PCExtreme bizarre prijsverhoging zonder aankondiging

Pagina: 1
Acties:
  • 4.750 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:12
Wellicht kijk ik verkeerd want er zullen meer mensen last van hebben maar PCExtreme heeft zijn prijzen voor mijn hostingpakket verdubbeld.

Mijn nieuwe jaarcontract ging in op 1 december en op 2 december sturen ze mij een factuur die dubbel zo hoog is. Zonder enige aankondiging overigens.

De reden dat dit gewijzigd is, is omdat ze mij op een nieuw platform hebben gezet, dat nog sneller is met nog hogere limieten. Dingen waar ik niet op zit te wachten en niet om heb gevraagd.

Maar nu wil ik dus na 9 jaar overstappen en heb geen idee hoe dat gaat. Ik heb net een maand geleden mij account gewijzigd naar 'zakelijk' dus kan mij voorstellen dat de regels anders zijn.

Kunnen ze mij nu alsnog een jaar deze verhoging door de strot duwen? Of zou ik mijn hosting direct kunnen overzetten naar elders en het factuur niet betalen?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

...heb je al contact opgenomen met de betreffende partij?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
Wintervacht schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:51:
...heb je al contact opgenomen met de betreffende partij?
De reden dat dit gewijzigd is, is omdat ze mij op een nieuw platform hebben gezet, dat nog sneller is met nog hogere limieten. Dingen waar ik niet op zit te wachten en niet om heb gevraagd.
TS gelezen? ;)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, maar daar staat het niet echt duidelijk in.
Wat boden ze je dan aan opties? Of was het gewoon een kwestie van pech hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
TERW_DAN schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:54:
[...]

Ja, maar daar staat het niet echt duidelijk in.
Wat boden ze je dan aan opties? Of was het gewoon een kwestie van pech hebben?
Geen opties. Alleen excuses waarom(nieuwe type opslag, hogere limieten, mogelijk minder downtime).

Uit het niets op 2 December een factuur dat nieuwe hosting is ingegaan op 1 December met deze nieuwe prijzen.

[ Voor 7% gewijzigd door LED-Maniak op 04-12-2019 17:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:54
Bij mij hebben ze de prijzen ook extreem verhoogd. Met een factor 4.
Met 1 simpel e-mailtje hebben ze de vooraankondiging gedaan. Gelukkig is het mij wel opgevallen en ben ik op onderzoek gegaan. Zonder dit onderzoek was het zeker ook fout gegaan bij mij.

Resultaat binnen 1 week was ik weg. Stemmen met je voeten heet dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dat maakt niets duidelijk :?

Dan nog: heb je een mailtje gestuurd met de vraag of overstappen mogelijk is en hoe en of daar met een zakelijk account andere voorwaarden aan verbonden zijn?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-04 23:09
Zijn recentelijk overgenomen door tws dus willen nu de klanten flink uit knijpen natuurlijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dit is al heel lang gaande en bekend.
Ik zeg niet dat je onder een steen leeft, je kan immers niet al het nieuws en geklaag bijhouden.

Zo is laatst argeweb ook overgenomen en hoppen veel tweakers omdat ze wel weten welke streken TWS uithaalt.

En zo is Byte overgenomen door combell en gaat ook berg afwaarts.

cPanel is overgenomen door investeringsfonds en hebben zelfs de prijzen tot 1000% verhoogd!

Advies: zet elk jaar in je agenda dat je 1 maand van te voren kijkt hoe het landschap er uit ziet.

P.S. dat "nieuwe" platform is hopeloos slecht. Ik heb mensen uit de brand geholpen omdat hun websites op het nieuwe platform tot 15x langzamer waren.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Wintervacht schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:07:
[...]

Dat maakt niets duidelijk :?

Dan nog: heb je een mailtje gestuurd met de vraag of overstappen mogelijk is en hoe en of daar met een zakelijk account andere voorwaarden aan verbonden zijn?
1 december 2020 :/
DJMaze schreef op woensdag 4 december 2019 @ 19:27:
Dit is al heel lang gaande en bekend.
Ik zeg niet dat je onder een steen leeft, je kan immers niet al het nieuws en geklaag bijhouden.
Eens per jaar krijg ik een factuur, zo vaak doe ik er iets mee. Het is de enige club die mij achteraf een factuur stuurt met zo'n verlenging. Extra zuur dat ik hem echt net heb omgezet naar zakelijk er er dus blijkbaar aan vast zit. Ook raar dat ik geen mails kan vinden waar ze het hebben over prijswijzigingen..
P.S. dat "nieuwe" platform is hopeloos slecht. Ik heb mensen uit de brand geholpen omdat hun websites op het nieuwe platform tot 15x langzamer waren.
Nieuwe platform is voor mij erg onoverzichtelijk. Ik heb geen flauw idee wat voor een pakket ik nu heb een welke limieten hier aan zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 04-12-2019 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwippet
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-01 11:44
Hallo, ook vandaag nieuwe verdubbelde factuur gekregen voor mijn simpele domein en email en website. Niks bijzonders. Gaat van 30 naar 60 euro! :?

Mijn vraag is of iemand weet of er alternatieven zijn om naar over te stappen? Heb even rond zitten kijken maar verzand vaak in vage niet duidelijke kosten en lokkertjes met lage prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Zwippet schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:30:
Hallo, ook vandaag nieuwe verdubbelde factuur gekregen voor mijn simpele domein en email en website. Niks bijzonders. Gaat van 30 naar 60 euro! :?

Mijn vraag is of iemand weet of er alternatieven zijn om naar over te stappen? Heb even rond zitten kijken maar verzand vaak in vage niet duidelijke kosten en lokkertjes met lage prijzen.
Voor eenvoudige hosting zijn mijn ervaringen met Antagonist zeer positief.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Zakelijk zit je er weer een jaar aan vast, helaas.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 14:02
Ik heb per direct opgezegd, belachelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
LED-Maniak schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:48:
Mijn nieuwe jaarcontract ging in op 1 december en op 2 december sturen ze mij een factuur die dubbel zo hoog is. Zonder enige aankondiging overigens.

Maar nu wil ik dus na 9 jaar overstappen en heb geen idee hoe dat gaat. Ik heb net een maand geleden mij account gewijzigd naar 'zakelijk' dus kan mij voorstellen dat de regels anders zijn.

Kunnen ze mij nu alsnog een jaar deze verhoging door de strot duwen? Of zou ik mijn hosting direct kunnen overzetten naar elders en het factuur niet betalen?
Helaas, de enige wijze waardoor je mogelijk onder de overeenkomst uit kunt komen is om dit via de rechter te spelen. Het is dan aan PCextreme om te bewijzen dat ze je voortijdig hebben geïnformeerd over de prijsverhoging en verplaatsing naar het nieuwe platform.

Wanneer je nog een B2C overeenkomst had gehad, had je de overeenkomst inderdaad kunnen ontbinden daar dan de wet van dam van kracht zou zijn geweest. Deze wet verplicht het overeenkomsten met stilzwijgende verlenging een opzegtermijn van één (1) maand aan te bieden.

In geval van B2B waarvan nu sprake is, gaat dit niet op omdat de rechten van bedrijven nog altijd niet beschermd zijn zoals bij consumenten wel het geval is. Op dit punt is overigens wel een uitzondering. Zo geldt in geval van telefoon, internet abonnementen en tijdschriften bij stilzwijgende verlenging bij B2B een opzegtermijn van 3 maanden.

Besluit je nu in de tussentijd de betaling te vertragen of hiervan zelfs volledig af te zien en website elders onder te brengen, houdt er dan rekening mee dat PCextreme er niet voor terugdeinst om incassokosten, rente etc. in rekening te brengen. Wat is de betalingstermijn voor bedrijven? etc.

Al met al...
Ik zou toch een poging wagen om er samen met PCextreme uit te komen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwippet
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-01 11:44
XyritZz schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:45:
[...]

Voor eenvoudige hosting zijn mijn ervaringen met Antagonist zeer positief.
Helaas is dat geen goedkoper alternatief want begint bij 4,99 per maand...
https://www.antagonist.nl/webhosting/

Heb net even geGoogled en kwam uit bij KeurigOnline. https://www.keurigonline.nl
Kan daar voor 26 euro per jaar incl. btw (domein en small webhosting) terecht.
Geen idee of het dan 'goedkoop is duurkoop' zal zijn...

[ Voor 26% gewijzigd door Zwippet op 17-12-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Zwippet schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:25:
[...]

Helaas is dat geen goedkoper alternatief want begint bij 4,99 per maand...
https://www.antagonist.nl/webhosting/

Heb net even geGoogled en kwam uit bij KeurigOnline. https://www.keurigonline.nl
Kan daar voor 26 euro per jaar incl. btw (domein en small webhosting) terecht.
Geen idee of het dan 'goedkoop is duurkoop' zal zijn...
Ah sorry, ik dacht dat je het over maandprijzen had ipv jaarprijzen. Dan schiet je bij Antagonist inderdaad weinig op. Neemt niet weg dat het een fijne club is, toen mijn oude hostingpakket ophield te bestaan hebben ze het nog jaren online gehouden onder de oude voorwaarden totdat ik het zelf een keer opgezegd heb.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10-2024
Niet erg veel dat je kunt doen, als je een bedrijf hebt heb je neem ik aan toch ook een zakelijke rechtsbijstand verzekering afgesloten? Zo ja, zou ik hun in ieder geval benaderen en om advies vragen. Als je dit niet hebt zou ik PCExtreme een e-mail sturen waarin je nadrukkelijk vraagt dat ze aan je bewijzen waar en wanneer ze je geïnformeerd hebben over de prijsverhoging. Als ze dit kunnen, dan heb je pech en zul je het jaar moeten uitzitten. Als ze dit niet kunnen, dreigen dat je ze voor de rechter zult brengen als ze niet je hosting op de oude voorwaarden doorzetten of je de mogelijkheid geven je overeenkomst met terugwerkende kracht naar 1 december te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:08

vDR

Ik liep wat achter met mijn factuur. Hier net hetzelfde. van +- 40 euro naar 80 euro. Nu heb ik "onbeperkt verkeer" hier heb ik helemaal geen behoefte. Is er nog een overzichtelijk vergelijkingstopic IVM hostingproviders? Deze praktijken kanik allerminst smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:29
Het is nu ondertussen meer dan een maand later..
hoe is het afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
boyette schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:27:
Het is nu ondertussen meer dan een maand later..
hoe is het afgelopen?
Contract uitzitten en weg bij die club.

Allemaal redenen verzinnen die zouden moeten rechtvaardigen waarom ik dubbel zoveel moet betalen slaat nergens op. Ik heb er niet om gevraagd en ik zit er niet op te wachten, anders had ik het zelf wel aangevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vDR

vDR

LED-Maniak schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:48:
[...]

Contract uitzitten en weg bij die club.

Allemaal redenen verzinnen die zouden moeten rechtvaardigen waarom ik dubbel zoveel moet betalen slaat nergens op. Ik heb er niet om gevraagd en ik zit er niet op te wachten, anders had ik het zelf wel aangevraagd.
zelfde hier. Ze proberen de prijsverhoging te verantwoorden onder het mum van "maakte deel uit van het oude hostingplatform" maar nu ga ik het dubbel betalen & ik heb uiteindelijk minder mogelijkheden. voorheen kon ik 5 domeinen koppellen. Nu nog maar 1. daarentegen heb ik wel "unlimited" bandbreedte. Maar ik trek nagenoeg geen bezoekers waardoor dit totaal geen meerwaarde is voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-04 11:31
DarkForce schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:03:
[...]

Helaas, de enige wijze waardoor je mogelijk onder de overeenkomst uit kunt komen is om dit via de rechter te spelen. Het is dan aan PCextreme om te bewijzen dat ze je voortijdig hebben geïnformeerd over de prijsverhoging en verplaatsing naar het nieuwe platform.

Wanneer je nog een B2C overeenkomst had gehad, had je de overeenkomst inderdaad kunnen ontbinden daar dan de wet van dam van kracht zou zijn geweest. Deze wet verplicht het overeenkomsten met stilzwijgende verlenging een opzegtermijn van één (1) maand aan te bieden.

In geval van B2B waarvan nu sprake is, gaat dit niet op omdat de rechten van bedrijven nog altijd niet beschermd zijn zoals bij consumenten wel het geval is. Op dit punt is overigens wel een uitzondering. Zo geldt in geval van telefoon, internet abonnementen en tijdschriften bij stilzwijgende verlenging bij B2B een opzegtermijn van 3 maanden.

Besluit je nu in de tussentijd de betaling te vertragen of hiervan zelfs volledig af te zien en website elders onder te brengen, houdt er dan rekening mee dat PCextreme er niet voor terugdeinst om incassokosten, rente etc. in rekening te brengen. Wat is de betalingstermijn voor bedrijven? etc.

Al met al...
Ik zou toch een poging wagen om er samen met PCextreme uit te komen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Nu ga je er helemaal vanuit dat PCExtreme de bevoegdheid heeft om de prijzen te verhogen. Let wel: PCExtreme mag dit alleen doen als de bevoegdheid tot het wijzigen van het contract/prijzen overeengekomen is met TS, bijvoorbeeld als TS akkoord is gegaan met een bepaling in het contract dat prijzen onbeperkt verhoogd mogen worden. Dat partijen in principe een contract moeten uitzitten werkt natuurlijk twee kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
vDR schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:45:
Ik liep wat achter met mijn factuur. Hier net hetzelfde. van +- 40 euro naar 80 euro. Nu heb ik "onbeperkt verkeer" hier heb ik helemaal geen behoefte. Is er nog een overzichtelijk vergelijkingstopic IVM hostingproviders? Deze praktijken kanik allerminst smaken.
Je kunt eens kijken op webhosters.nl waar bijv. Bhosted en Vimexx voor prijs/specs voor een kleine site goede opties lijken. Ik heb bij Vimexx een half jaar terug een Nederlands domein en hosting pakket afgenomen voor een prima prijs. Ik zit overigens zelf al jaren met een ander domein (.net) en hosting bij Sohosted die ook de laatste jaren fors duurder is geworden. Ik betaal daar nu zo'n 100 euro per jaar inclusief SSL (wat al los 12 euro pjr kost daar) voor een simpel Wordpress site/blog. Ik ga in april overstappen 2 maanden voor het aflopen van dat contractjaar voor dat domein/pakket.

[ Voor 12% gewijzigd door funrider op 06-01-2020 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Lan Mandragoran schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:42:
[...]

Nu ga je er helemaal vanuit dat PCExtreme de bevoegdheid heeft om de prijzen te verhogen. Let wel: PCExtreme mag dit alleen doen als de bevoegdheid tot het wijzigen van het contract/prijzen overeengekomen is met TS, bijvoorbeeld als TS akkoord is gegaan met een bepaling in het contract dat prijzen onbeperkt verhoogd mogen worden. Dat partijen in principe een contract moeten uitzitten werkt natuurlijk twee kanten op.
Nee, dat geldt dus andersom. PCExtreme heeft de bevoegdheid haar tarieven te verhogen maar informeert de klant van te voren. Dat kan via e-mail, brief of via hun portal. Via de portal kan men indien men niet akkoord gaat de dienst(en) opzeggen. Dit kan 14 dagen voor de wijzigingen van kracht worden.

Aldus de Algemene Voorwaarden van 2020 maar ook die van 2011/2012 die laatste (2011/2012) is de TS mee akkoord gegaan en is steeds bij iedere wijziging in de Algemene Voorwaarden meegenomen. Of te wel, lijdend...

Het enige dat dan dus nog resteert - als PCExtreme niet meegaat in ontbinden - is één van de volgende stappen nemen waaraan sowieso (als ik het mij goed kan herinneren) kosten verbonden zijn.

Mijn conclusie is overigens wel dat mensen wel twee keer moeten nadenken of ze met PCExtreme in zee willen gaan. Waarom? De zin Zij zal de Klant hiervan ten minste één maand voor de datum waarop de gewijzigde prijzen van kracht worden schriftelijk, per e-mail of elektronisch via het Controle Paneel in kennis stellen. PCExtreme zou dus alleen al hoeven te informeren via haar controle paneel wat voor zeer kwalijke issues kan/zal lijden zoals we nu inmiddels al zien. Bij consumenten kunnen ze dit grapje niet uithalen maar binnen de B2B markt veelal wel.

Of te wel, zoals je op beide links naar de Algemene Voorwaarden kunt zien, is TS dus (conform de Algemene Voorwaarden) akkoord gegaan met het verhogen van prijzen. Wellicht is deze tussentijds niet ingelogd geweest in het controlpanel waarin mogelijk kenbaar was gemaakt van de prijsstijging met alle gevolgen van dien. Dat dit na die 2 a 3 weken niet meer zichtbaar is, is dan weer logisch aangezien het opzeggen (niet akkoord gaan met die wijziging) dan niet langer van toepassing is.

Advies blijft echter... TS zou PCExtreme moeten vragen wanneer dit is gecommuniceerd en op welke wijze. Vragen of uit coulance opgezegd kan worden en/of zich eventueel wenden tot één van de partijen die hierin worden genoemd.

[ Voor 15% gewijzigd door DarkForce op 06-01-2020 19:15 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-04 11:31
DarkForce schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:07:
[...]

Nee, dat geldt dus andersom. PCExtreme heeft de bevoegdheid haar tarieven te verhogen maar informeert de klant van te voren. Dat kan via e-mail, brief of via hun portal. Via de portal kan men indien men niet akkoord gaat de dienst(en) opzeggen. Dit kan 14 dagen voor de wijzigingen van kracht worden.

Aldus de Algemene Voorwaarden van 2020 maar ook die van 2011/2012 die laatste (2011/2012) is de TS mee akkoord gegaan en is steeds bij iedere wijziging in de Algemene Voorwaarden meegenomen. Of te wel, lijdend...

Het enige dat dan dus nog resteert - als PCExtreme niet meegaat in ontbinden - is één van de volgende stappen nemen waaraan sowieso (als ik het mij goed kan herinneren) kosten verbonden zijn.

Mijn conclusie is overigens wel dat mensen wel twee keer moeten nadenken of ze met PCExtreme in zee willen gaan. Waarom? De zin Zij zal de Klant hiervan ten minste één maand voor de datum waarop de gewijzigde prijzen van kracht worden schriftelijk, per e-mail of elektronisch via het Controle Paneel in kennis stellen. PCExtreme zou dus alleen al hoeven te informeren via haar controle paneel wat voor zeer kwalijke issues kan/zal lijden zoals we nu inmiddels al zien. Bij consumenten kunnen ze dit grapje niet uithalen maar binnen de B2B markt veelal wel.

Of te wel, zoals je op beide links naar de Algemene Voorwaarden kunt zien, is TS dus (conform de Algemene Voorwaarden) akkoord gegaan met het verhogen van prijzen. Wellicht is deze tussentijds niet ingelogd geweest in het controlpanel waarin mogelijk kenbaar was gemaakt van de prijsstijging met alle gevolgen van dien. Dat dit na die 2 a 3 weken niet meer zichtbaar is, is dan weer logisch aangezien het opzeggen (niet akkoord gaan met die wijziging) dan niet langer van toepassing is.

Advies blijft echter... TS zou PCExtreme moeten vragen wanneer dit is gecommuniceerd en op welke wijze. Vragen of uit coulance opgezegd kan worden en/of zich eventueel wenden tot één van de partijen die hierin worden genoemd.
Huh wat geldt dus andersom? Ik zeg dat de bevoegdheid tot prijsverhogen wel moet zijn overeengekomen tussen TS en PCExtreme, en jij zegt dat dit inderdaad is overeengekomen middels de algemene voorwaarden, waar volgens jou TS mee akkoord is gegaan. Dan is er toch geen verschil van mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

WP geexporteerd, heb nu lokaal archief, ik vind wel een andere host, of ik converteer het naar GitHub.
Mail op fwd naar mijn outlook gezet.

Vriendelijk gevraagd of ze mij konden omzetten naar domain only. Dat kon. Zogezegd, zogedaan. Meer mensen zouden dit moeten doen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vDR

vDR

DarkForce schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:07:
[...]

Deze communicatie is in september geweest hebben ze gemeld na mijn klachtenmail. Helaas had ik deze toen niet gelezen door de misleidende titel "Nieuw webhosting platform".
Beste xxx
De laatste maanden hebben we achter de schermen keihard gewerkt aan de opvolger van onze traditionele webhostingpakketten en dat heeft zo zijn vruchten afgeworpen! De nieuwe oplossing maakt gebruik van ons geavanceerde cloud platform, je website is daarmee veilig en je haalt meer uit je webhostingpakket dan ooit te voren. Zo is er bijvoorbeeld geen sprake meer van één groot platform, maar van meerdere kleinere platformen die over verschillende datacenters verdeeld zijn voor meer stabiliteit en veiligheid. Het grote voordeel hiervan is dat de kans op downtime, problemen en overlast van andere gebruikers vele malen kleiner is. De lokale NVM-express schijven zorgen vervolgens voor een flinke snelheidswinst.

Een verhoging van de kwaliteit, veiligheid en betrouwbaarheid is natuurlijk meer dan welkom, maar deze nieuwe weg heeft ook een nadeel: we kunnen de dienst namelijk niet voor hetzelfde bedrag blijven leveren. We zijn graag transparant over deze situatie en om deze e-mail niet al te lang te maken, hebben we een artikel gepubliceerd op onze website om de verschillen tussen het oude en het nieuwe platform toe te lichten.

Goed, wat gaat er gebeuren?
Het webhostingpakket voor de volgende website wordt binnenkort gemigreerd naar de nieuwe oplossing:

nickyrubens.be
Je nieuwe pakket en de migratiedatum zijn te vinden in het online systeem: https://migration.pcextreme.nl/

Het bovengenoemde systeem houdt je op de hoogte omtrent alle details met betrekking tot de migratie. Zo kun je de migratiedatum inzien, maar ook aangeven of je liever een multisite pakket wilt afnemen zodat je meerdere websites op één pakket kunt huisvesten. Standaard zal je nieuwe pakket na de migratie beschikken over het volgende:

25 GB opslag
Onbeperkt dataverkeer
10 databases
100 emailadressen
10 alias domeinnamen
Let’s Encrypt SSL certificaat
€ 4,95 per maand
Bekijk je migratiedatum
De migratie zelf zal geen ongemak opleveren, je website wordt zonder downtime van het oude naar het nieuwe platform verplaatst. De nieuwe prijs gaat overigens pas in bij de verlenging van je webhosting pakket, ook deze datum is te zien in het online migratiesysteem.

Mocht je vragen hebt over dit bericht dan horen we natuurlijk graag van je, via service@pcextreme.nl zien we je vragen graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

PCextreme
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoldenCaulfield
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-03-2024
Ach ja....je kunt allemaal maar gaan zeuren en janken.. heb je niets aan. Zo werken internet bedrijven nou eenmaal.
Gewoon opzeggen per eerst volgende termijn. Heb ik ook gedaan. Hebben ze maar 1 jaar aan mij verdient.
Als je dat niet begrijpt heb je niets op internet te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:13

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ok :+ slotje want kick.

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.