I-King schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:09:
@
migjes dan zou ik dat maar gauw doen, want dan gaat jouw verhaal niet meer op. Je kunt dan geen BTW meer terugvragen en je zit dan minimaal 3 jaar vast. Daar is een heel topic over op GoT. Ik zit er ook nog niet tot in detail in, maar ik heb me daar dus uit gehouden omdat ik anders in de problemen kom als ik bij mijn nieuwe huis komend jaar BTW wil terugvragen.
Voor zover ik het nu weet dus.
lol, ik heb dat allang gedaan, via oude en toen nog extra gereviseerde regeling .
van de BTW teruggaven van 4 oude setjes (over 4 verschillende jaren achteraf, inclusief meterkast aanpassing etc etc een lange lijst van verschillende posten), had ik bijna genoeg geld om mijn 7 jaar oude 14x190Wp te vervangen voor 14x245Wp, waar ik natuurlijk ook de BTW van terug kreeg.
(de oude panelen waren even duur als de nieuwe, lol prijzen zijn gedaald.)
dat heeft mij uiteindelijk 1500€ gekost + winst doorverkoop oude panelen 10x. en de BTW terug gevraagd van de omvormer die ik daar bij heb geleverd. kwam ik op ongeveer 300€ totaal uit voor 770Wp meer.
en dus gratis 4x190Wp panelen over voor op het schuurtje, en die omvormer(helaas geen BTW terug, 2de hands) verdien ik komende lente al terug.
het is maar net hoe je het soms geregeld krijgt.
(heb wel de energie rekening over moeten zetten naar de naam van de vrouw.

)
maar check het wel even goed voor je zelf op de site van de belastingdienst.
de wijzigingen zijn er, maar welke vorm kies je is dan de vraag "wel of niet" deelnemen.
belastingdienst, leuker kunnen we het je niet maken, maar vaak makkelijker ook niet.
edit:
ik vraag me af hoe dit gaat lopen als we straks geen salderen meer hebben.
dat gaan moeilijke berekeningen worden, als de beprijzing van kWh die je huis verlaten en daarna weer terug komen verschillende bedragen hebben.
[
Voor 7% gewijzigd door
migjes op 05-12-2019 13:34
]
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)