Welke videokaart voor dit moederbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skindowz
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Hoi. Ik ben aan een nieuwe videokaart toe. Ik heb nu een Nvidia GTX970 en daar draait Ghost Recon Breakpoint nauwelijks op. In ieder geval niet smooth.

Mijn moederbord: ASRock Z97 Pro4 PCI Express 3.0 met 8GB intern geheugen en 600W voeding. Processor: i7-4790K @4.00GHz, 4 cores. Windows 10/64

Ik kom niet uit het woud van aangeboden videokaarten. Kan iemand mij alsjeblieft adviseren? Het zwaartepunt ligt op gamen. Moet er bijvoorbeeld intern geheugen bij?

Budget: rond de € 350,-

Alvast bedank!

Een 60-jarige gamert…:-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Verder is het handig je complete lijstje met onderdelen even te noemen, dus ook de voeding, RAM, behuizing, monitor, etc.

Het moederbord is nou net het minst interessante bij de aankoop van een nieuwe videokaart ;).

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 04-12-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Skindowz heb je al tijdens het spelen van Ghost Recon gekeken naar welk van je componenten de bottleneck is? Ik kan me bij moderne spellen zomaar voorstellen dat een 4c/8t i7 wel eens voor wat gestotter kan zorgen, en die 8gb ram.... Ik zou haast durven wedden dat dat te weinig is.

Lijkt me slim om eerst te bepalen wat de beperkende factor is, als ik zo de requirements er bij pak is een GTX970 toch best een stukje boven het minimum

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:38
GTX970 is duidelijk de bottleneck, dat is al een GPU met een handicap van 3,5gb vram debacle met 512mb traag geheugen.

Je CPU heeft nog rek een videokaart upgrade kan maar ram zou ook richting 16 moeten, en dan kom je op een punt heeft het allemaal nog zin...

Videokaart kan je altijd meenemen mocht je toch later een andere pc willen, dat kan zonder risico, 600w voeding zou geen probleem moeten zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door mr_evil08 op 04-12-2019 22:36 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 15:05
Heb je al eens gemeten (met HWinfo of MSI Afterburner) waar de bottleneck zit? Ik vermoed ook de videokaart, maar meten is weten ;)

Zoals hierboven al staat aangegeven, hoeveel zin heeft upgraden nog? Je zou je huidige systeem kunnen verkopen en dat geld + €350 in een nieuw systeem stoppen.

[ Voor 38% gewijzigd door PEBKAC op 05-12-2019 12:41 ]