Goedenavond allemaal,
Een aantal jaren geleden was ik werkzaam als verkoper bij een groothandel waar ook elektronica werd verkocht. In die tijd begreep ik redelijk wat er allemaal in een pc zit en om welke reden bepaalde onderdelen beter of slechter waren. In die tijd heb ik ook mijn desktop (om)gebouwd. Nu enkele jaren later is de markt enorm veranderd en is er veel vernieuwing en verbetering geweest.
Nu mijn pc steeds meer op een helikopter begint te klinken en gevoel zegt dat ik geen geld meer moet uitgeven aan het moderniseren hiervan ben ik opzoek naar een nieuwe desktop.
De specificaties van mijn huidige systeem zijn:
Processor: AMD FX8120 (eight-core processor)
Werkgeheugen: 10GB ddr3
VIdeokaart: Geforce GTX 550 Ti
Opslag: Samsung SSD 840 EVO 120GB & WD Blue 1TB
Verder niet echt noemenswaardige onderdelen, die grotendeels standaard zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Beetje gamen(huidige pc kant niet veel aan. Maar CS:GO gaat nog goed
en beetje huis,tuin & keuken werkzaamheden
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs €600-€800, prijs kwaliteit verhouding moet goed zijn. en gaat niet op €50 over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een leuke desktop die weer een heel aantal jaren mee kan zonder al te grote verbouwingen. Huidige beelschermen (2x LG IPS231) moeten aangesloten kunnen worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt voorkeur, wel heb ik altijd iets met hp gehad (bijv. HP Pav. TP01-0025NB), maar bijvoorbeeld de Acer Nitro N50-600 I8208 zou ook een optie kunnen zijn wellicht
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Zou graag advies wensen rondom de aankoop van een nieuwe desktop omdat mijn kennis op het gebied van nieuwe processoren en videokaarten gedateerd is. (kwam zojuist achter dat AMD Rayzen bestaat, maar wat dit doet ten opzichte van INTEL, waarvan ik dacht dat we net iets verder waren als hasswel en skylake
)
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Groeten,
Peter
Een aantal jaren geleden was ik werkzaam als verkoper bij een groothandel waar ook elektronica werd verkocht. In die tijd begreep ik redelijk wat er allemaal in een pc zit en om welke reden bepaalde onderdelen beter of slechter waren. In die tijd heb ik ook mijn desktop (om)gebouwd. Nu enkele jaren later is de markt enorm veranderd en is er veel vernieuwing en verbetering geweest.
Nu mijn pc steeds meer op een helikopter begint te klinken en gevoel zegt dat ik geen geld meer moet uitgeven aan het moderniseren hiervan ben ik opzoek naar een nieuwe desktop.
De specificaties van mijn huidige systeem zijn:
Processor: AMD FX8120 (eight-core processor)
Werkgeheugen: 10GB ddr3
VIdeokaart: Geforce GTX 550 Ti
Opslag: Samsung SSD 840 EVO 120GB & WD Blue 1TB
Verder niet echt noemenswaardige onderdelen, die grotendeels standaard zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Beetje gamen(huidige pc kant niet veel aan. Maar CS:GO gaat nog goed
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs €600-€800, prijs kwaliteit verhouding moet goed zijn. en gaat niet op €50 over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een leuke desktop die weer een heel aantal jaren mee kan zonder al te grote verbouwingen. Huidige beelschermen (2x LG IPS231) moeten aangesloten kunnen worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt voorkeur, wel heb ik altijd iets met hp gehad (bijv. HP Pav. TP01-0025NB), maar bijvoorbeeld de Acer Nitro N50-600 I8208 zou ook een optie kunnen zijn wellicht
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Zou graag advies wensen rondom de aankoop van een nieuwe desktop omdat mijn kennis op het gebied van nieuwe processoren en videokaarten gedateerd is. (kwam zojuist achter dat AMD Rayzen bestaat, maar wat dit doet ten opzichte van INTEL, waarvan ik dacht dat we net iets verder waren als hasswel en skylake
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Groeten,
Peter
[ Voor 3% gewijzigd door PeterJ. op 04-12-2019 21:48 . Reden: Mod, aanpassing met mogelijke modellen, Excusses mod_/-\o_ ]