Extern inloggen werk met Mac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistro89
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-11-2024
Besten,

Sinds een tijdje heb ik een MacBook Air. Helaas - ik had het gewoon bij mijn oude vertrouwde laptopjes met WIndows moeten houden. Hoe dan ook, nu zit ik er mee.

Ik moet regelmatig voor mijn werk vanuit huis extern inloggen. Dus met mijn Mac op een werk PC die is ingesteld op Windows. In principe lukt het inloggen wel, maar als ik dan, terwijl ik ingelogd ben in een van mijn externe werkplekken, een text moet typen ontstaat er een probleem. Het toetsenbord zelf werkt dan nog wel prima, maar speciale tekens zoals "@", "( )" en nog vele andere tekens zijn niet meer waar ik ze zie op mijn toetsenbord. In het begin kon ik ze dan wel invoegen bij 'symbolen' in Word, vervolgens knippen en plakken, maar ook dat werkt niet meer (CMD + X en CMD + V bedoel ik dan).

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan repareren?

Dank en groet!

M

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:17
Heb je al eens geprobeerd bij toetsenbord instellingen de taal weer op qwerty in te stellen? Soms gaat het hier mis. Dan kloppen de letters wel mar symbolen niet. (Soms werkt enkel ctrl shift ook al goed genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:04
linker shift+control tegelijk indrukken en loslaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:54
Ik denk dat je vooral even moet kijken of je toetsenbord een NL of VS variant is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistro89
Dank allen voor de snelle reply's.

Voor de duidelijkheid:
- als ik nu met mijn Mac een tekst typ (hier of Word bijv.), werkt alles gewoon zoals het hoort. Het gebeurt alleen als ik met mijn Mac extern inlog op een van mijn externe werkplekken. Ik ken het CTRL + Shift trucje, maar dit werkt niet. Talen zijn gewoon ingesteld op Nederland.
- het gebeurde toen ik voorheen nog met een gewone windows laptop inlogde;
- als ik fysiek naar de betreffende werkplek ga en daar inlog heb ik geen problemen.

Hebben jullie nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:17
Hij moet juist op us ingesteld staan. Met nl krijg je problemen als je met een Mac zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistro89
Oh wtf...

Goed, bedankt weer! Ik ga dit morgen proberen aan te LATEN passen. Want het betreffen werkplekken in ziekenhuizen en daar mag je zelf niks aanpassen...

Goede avond,
M
Pagina: 1