde onderdelen beter of slechter waren. In die tijd heb ik ook mijn desktop (om)gebouwd. Nu enkele jaren later is de markt enorm veranderd en is er veel vernieuwing en verbetering geweest.

Nu mijn pc steeds meer op een helikopter begint te klinken en gevoel zegt dat ik geen geld meer moet uitgeven aan het moderniseren hiervan ben ik opzoek naar een nieuwe desktop.

De specificaties van mijn huidige systeem zijn:

Processor: AMD FX8120 (eight-core processor)
Werkgeheugen: 10GB ddr3
VIdeokaart: Geforce GTX 550 Ti
Opslag: Samsung SSD 840 EVO 120GB & WD Blue 1TB

Verder niet echt noemenswaardige onderdelen, die grotendeels standaard zijn.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Beetje gamen(huidige pc kant niet veel aan. Maar CS:GO gaat nog goed O-) en beetje huis,tuin & keuken werkzaamheden

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs €600-€800, prijs kwaliteit verhouding moet goed zijn. en gaat niet op €50 over.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een leuke desktop die weer een heel aantal jaren mee kan zonder al te grote verbouwingen. Huidige beelschermen (2x LG IPS231) moeten aangesloten kunnen worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt voorkeur, wel heb ik altijd iets met hp gehad (bijv. HP Pav. TP01-0025NB), maar bijvoorbeeld de Acer Nitro N50-600 I8208 zou ook een optie kunnen zijn wellicht _/-\o_

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Zou graag advies wensen rondom de aankoop van een nieuwe desktop omdat mijn kennis op het gebied van nieuwe processoren en videokaarten gedateerd is. (kwam zojuist achter dat AMD Rayzen bestaat, maar wat dit doet ten opzichte van INTEL, waarvan ik dacht dat we net iets verder waren als hasswel en skylake 8)7 )

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groeten,

Peter

[ Voor 3% gewijzigd door PeterJ. op 04-12-2019 21:48 . Reden: Mod, aanpassing met mogelijke modellen, Excusses mod_/-\o_ ]

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@PeterJ. Lees het beleid nog even door aub:
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
De BBG van September is nog steeds relevant, eventueel de nieuwere Ryzen 3600 er in...
reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2019

• PeterJ.
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-05 16:35
Inrage schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:33:
De BBG van September is nog steeds relevant, eventueel de nieuwere Ryzen 3600 er in...
reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2019
Hier had ik na gekeken, maar zie het niet meer zo zitten om alles zelf in elkaar te gaan zetten. Plus dat ik nu liever het os origineel heb :*)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:47
Dit forum is gericht op zelfbouwers, voor een advies op kant & klaar is forum Complete Systemen & Laptops opgezet, wellicht kun je een moderator vragen je topic daarheen te verplaatsen :)

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
PeterJ. schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:49:
[...]

Hier had ik na gekeken, maar zie het niet meer zo zitten om alles zelf in elkaar te gaan zetten. Plus dat ik nu liever het os origineel heb :*)
Je kan ook bij een computerboer zoals Azerty of Megekko het in elkaar laten zetten.

Het aanbevelen van complete systemen doen we hier niet (een beetje tweaker zoekt op zijn minst (met hulp) zelf de onderdelen uit).

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
martyw schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:18:
Dit forum is gericht op zelfbouwers, voor een advies op kant & klaar is forum Complete Systemen & Laptops opgezet, wellicht kun je een moderator vragen je topic daarheen te verplaatsen :)
Nope. Aankoopadvies hoort hier, of het nou losse onderdelen zijn of prebuilds.

@PeterJ., je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.